![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,711
|
![]()
Det har vært mange spørsmål om California, bilferie fra Las Vegas m.v. så jeg velger å komme med en TR der ikke flyturene står for hoveddelen. Temaet var
OSL-LHR BA761 - sete 10C - G-EUPA - A319 (levert 1999) Benyttet muligheten til å få litt mer søvn før avreise ved å ta natten på Radisson Blu på OSL, og tok også frokosten der. Gikk over til terminalen i passe tid før avgang og droppet loungen denne gangen. Boardingkort var skrevet ut på forhånd. Boarding gikk relativt greit, og det så ut som rundt 100% belegg på denne turen. Push på rute og når vi kom oss opp på marsjhøyde ble det delt ut frokost. Rundstykke med bacon og juice i frokostpakken. I tillegg tok jeg en kopp te og vann. Frokosten var egentlig helt grei - var ganske mett etter Radisson-frokosten. ![]() Ellers en relativt vanlig BA-tur til London, og null kø i security. Kenguru-hvalen hviler på LHR: Ved ankomst siktet vi på F-loungen og slappet av der før neste flight.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,711
|
![]()
LHR-LAX BA283 - sete 12K - G-BNLF - B747 (levert 1990)
Ble annonsert fra B- (eller C-) gates, så vi tok toget ut dit og avventet boarding. Var booket i WT+ (premium economy) på denne flighten. Jeg har gjort diverse forsøk på det tidligere, og denne gangen så fikk jeg faktisk det setet jeg hadde kjøpt. Flyet hadde "low J config" (dvs. BA har to versjoner av 747, hhv. 50 og 72 business-steter) og på low-J er WT+ plassert mellom F-kabinen og C-kabinen. Dvs. stille og rolig langt fremme i flyet. Det er vel også en av de få gangene man tar til venstre når man kommer ombord til tross for at man har økonomibillett. Hadde plukket ut en toseter på rad 12, som vi fant oss til rette i som en av de første. Brukte Fast Track til boarding pga. status-kort, var mye folk ved gaten så det apsset bra. WT+ kabinen er plasser mellom dør 1 og to, og ved dør 1 er toalett og galley for First. Det markers tydelig med både gardin og et bånd. ![]() Det er romslige overhead bins i WT+, så ikke noe problem med å få Travelpro-en oppi der. Setene er vel av typen helt greit, passer til noen, og sikkert noen som klager. De har både leg-rest som er i egen stol, men også foot-rest i stolen foran. Etter avgang med den vanlige take-off-rollen på rundt 50 sekunder ble det den obligatoriske pre-dinner drink med snacks. Samme snacks og plastglass som man får på turistklasse. ![]() Kabinen betjenes (når det er "Low J") av en FA fra business som først tar høyre side så venstre side (på "high J" er det turisttralla som går parallelt forbi på begge sider). Etter snacks var det klart for mat. Dette var i september med "gammel service" i WT+. Valgte Roast Beef Dinner, noe som smakte nesten greit. Litt mye saus, og med godt kokte poteter så ble det hele litt klissete. ![]() ![]() WT+ på "low J" jumboene er som nevnt plassert langt fremme i flyet, og oppleves som meget stille med lite vindsus og motorstøy. Også setene på siste rad kan lenes like lang bakover som de andre. Første rad i midten vil jeg kanskje unngå da man blir sittende å stange med beina i veggen. (På "high J" ser det ut som det er litt mer plass til veggen). En annen fordel man har her er at man nesten er først ute av flyet, kun F er rasker ut med dør 1 i bruk. Brukes dør 2 er man også blant de første ut. Amenitykit som ble utdelt etter avgang inneholder øyebind, ørepropper, tannbørste/-krem, sokker og kulepenn i en hendig zip-lock-plastpose (mini-anti-terror-pose) ![]() Det var veldig behagelig temperatur i kabinen hele veien, jeg foretrekker heller litt kjølig enn lit for varmt, og her lå det på omtrent 20C hele tiden. ![]() Ellers var vel turen ganske hendelsesløs, landing i LAX litt før rutetid eller deromkring. Landet på 27/28 et eller annet og relativt kort taxevei til TBI-terminalen, men 15 minutter venting på gate som ikke er uvanlig "over there". Immigrasjonen tok en halvtimes tid da det var kommet noen flighter vestfra (dvs. fra Østen) så det var mye tolk- og papirarbeid i sving. Hoppet på Avis-bussen og siktet mot bilutleie.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,711
|
![]()
Out and about med Avis - sete 0A og 0B - Camaro (levert 2011?)
