![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2006
Posts: 898
|
![]()
Kristiansand – Helsinki via København og Stockholm
![]() For å være helt ærlig så liker jeg mye bedre å lese en godt skrevet trip report av en av ”de store” TR skribentene her på forumet, enn å skrive en selv. Men etter at jeg annonserte en bonustur til Helsinki via CPH og ARN var det faktisk noen som etterspurte en liten rapport. Så klart skal jeg det når etterspørselen var tilstede. Vel nok tørrprat, her kommer den ☺ 8. september 2011, kl. 08:01 Opp kl 0700 er tidlig for en student som går økonomi… Reiste fra hybelen med bil som jeg parkerte på Universitetet. Koster hele 5 kr pr døgn.. Holdeplassen ligger bare 5 min gange fra UIA, hvor flybussen til Kjevik reiser kl 08.01. Kunne fint ha kjørt til flyplassen og parkert hos en kamerat på Kjevik leir, men siden jeg planlegger å svømme i god drikke begge veier ble det internt nedstemt ![]() Bussen var ca 10 min forsinket pga mange studenter som skulle til Kristiansand. Men sjåføren visste å kjøre buss, så vi ankom til rett tid heldigvis. ![]() Som dere ser så var det bare å glemme knyttnevetesten om bord i bussen. Ikke engang hyller til å legge trillebagen. 8. september 2011, kl. 09:45 SAS Scandinavian Airlines SK2881 Kristiansand (KRS)-Kastrup (CPH) Business CRJ 900 Hadde allerede sjekket inn dagen før og fått tildelt sete på alle leggene , men av gammel vane printet jeg ut et boardingcard ^_ Fult av mennesker som skulle til Oslo denne formiddagen, to SAS maskiner og en Norwegianmaskin stod linet opp foran terminalen og gjorde seg klare til å ta imot passasjerer. Men denne gangen skulle jeg ikke reise innlands fra Kjevik, nei jeg skulle til utlandet! Fortsatte bare videre inn mot det som må være Norges minste taxfree. Boarding gikk fint og fant meg godt til rette i sete 3F. Det var ca 30 % i C og sikkert 80-85 % bak i bingen.. ![]() Knyttnevetesten ble bestått med glans, så plassen var det ikke noe å snakke om. Dette var første gang med CRJ900 så hadde høye forventninger for turen. De ble innfridd så absolutt! En mer stillegående maskin har jeg ikke fløyet tror jeg, og vinduene var store og plassert i hodehøyde for en som er over 1.90 m. Det ble servert et kaldt måltid som bestod av reker, en liten makrellbit og potetsalat. Dette kunne man fritt dandere på to små rugbrød om man ville. ![]() ![]() ![]() Maten smakte helt greit, ikke noe mer å si på det. Alt ble servert av et meget opplagt dansk/svensk crew som på en ikke plagsom måte hele tiden spurte om jeg trengte noe mer. Litt urolig vær underveis men kapteinen manøvrerte flyt fint mellom skyene og landet silkemyk på Kastrup. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Hello I'm using internet explorer I hope this message sends in time. Happy new year 2006 -Fredrik Propell- |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2006
Posts: 898
|
![]()
8. september 2011, kl. 11:55
SAS Scandinavian Airlines SK1420 København (CPH)-Stockholm (ARN) Business Boeing 737-800 Siden jeg reiste i business måtte jeg sjekke ut hvordan SAS sin business lounge var. Det er deilig å kunne sette seg her med en liten matbit og noe å drikke istedenfor å måtte sitte ved gate, om du er heldig å få plass vel og merke. ![]() Ca 20 min før push, ruslet jeg til gate B3 hvor LN-RCZ, en 737-800 stod å ventet på meg. La merke til at CPH er blitt et kjøpesenter til glede for noen og irritasjon for andre. Fant meg en vei gjennom folkehavet og satt meg til rette i setet 1F og gjorde meg klar til dagens andre flytur. ![]() Vi pushet på tid, men det hadde visst oppstått et problem med hoved døren mente purseren, og flyet stoppet opp. Det ble telefonert til flightdeck at døren hadde en stor glippe. De åpnet og lukket døren gjentatte ganger før de omsider etter ca 5 min fikk den helt tett. Godt var det. Hva problemet kan ha vært vet jeg ikke, men greit de fikk det tett ☺ ![]() ![]() ![]() Take-off i fint vær rett over Malmø og så videre mot ARN. Rett etter fasten seat-belt sign ble skrudd av var det på tide for crewet å jobbe litt. Maten jeg ble servert kom sammen med appelsinjuice og en liten champagne ☺ Tiden om bord ble for det meste brukt til å nyte turen med Bose QC 15 og musikk. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Været i Stockholm var grått og trist med regn og mye turbulens, så mye at det ble litt ubehagelig. Turbulensen varte bare i drøyt ett minutt. Landet på tid på bane 26 og taxet raskt inn til gate 3B. Veien videre til SK704 var veldig kort da flyet stod på gate 1B. Rakk en rask tur opp i SAS Business Longe for en litt rask snack og drikke.
