![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
I helga har jeg hatt turer med hennholdsvis LN-RPX (B736) og LN-BUG (B735)
Spørsmålet jeg stiller meg er da som følger. Hvor all verden har SAS ansatte vert når dem bestilte setene som er ombord i MANGE av NG maskinene til SAS? For makan til elendig sittecomfort i B736 som jeg fløy med på torsdag var så innsides dårlig, at hadde dyretransport hatt lignende forhold for dyrene hadde den ikke blitt godkjent av myndigheten til dyretransport. Korsryggstøtten i seteryggen er alt for høyt oppe på seteryggen, så om man har ambisjoner om å ha rompa helt bak til seteryggen for man en vond og kunstig knekk på ryggraden, og da er det bare å glømme å få hvilt hode imot seteryggen. I B735 som jeg fløy idag var den rake motsettning. Glimrende sittecomfort, kjempegod støtte for ryggen hele veien opp, og i motsettning til torsdagen flight kunne jeg forlate flyet uthvilt uten en annspent rygg. Etter helgas to turer husker jeg en av grunnene til at SAS blir valgt bort om jeg har valgmuligheter på flyvningene mine. Nemmelig de vonde setene i mange av NG maskinene til SAS. Til orientering, jeg er 178cm på strømpelesten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Det var ikke disse setene som i utgangspunktet var Boeing 737-600-maskinene, men SAS gjorde en stor feil da erstattet setene fra 1998-2000 med Sicma-setene for noen år siden. Disse er knallharde og dessuten er altfor rakrygget. Nå har SAS uansett bestilt enda et sett med seter til kort- og mellomdistanseflåten, denne gangen fra Recaro, men flyene med Sicma-setene står nok langt bak i køen når det gjelder utskifting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg føler jeg burde vite dette etter et par hundre flighter ombord SAS sine 737, men har noen en enkel oversikt og/eller bilder av hvilke seter det er snakk om? Hva liker vi? Hva liker vi ikke?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er ikke slik at NG er ille og classic er bra.
Fløy BRI (-405) fredag og RPK (-783) i dag. Setene klarte jeg ikke kjenne noen forskjell på, men classicen har mye bedre benplass foran i flyet. SAS har dessverre for mange varianter, og når NEK-setene kommer blir det enda mer hit'n miss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
400/500 har helt fantastiske seter, 250Kg med rein komfort.
Og der ligger vel kanskje problemet? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS´ Boeing flåte | EVGENML | Småprat | 10 | 27-08-2011 01:55 |
Boeing 747 SAS. | Piddien | Flyhistorisk forum | 4 | 25-08-2010 12:02 |
SAS Boeing i 1017 km/t? | anders320 | Flyforum | 30 | 03-11-2007 19:24 |