Planen var en kjøretur til San Francisco, men ikke raskeste/korteste vei. Avis stod for leveranse av leiebil, fikk en topp-løs bil for rundt 1200 NOK i fire dager ved å bruke AWD-nummeret fra BA samt booke gjennom avis.se Mens undertegnede surret rundt på plassen med å få kopi av leiekontrakt (åpen bil og løse papirer i 15 kts crossvind er ikke en god kombinasjon ![]() ![]() ![]() Det var ettermiddag, så planen var å komme seg gjennom Los Angeles og overnatte "på rett side" ifht. Las vegas. Embassy Suites i Palmdale hadde blitt plottet ut og booket på forhånd med NAF/AAA-rabatt. Det var ikke rett på track ifht. LAS, men det ligger noen flyplasser oppi høgget der ![]() ![]() Neste dag var det nesa mot LAS, men for å komme dit måtte vi rundt et større avsperret område ![]() Og da dukket "helt tilfeldig" dette opp ![]() ![]() ![]() http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=95756 Fikk fotografert litt, men var knotete å komme tett innpå, så vi satt nesa østover med god musikk på radioen ![]() Og kom etterhvert til Las Vegas
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,711
|
![]()
Fra LAS gikk turen nordover på 95 i relativt greit driv og temperatur som man kan se på HUDen
Plutselig dukket en MQ-9 Reaper opp på himmelen ![]() http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=95756 Ellers var det relatvit øde og mye ørken Selv om det dukket opp en flystripe og en flyplass innimellom ![]() Så også noen andre militære fly på himmelen innimellom, men så langt unna at det var nytteløs med bilder. I "verdens navnle" Beatty dukket denne karen opp ![]() Den viste seg å stå i oppkjørselen til noe relativt lite flyrelatert ![]()
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,711
|
![]()
Det ble overnatting i Bishop, der det også er flyplass: https://en.wikipedia.org/wiki/Easter...gional_Airport
Har også sansen for flyplasser som ikke later som de er noe annet, men som finner på flyrelaterte temaer for eksempel slik som dette som var standard skilting innendørs: Bishop og området brukes mye til seilflyging, noe som gikk klart frem av et par plaketter. Det er også satt høyderekord for seilfly derfra med 44.255 fot !! Ferden gikk videre nordover, forbi noen flere småbyer og flystriper og plutselig var vi i Minden. Minden flyplass har selvfølgelig egen flyplasskafé - Taildragger Cafe https://en.wikipedia.org/wiki/Minden_Airport Kafeen har glimrende utsikt fra bardisken Og man må ikke ta bilde gjennom gjerdet eller vinduet, det er bare å åpne døren og gå ut på tarmac og knipse Det ble overnatting i South Tahoe og videre vestover via Oakland til San Francisco dagen etter. Overnatting på det faste hotellet som også har badeand i LH-stil ![]() Bilen ble levert i byen, og årets road-trip var slutt. Bilen var grei å kjøre, med cruiskontroll og a/c selvfølgelig. Sparket greit nok fra når man hadde litt fart på den, og lå godt på veien. Bensinen var vel noe under halv pris av hjemme, men forbruket på var vel det dobbelte. For dere som har hengt med så var flightplanen med bil omtrent slik: LAX-PMD-MHV-LAS-INS-BTY-0L4-BIH-MMH-MEV-TVL-SCK-LVK-OAK-SFO (der 0L4 er FAA-kode for Lida Junction) ![]() Vi passerte enda flere flystriper/-plasser, og nei, vi var ikke innom alle flyplassene ![]()
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 05-12-2011 at 19:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,711
|
![]()
SFO-LAX AA2246 - sete 10F - N871NN - B737-800 (levert august 2011)
