![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Endelig var det tid for litt etterlengtet tid rundt gjerdene på Sola igjen. Desembers første runde for min del. Og i dag (lørdag) var det jo varslet mye spennede aktivitet. I tillegg var jo været ganske så pyton. Men men det var mye opphold også. Men noen ganger kom den noen skikkelige vindkuler med medfølgende piskende regn. Da var det gullfint å ha en bil å gjemme seg i.
Blåste noe heftig i dag. Mange "skeive" innflyvinger og flere ganger der det man var nesten sikker på at de kom til å gå rundt. Men så kom de seg ned alikevel. Her kommer en fra Øst-Europa. ![]() UR-CJN - Antonov An-12 by Twin-Otter, on Flickr Denne flakset ganske så langt inn på rullebanen (i likhet med veldig mange andre fly i dag) før den satte hjulene ned på bakken. ![]() UR-CJN - Antonov An-12 by Twin-Otter, on Flickr Det ble parkering på "Apron P13" for denne så da kom den taksende forbi. For en motorlyd! ![]() UR-CJN - Antonov An-12 by Twin-Otter, on Flickr Vi hadde en IL-76 fra Volga Dnepr stående over natten her på Sola også. Var jo spennende å se om den kom til å gå innenfor den tilmålte tiden jeg jeg hadde til rådighet. Men jeg holdt ut og dro det ut i det lengste. Og jammen ble jeg ikke belønnet med hvertfall ett bilde. Historien bak bildet er at landinger og avganger stort sett gikk på bane 18 i dag. Så man regnet i utgangspunktet med at den ville dukke opp forbi plattformen. Men samtidig blåste det ganske kraftig fra vest-ish også. Så maskinen fikk tilbud om å bruke bane 29 "ut mot havet". Så da fikk man det travelt. I mellomtiden hadde jeg vært så uheldig å gå tom for batteri på bilen så måtte samle noen andre tilskuere å få dyttet bilen i gang. Men det gikk fint og vi kom oss avgårde. Og bort til enden av bane 29. Dette bildet her ble dessverre det eneste jeg fikk til denne gangen. Hadde ikke tid til å skifte linse. I tillegg til at zoomen kunne sikkert vært trukket litt mer tilbake. Men vinden var ikke ubetydelig. Men sånt lærer man av. Men for et kick det var. ![]() RA-76951 - Ilyushin IL-76 by Twin-Otter, on Flickr Bonusbilde. ![]() DSC_0448 by Twin-Otter, on Flickr |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Flotte bilde fra SVG. Så dem selv når jeg var ute på kartkjøring og tenkte damn der skulle jeg vært nå, men men sånn er det takk for bra cargobilder fra SVG.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Bra belønning for å møte opp og holde ut i drittværet det her!
Vidar |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Air Traffic Controller
![]() Join Date: Mar 2010
|
![]() Quote:
![]() Med vind opptil 39 kts fra 270 på terskel 18 må jeg vel innrømme jeg var mest overrasket over at ikke flere ville bruke rullebane 29. Det var forøvrig litt morsomt å se "mobiliseringa" fra spotterplattformen til Solastranda da VDA svingte sørover på G.. :P Last edited by bamseh; 03-12-2011 at 16:19. Reason: gramatikk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Ja merket det godt i ryggen når vi stod der borte. Var vel flere som stoppet opp langs veien ved stranden når de skjønte at noe var i gjære.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Vi hadde forresten en spanjol utenom det vanlige også. EC-KRJ tilhører Air Europa og fløy vel en mil-charter av en eller annen sort for den parkerte på "den andre siden". Stod i en snau time og stakk igjen.
![]() EC-KRJ Embraer 195LR by Twin-Otter, on Flickr ![]() EC-KRJ - Embraer 195LR by Twin-Otter, on Flickr |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det alle første var "Steinbra" bilde
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Knallfine bilder av "vakkre" maskiner, har virkelig sansen for de "Sovjetiskproduserte" flyene
![]()
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tusen takk for gode tilbakemeldinger!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SVG Antonov An-12 på Sola nå | oxcart | Spotteralerts | 2 | 02-08-2015 18:20 |
Antonov på Sola - Dårlig vær! | LN-ALX | Bilder & foto | 4 | 18-05-2011 18:42 |
Antonov 124 + noe attåt på Sola 20.5 | Vede | Bilder & foto | 6 | 23-05-2009 19:20 |
Antonov AN 124 på Sola | jarl | Flyforum | 15 | 05-11-2008 00:52 |
Når går antonov på sola ? | B767 | Flyforum | 6 | 07-11-2007 16:22 |