![]() |
|
![]() |
#1 | |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]()
Denne høres nesten for utrolig ut til å være sant.
Quote:
__________________
Upcoming Flights 2016 24. April BKK-OSL (DY) 22.Aug OSL-DXB-BKK (EK) 05.Sept BKK-DXB-OSL 06. Oktober OSL-IST-BKK (TK) 30. Oktober BKK-OSL (DY) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,469
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,469
|
![]()
Litt mer her - og Komiske Ali er tydeligvis allerede ansatt ...
http://www.bbc.co.uk/news/uk-england...ngham-15762127 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,162
|
![]()
I mangel på en fungerende nettside tok jeg en tur på Wikipedia som kunne fortelle at:
Quote:
Så de er nok historie ja. Opererete en Boeing 757-200 som de leaset fra Mint Airways og en Dassault Falcon 2000 som de eide selv. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]()
Men fatter ikke hvorfor politet "hjalp" selskapet med å få pax'en til å ta ut penger.
Spørsmålet er om de får penga igjen, hadde vel kanskje vært billigere å tatt ett annet fly hjem til Birmingham. Bra den der ja ;"there may have been some operational problem" ![]()
__________________
Upcoming Flights 2016 24. April BKK-OSL (DY) 22.Aug OSL-DXB-BKK (EK) 05.Sept BKK-DXB-OSL 06. Oktober OSL-IST-BKK (TK) 30. Oktober BKK-OSL (DY) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jun 2009
Posts: 604
|
![]()
Noen charger Fuel-Tax på forhånd, andre underveis :P
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2011
Location: DEL
Posts: 324
|
![]()
Kan ikke bare passasjerene ta pant i flyet/inventaret når de kom frem da. Om alle tok med stolene. Og retunerte de når de fikk pengene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,517
|
![]()
Dersom jeg hadde opplev det samme, tror jeg også jeg hadde vært med på å lage spleiselag til fuel. Dette ble rundt 100Euro per pax, når alternativet er kjøpe ny bilett med et annet selskap og muligens ha en overnatting før man kom seg avgårde, så er ikke de 100E så mye.
Hmm... Kanskje UK-India kunne være et marked for DY sine 787, bor jo en og annen prisbevist person i hver ende av en slik flyrute. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2009
Location: I nærheten av Stavanger
Posts: 1,755
|
![]()
Mamma & Pappa var borti noe sånntnoe en gang. De fikk refundert rubbel og bit, og fikk noen kroner ekstra som plaster på såret.
Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
|
![]() Quote:
(Ref. tidligere diskusjoner om cash kontant for fuel i enkelte deler av verden) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,469
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Infrequent traveller ;-)
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,384
|
![]()
Trodde det var snakk om siste utspill fra MoL
![]()
__________________
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,481
|
![]()
Det stemmer vel ikke helt etter at EU inngikk ny luftfartsavtale med India i 2008?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,469
|
![]()
Det var jeg ikke klar over. Men det ser ikke ut som at noen renner ned dørene der likevel ..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,616
|
![]()
Jeg saa en reportasje om dette paa Euronews igaar. Seansen hvor de samlet inn penger ombord paa flyet ble filmet. De som ble intervjuet etter ankomst Birmingham var mer vantro enn rasende. Det maa vaere relativt utrolig aa oppleve dette. Jeg ville ikke likt aa vaere kapteinen som maatte si over hoeytaleren: "Ladies and gentlemen, we have regretfully encountered a small cash flow problem. We kindly ask you to contribute the modest amount of 100 euro to pay for just enough fuel for the flight to Birmingham". So long Comtel Air.
![]()
__________________
Upcoming flights: MAI WAW-NYO W6 321, ARN-WAW LO E90, WAW-ARN LO E95, ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,517
|
![]()
Han kan vel tilføye at vi i crewet vil hjem for å melde oss på arbeidskontoret, da vi nå er blitt arbeidledige, strengt tatt er dette værst for crewet som mister jobben, hvor mye er egentlig 800kr i den store sammenheng, selv en NAV klient bør klare å spa opp det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,639
|
![]()
Vi får se hva som skjer med Comtel selv. I utgangspunktet har de fungert som executive selskap med en Falcon 2000 i 16 år.
Ifølge dem skal betaling til Mint alltid ha gått direkte fra selskapet Astonbury Limited som egentlig står bak ideen om å operere disse flygningene med B757. De første flygningene ble gjennomført med fly fra Privelege før Mint kom på banen. Visstnok skal Mint ha nektet å fly videre fra Wien pga. utestående betalinger fra Astonbury. Passasjerene ble oppfordret til å forlate flyet og planen var å fly direkte fra Wien til Madrid. Passasjerne nektet å forlate flyet. Så skal man visstnok ha tilbudt passasjerene å fly til Birmingham for 150 euro per pers. Rimelig spesiell sak, men ikke overraskende med tanke på bakgrunnen til involverte folk. Hovedmannen bak det hele har tidligere mislyktes med en liknende prosjekt, Air Sylhet. Ref. crewet blir ikke de nødvendigs arbeidsledige siden Mint har fløyet ren wetlease for Comtel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Det er vel mange som har tapt vesentlig mer enn 100 EUR på grunn av et flyselskap har gått konkurs gjennom tidene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Qantas gjør det bra, selv om fuel drar ned overskuddet | Someone | Flyforum | 0 | 21-02-2019 11:00 |
LOT passasjerene måtte betale for reparasjon av 787! | LN-AFG | Flyforum | 5 | 17-11-2018 09:15 |
Helen (80) måtte lande flyet selv da ektemannen døde | Hpkris | Småprat | 3 | 04-04-2012 11:14 |
PK sliter med å betale for fuel | TC-JGY | Flyforum | 3 | 18-01-2012 12:14 |
Syk passasjer måtte betale for te og kjeks hos Ryanair | Stian | Flyforum | 16 | 01-11-2010 11:26 |