__________________
Hello I'm using internet explorer I hope this message sends in time. Happy new year 2006 -Fredrik Propell- |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2006
Posts: 898
|
![]()
8. september 2011, kl. 13:50
SAS Scandinavian Airlines SK704 Stockholm (ARN)-Helsinki (HEL) Business Boeing 737-600 Oppholdet ble kort og etter 25 min i loungen gikk jeg ned til gate 1B hvor flyet stod, en 737-600. Denne gangen var det ikke med skrekk og gru jeg boardet LN-RCI men kunne senke meg ned i sete 1F denne turen også. Push på tid og i luften 1355L fra bane 19R. Kom relativt raskt opp på cruse og maten ble servert fra en litt likegyldig men serviceminded flyvertinne. Maten var servert på porselen denne gangen. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Prøvde å se så normal som mulig. Folk så litt rart på meg da jeg drev å tok bilder av maten.. Siste runde med champagne hørte med. Ellers var det en rolig flytur, hvor vi landet på tid i HEL. Alltid gøy å følge med på innflygningen til en ny flyplass. ![]() ![]() ![]() Var dette flyet som skulle ta meg hjem igjen? Helsinki ankomsthall var en relativt kjedelig førsteinntrykk, grått, stål og moderne. Skal bli spennende å se hvordan avgangsterminalen er i forhold når jeg reiser hjem igjen i morgen. ![]() Trangt. Rakk å ta Finnairs flybuss som gikk kl. 16.10 rett utenfor terminalen. Turen kostet 6.50 EUR mener jeg og var grei og effektiv. Gikk av på siste holdeplass, sentralbanestasjonen. Derifra var det en rask fottur til dagens siste stopp. Hotellet jeg bodde på var Radisson BLU Plaza Helsinki. Det var et veldig bra hotell med hyggelig resepsjonister som var veldig hyggelige å ha med å gjøre! ![]() ![]() ![]() Etter å ha sjekket inn ble det å utforske byen før regnet kom inn over byen igjen. Mange fine og store kjøpesenter rett ved hotellet. Forum og Stockman. Hadde vært noe for kjæresten, som dessverre måtte være hjemme pga skole og jobb. Valgte å avslutte dagen i hotellbaren med en kjØLig en, da det begynte å bøtte ned ute. Var en koselig bar mer rolig atmosfære. 9. september 2011, kl. 10:00 Helsinki by En ny dag med nye muligheter! Var ute av hotellet i 10 tiden for å se hva byen ellers hadde å tilby. Var innom kjøpesenteret Stockman og Forum og ble meget imponert over utvalget deres. Stockman minnet om sentre som Macy`s, NK og Nordstrom. Kjøpte til og med meg noe hjem. Ikke til meg dog.. Helsinki er en liten by, og du kommer deg fint rund om du tar bena fatt. Rakk å få med meg det store severdighetene som f. eks Helsingfors domkirke. ![]() ![]() ![]() Været den dagen var strålende og varmt, til forskjell fra gårdagen. Fikk ordnet meg late check out kl 1500, da flyet hjem etter planen dro kl 1730.
