![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 248
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
Bra og nødvendig! Supert Petter'n!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,551
|
![]()
Har akkurat sett at dette har dumpet ned i postkassen.
Riktig bra, setter pris på dette som kunde! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,782
|
![]()
Bra, grei redegjring for problemene, og ikke minst, han tar selvkritikk på vegne av BUSK og avviser ikke blankt allt ansvar, sånt liker jeg fra en leder.
![]()
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banned
Join Date: Sep 2004
Posts: 676
|
![]()
Ganske lumpent gjort av Kjoser`n å forsøke å utnytte denne situasjonen slik han har gjort de siste dagene, eller hva?
Jeg lurer på hvis Norwegian hadde hatt tilsvarende problemer en periode og Petter Jansen hadde vært ute i media og kritisert dem? DA hadde det blitt månelyst tenker jeg. De forlanger å beskylde og kritisere andre, men tåler ikke noe kritikk av seg selv. Noe vi også har sett blandt enkelte deltagere her på forumet. PS: i dag har punktligheten til Norwegian vært elendig, helt nede på noen-og-tredve prosent i perioder mens SK ligger på 70-70%. I går stod det også dårlig til store deler av dagen så jeg. Dette sier vel det meste Bruker denne side på OSL som startside i dag. Selv de mest ekstreme Norwegian diggerne skulle vel få gåsehud av dette. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Kanskje Kjos prøver å lære litt o'leary.
Men nå er det bråstans på OSL, pga FZRA og FZFG...
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
|
![]()
Lurer på om denne mailen ville kommet dersom kanselleringene til SASBraathens ikke var slått opp i media?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Newcomer
Join Date: Dec 2005
Posts: 12
|
![]()
veldig kloke ord fra captaink.Det er enkelte sas fans her som er veldige gode på å grave sk-strutsehodet veldig godt ned i sanden når det er noe som ikke er positivt for sas-sasbraathens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Jadda, fint med selektiv statistikk, vi skal ikke se på de siste 2-3dagene ,heller ikke fjoråret
![]() ,men la oss se , jo oktober og november kunne passe bra . |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,798
|
![]()
Ja, jeg innrømmer det
![]() ![]() Uansett, det jeg synes er patetisk er når Kjos går ut og beskylder Sasbraathens for å inntille fly av økonomiske årsaker, tror noen, inkludert Kjos selv, at Petter Jansen vil sagt ja, det gjør vi, hver dag og kanskje flere ganger til dagen. Er vel en bedriten måte å markedssføre seg selv på, men så har jo TV2 stokunde avtale hos Norwegian, så det var vel økonomiske grunner til at det var de som fikk kjøre denne saken. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2004
Posts: 728
|
![]()
Det som er patetisk her er jo at enkelte bruker "egen" statistikk (tatt fra OSL's nettside) til å dokumentere punktligheten til flyselskapene. Er den statistikken kvalitetssikret?
Hvis det er noen som har gravd hodet ned i sanden må de jo være de som ikke er mottakelig for hverken det Petter Jansen eller noen av oss andre her har prøvd å forklart i utallige poster. Men jeg mistenker at man faktisk ikke ønsker å tro på forklaringene til SAS Braathens fordi man har bestemt seg i utgangspunktet hva som er sannheten. Og bare for å ha nevnt det, jeg er hverken SAS Braathens-fan eller Norwegian-fan for den sags skyld. Det tror jeg mine poster her på forumet (også fra tidligere)dokumenterer godt. Jeg forbeholder meg å være kritisk eller positiv til uansett selskap når det er nødvendig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
|
![]()
Jeg har ikke fått brevet fra Petter Jansen! Er det forskjell på folk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,936
|
![]()
Hvor er Norsk Helikopter blitt av i den statistikken? Ser at HS er med
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banned
Join Date: Sep 2004
Posts: 676
|
![]() Quote:
Igjen patetisk og intet mindre enn patetisk. Både i 2003 og 2004 ble det oppgitt lavere punktlighet hos Norwegian enn hos SAS og Braathen. Og det var mildt sagt elendig de siste dagene før jul. Dette er noe alle kan se , untatt de som har DY-strutsehodet stukket langt ned i bakken! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banned
Join Date: Feb 2005
Posts: 381
|
![]()
Ikke mye å skryte av i dagene mellom jul og nyttår heller for DY`s vedkommende har jeg sett.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Med hhv +/- 65% og 68% hitill i Desember på OSL så burde vel begge selskaper focusere på ONTIME og ikke på hva konkurenten måtte bedrive .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
Synes ikke at Kjos' sine uttalelser er helt på jordet og forferdelige som mange her tydeligvis mener. Nå har vel begge innstillinger av og til, men at man med en innstillingsfrekvens på opptil 31% på enkelte avganger synes jeg er mye. Det tyder kanskje på at en har et litt for ambisiøst ruteprogram utfra flyflåte og crew. Har fått brevet fra SAS og synes ikke dette er unnskyldninger, men en OK forklaring. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Saken hadde vel sitt utspring i at enkelte avganger fra SAS var mer utsatt for instillinger enn andre, og om SAS hadde økonomiske motiv for dette.
Da skjønner jeg ikke hva den generelle regulariteten for selskapene har av betydning i dette tilfelle!
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,428
|
![]()
Sikkert noe med sten i glasshytte eller kråkebolle i basthytte...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
FlyViking - Rotet med FOT-tilbud og Widerøes brev til personer i FlyViking | Someone | Flyforum | 73 | 25-10-2016 22:05 |
Giæver jr. med brev til samferdselsdepartementet | IL-2 | Småprat | 1 | 12-06-2012 17:00 |
Nedgradering av Security? Brev til SD | Farmer | Flyforum | 12 | 06-06-2012 23:59 |
CAU-brev til medlemmene | Pjokken | Flyforum | 2 | 29-03-2010 01:27 |
Åpent brev fra flygerne i SAS til | Hurum | Flyforum | 42 | 05-03-2006 14:59 |