![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Hei!
Etter å ha et ett års avbrekk fra flygingen på grunn av høye flypriser og dårlig økonomi, har jeg nå planer om å begynne å fly igjen på nyåret. Jeg synes fremdeles at medlemskontigenter og flytimer er priset alt for høyt her i Norge, og har derfor sett meg ut en flyklubb i Sverige som kan tilby flyging til en overkommelig pris! I den forbindelse har jeg et par spørsmål: Er det noen som vet hva tilsvarende den Norske BSL'en heter i Sverige og hvor jeg kan finne dette? Er det videre noen som har erfaring med å fly i en svensk klubb med et norsk JAA-sertifikat? Kan man for eksempel fornye rettigheter sammen med en svensk kontrollant? Vil det som nordmann være mulig å fly i Norge med et svenskt fly? Mvh. Marius |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
![]() |
#3 |
Newcomer
|
![]()
Tusen takk! Jeg skal se hva jeg finner ut av i denne regel-jungelen!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Quote:
I utgangspunktet skal ikke dette være noe problem, men du bør få en godkjenning fra LT før du gjør det, da de kan være litt lunefulle. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
BSL heter BCL i Sverige och finns på länken från wigwag. Det du skal veta om att flyga i Sverige är att många VFR piloter använder svensk frasseologi. Du kan själklart använda engelska men för din egen awareness kan det vara ide att läsa på lite.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Newcomer
|
![]()
Okey, dette høres positivt ut. Tar kontakt med tilsynet og hører til uka! Kan være interessant å høre hva de har å si!
Jeg har tidligere flydd på langtur til Sverige, og har fått med meg at svenskene liker å benytte eget fonetisk alfabet, samt å snakke svensk. Har ingen problem med å forstå den svenske fraseologien, men vil nok selv holde meg til engelsk. Dette blir spennende! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hva er det som gjør at du kan dra til Sverige for å fly billigere, bor du i grensetraktene nært et Svensk flygfelt ?
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
BSL C 1-4. Forskrift 992 opphevet. | ENGM/- | General Aviation og sjøfly | 5 | 04-11-2014 15:24 |
LX lukker en række ruter fra BSL - bl.a. CPH | jefi99 | Flyforum | 2 | 10-02-2012 20:02 |
En svenske i Congo. | Piddien | Flyhistorisk forum | 5 | 30-07-2009 19:20 |
Gårsdagens svenske | LN-KOG | Flyforum | 0 | 02-01-2008 23:57 |
En svenske på Fornebu | LN-KOG | Flyhistorisk forum | 0 | 02-01-2008 23:49 |