Karret seg opp og inntok frokost på en kafe i nærheten av hotellet. Fikk med seg pikkpakk og tuslet et par kvartaler ned til BARTen mot SFO. Innsjekk var gjort på forhånd, men setet var plukket ut ved bestilling - gratis pga. BA-status. Security gikk nesten greit, måtte få en kjapp håndspåleggelse fordi de glemt å be meg ta av den tykke yttergenseren. Dog ble det ikke full massasje. Terminal 2 som AA bruker er nyoppusset, og åpnet igjen i april 2011, så den fremstår som veldig lys og fresh. Ikke veldig mye butikker eller spisesteder, men et passe utvalg, og utsikt ut mot rullebanene. Veldig OK terminal, hvertfall når vi var der. ![]() Innenriksbilletter gir ikke loungeadgang uansett reiseklasse, men med sølv eller gull på BA-kortet får man tilgang til AAdmiralens klubb med gjest. Kjekt det så kunne jeg gjeste inn en som hadde betalt F-sete på samme fly (Se http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=52379 for loungeomtale) Boarding var som vanlig inndelt etter rader og soner og status og hvem-vet-hva. Jeg var tidlig ombord, og så at det var Sky-interior og det luktet nytt (fant etterpå ut at flyet bare var en mnd gammelt). ![]() Det var fullt fly, men boardingen gikk relativt greit (tror jeg). Var mest opptatt av å se ut på alt som skjedde da det var glimrende utsikt til rullebanen fra setet mitt. Kom oss i posisjon til avgang etter hvert, og linet opp sammen med en UA airbus på nabobanen, fikk avgangsklarering samtidig, noe som gjorde at kamera fort kom frem. Servering bestod av gratis drikke, fritt valg av alko-fritt på denne turen som tok rundt 45 minutter i lufta. AA har ikke begynt med slim-line-seter av Europeisk standard, de setene vi fikk utdelt var helt greie å sitte i og beinplassen for meg var helt grei. Ikke veldig mye å se på underveis, og turen var en relativt standard amerikansk innenrikstur. Kom inn på downwind på nordsiden i LAX og fløy en laaaaaaaang landingsrunde. Ble litt taxing og en del venting på ledig gate, men da hadde man utsikt til annen trafikk Så kom vi oss til gate og stuerene kom raskt på plass. Sjekk denne - her tar de pri-tagene seriøst!
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,711
|
![]()
LAX-LHR BA 286 - sete 17F - G-CIVK - B747-400 (levert 1997)
Tuslet bort til TBIT der BA bor - hadde god tid, og det var lite kø i business-innsjekk. Ble møtt av en mann som sjekket oss inn helt til Oslo. Han forkalrte hvor FastTrack var og beklaget at det var mer et "konsept" enn en faktisk funksjon (FastTrack er bare en "FastLane" som merger med den andre køen). Anyway - vi hadde god tid så vi gikk til et av spisestedene på utsiden (da det er begrenset på innsiden) - ble litt mat og drikke til så-som-så service. Gjennom security - fast track eller ikke - det var tomt og effektivt. Tok heisen opp til den meget presseomtalte OneWorld-loungen, men ble litt skuffet. Mat og drikke var greit, men atmosfære og ikke minst utsikt var faktisk bedre hos AA på SFO. Loungeomtale her: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=52379 Det ble litt loungetid og en dusj for å få av seg reisestøvet og få roen i kroppen, deretter boarding. Siden vi var to som reiste så falt valget ikke på upper-deck denne gangen, men det ble en "hybel" nede, det er litt mer sosialt. Det gikk som vanlig, en tidlig boarding på oss så man kan sitte å kikke på alle som skal ombord. Det stoppet en periode helt opp, og crewet gikk bakover for å løse floken så det ut som. Vanlige predeparture drikke, meny og toalettsaker delt ut på bakken. Da alle var på plass (fullt hus) så kreket vi oss opp i lufta med estimat på 10:40 eller deromkring. Etter matbestilling og snacks kom matbrettet på bordet Smoked salmon on fingerling potatosalad and salmon tartare til forrett. Smakte godt sammen med litt varmt hvitløksbrød. ![]() Valgte kjøtt denne gangen - Meaux mustard marinated beef with madeira wine demi-glace, potato confit and glazed vegetables. Som vanlig høres det superfancy ut, ser middels ut og smaker godt. ![]() ![]() Desserten var skikkelig nam-nam-nam - mascarpone mousse with fresh berries and crumbled biscotti ![]() Man ble passe sløv og sigen og da passet det bra å innta horisontalen til en kabintemperatur på rundt 22C, etter at jeg ba dem dempe den et par