__________________
Hello I'm using internet explorer I hope this message sends in time. Happy new year 2006 -Fredrik Propell- |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2006
Posts: 898
|
![]()
9. september 2011, kl. 17:30
Blue1 KF427 Helsinki (HEL)-Stockholm (ARN) Business Boeing 717 (MD95) Det ble Finnair city buss tilbake til HEL. Jeg trodde dette skulle bli en helt normal tur, men nei. Makan til råkjøring med buss har jeg aldri vært med på før! Pleier ikke å ha bremsefot når jeg kjører buss, men dette var unntaket.. Glad vi ankom helskinnet.. Vell fremme ved Terminal 1, fikk jeg sjekket inn og tok meg til rette i SAS Business Lounge. Helt greit sted å vente på flyet med god plass og trådløst nett. ![]() ![]() Passende tid for boarding syns jeg ☺ Det ble tid for boarding på rute KF427 fra gate 12. Litt kø foran gate, men plutselig var vi alle om bord. Men vi var ikke ferdig med køen enda. Flight deck kom på PA og sa det var midt i rushen i HEL så vi måtte regne med ca 10 min forsinkelse. 10 min vokste seg til ca 30 min totalt. Satt ved siden av en tydelig oppgitt person som stønnet høylytt og bar seg helt opp til take off. Crewet var opplagte og bestod av en mannlig kabinsjef og to kvinnelige flyvertinner. Alle finner. Men jeg satt godt og hadde ingenting å bekymre meg over, og god tid til neste fligt. Ser Finnair har en del A330/340 og 757 parkert rundt om kring på plasser over alt. Har dem lite flyvninger på sen sommeren? ![]() ![]() Vel oppi luften ble vi servert et kaldt laksemåltid med en form for italiensk salat. Det smakte godt, og ble skylt ned med en Chardonnay. ![]() ![]() Begynte så smått å bli litt nervøs for å ikke rekke mitt neste fly til CPH som skulle dra kl 1900L. Merk L for Lokal…. Finnland ligger som kjent én time foran oss i tid, noe jeg glemte da jeg satt. Crewet gjorde sitt beste for å sjekke om jeg ville rekke det, men de også tenkte ikke på at det var en liten tidsforskjell. Selve flighten gikk veldig raskt. Tror de la seg lavt og dro på gassen hele veien. Følte sånn hvertfall, rene raketten den maskinen. Kort innflyvning til bane 26 og smatt rett inn på gate B1, samme som jeg dro fra. Da vi alle stod å ventet for å komme os ut av flyet, kom kabinsjefen med transfer info. Det var da han fant ut at jeg hadde blingsa med tidssonene. En litt flau men lettet Fredrik tok det hele med et smil blant alle andre som overhørte det hele ☺ 9. september 2011, kl. 19:00 SAS Scandinavian Airlines SK411 Stockholm (ARN)-København (CPH) Business Airbus A321-200 FORSINKET- ESTIMERT NY TID kl 2010 Det lovet jo bra.. Da røk mitt siste fly til KRS fra CPH og jeg var litt oppgitt.. Skulle på jobb på lørdag så måtte være i Grimstad senest kl. 1400. Fikk fatt i en servicemedarbeider fra SAS som fikk booket meg om til morgenflighten fra CPH til KRS med SK2880 kl. 0815-0915. Jaja tenkte jeg, kommer vel hjem før eller siden, og ikke er det krise heller. Så da sitter jeg igjen i SAS Business Lounge på ARN og venter på CPH flyet. Flaks man har gratis øl å drikke ![]() Plutselig ble det på tide å gå til gate 8B hvor Københavnsflyet stod å ventet. Crewet og gate personalet var tydeligvis veldig gira på å snu maskinen fort, noe de greide bra. Grunnen til forsinkelsen var teknisk på et annet fly som resulterte