hakk. Sov som vanlig som en stein, var våken til frokost som var helt standard BA-til-London-frokst - frukt og/eller Cereal, juice, kaffe/te o.l. Droppet bacon-rollen, ikke min favoritt. Ankomst LHR sånn omtrent på rute, og siktet på loungen for en morgendusj. LHR-OSL BA 768 - sete 2A - G-EUPD - A319 (levert 1999) Morgendusjen ble etterfulgt av litt mat, en trippel espresso (kaffen fra automaten er ikke gunstig ) og ikke minst litt sikringskost til kaffen ![]() Returen til Oslo var også en helt vanlig short-haul BA-flight. Valgte fisk til middag, og den var helt toppers. Crewet somlet litt så maten kom litt seinere enn jeg har opplevd før. ![]() Det var også litt frem og tilbake i galley, og tax-free-tralla kom vel først ved Kongsberg eller deromkring. Men de insisterte på at de i business skulle få handle så siste varene gikk i en pose på base til 19 og betaling tok de mens vi taxet til gate. ![]() ![]() Flere flybilder fra turen kan sees her: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=95756 Loungeomtaler: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=52379 Andre BA-turer med flere detaljer og bilder: se signatur
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2010
Posts: 584
|
![]()
Spennede trip report
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2009
Location: Røyken, Buskerud
Posts: 670
|
![]()
Flott TR som vanlig Discus
![]() Ser ut til at dere hadde mange flotte opplevelser på turen, ikke bare fra selve flightene. Hyggelig at du deler dette også... ![]() BA WT+ ser hyggelig ut - ikke umulig at det blir prøvd ut over dammen for en mulig roadtrip herfra også i overkommelig framtid... Quote:
...fikk vann i munnen her jeg sitter... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Kort sagt, helt herlig !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,711
|
![]()
Takk for tilbakemeldinger.
Bilen ble levert ved ankomst San Francisco fredag formiddag. Hele turen varte en uke, det ble noen dager i SF på slutten.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,204
|
![]()
Og da fikk du omsider testet ut WT+
![]() Ellers var du jo ikke veldig langt unna enkelte plasser jeg var i sommer |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo, Homansbyen
Posts: 1,930
|
![]()
Veldig bra. Flott rapport! Takk for titten! I likhet med Someone over, så jeg også en del av dette selv i sommer.
__________________
Next up: Mye moro! - Star Alliance Gold / One World Sapphire |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,922
|
![]()
Klarer du å få bildene tilbake?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,711
|
![]()
Bildene er da der, de. (Var noe nettverksfeil hos Telenor i går, men stort sett 99,9% oppetid på bildene så vidt jeg vet)
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Flott rapport og bilder. Glimrende lunchlesestoff i dag!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,982
|
![]()
Nok en fenomenal rapport fra deg Discus. Tipper du var umåtelig glad for omsider å få testet WT+.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,922
|
![]()
Mange takk for flott rapport med bilder
![]() Ble som alltid sulten av dine reiserapporter, men siden klokken har passert midnatt får jeg vente til frokost. (Egg & bacon + bønner) |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,711
|
![]() Quote:
![]() Takk, du har jo alltid hatt god apetitt for flymatbilder så jeg er ikke overrasket.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Avis bilutleie juletilbud? | Chriscross | Reiseforum | 0 | 14-12-2012 13:12 |
EB og Avis - bedre opptjening | Discus | Reiseforum | 0 | 23-12-2010 12:58 |
Leiebil Avis/Reiseforsikring | Airbus 330 | Reiseforum | 0 | 28-07-2008 21:08 |
Delta og Avis introduserer ... | LN-MOW | Flyforum | 1 | 21-06-2005 17:25 |
AY penest uniform i vesten | The Ticketor | Flyforum | 1 | 21-01-2005 18:41 |