i flybytte. Fant meg til rette i sete 3A i en heller slumpen Eco pluss kabin. Sikkert rundt 20% her men nærmere 80 % i M. Takset i god fart mot 19R og linet opp som normalt. Pilotene ga bånn gass i ca 3 sekunder, hvor de da plutselig ”stod” på bremsene og satt maskinen i full revers! En aborted/rejected take off, vet ikke hvem av delene for å være teknisk korrekt. Min aller første sådan! Litt ubehagelig, men samtidig ganske spennende. Spenning eller ei, der røk garantert KRS flighten som kunne ha vært hold tilbake i 5 min for å vente på meg. Det viste seg at det var litt ”kug i computeren” og den trengte en restart. Etter ca 5 min prøvde vi oss i gang til med et bedre resultat, heldigvis ![]() ![]() ![]() ![]() Maten de serverte var spekeskinke og linser(?), rugbrød og smør. Smakte ok. Tok også en appelsinjuice og en liten flaske champagne til. BILDER av macen Brukte tiden om bord godt. Best å skrive mens man er midt oppi det hele, så man får med seg alle detaljer! Kapteinen kom på PA` en da vi lå på cruise og fortalte grundig hva som hadde skjedd. Veldig bra av han! Ellers en hendelsesløs tur. Landet ca 21.25 og parkerte på gate B3 mener jeg. Hadde allerede fått vite at jeg var booket om til SK2880 dagen etter kl 08.15. Nå gjaldt det å komme seg fort av og løpe til transfer og få hotell vouchere og ny billett. Servicen var meget bra her og alt ble ordnet straks. Men det gikk litt for fort i svingene tydeligvis. Jeg fikk mitt, og gikk mot utgangen og taxi. Kom til Scandinavia Hotell og skulle til å sjekke inn da jeg så hva som hadde skjedd. Jeg het plutselig noe helt annet på billetten. Fikk litt angst mtp flighten dagen etter. Men den hyggelige resepsjonisten ringte straks opp til SAS og hjalp meg med alt. Omsider ble jeg registrert på nytt i systemet og en stor beklagelse kom på toppen. Bra SAS! Romkort ble utdelt og det bar rett til restauranten for mat! ![]() Ble i det minste mett. Men var ikke trøtt enda, så dro innom Copenhagen Casino for å prøve lykken. Det viste seg at bare var bortkastet.. Tapte rubbel og rake, men heldigvis ikke så fryktelig mye. 10 september Radisson Blu Scandinavia Hotell København Opp grytidlig, nærmere bestemt Kl. 0600 for å rekke frokosten. Sjekket ut og fant en taxi. Hadde en taxivoucher som kom godt til nytte igjen. Ute på Kastrup var det mye mennesker for en lørdag å regne syns jeg. Registrert at de fleste skulle til det store ”sydenlandet”. Jeg fikk ordnet meg et nytt BP ved business skranken og kom meg raskt og greit gjennom fast track. Etter et lite stopp innom taxfree bar det til SAS Business Lounge. Ble et kort opphold der i dag, da boarding for flight SK 2880 startet kl. 0750 ved gate A14. ![]()
__________________
Hello I'm using internet explorer I hope this message sends in time. Happy new year 2006 -Fredrik Propell- |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2006
Posts: 898
|
![]()
10. september 2011, kl. 08:15
SAS Scandinavian Airlines SK2881 København (CPH)-Kristiansand (KRS) Business CRJ 900 Boarding ble gjennomført 10 min før planlagt push, men det gjorde ingenting da det bare var ca 20 personer som skulle med på denne turen. Ca 45% i Y+ og ikke mer en 15 % i M. God benplass på rad 1C. Selv om jeg satt ved siden av en annen person på 1A var det ikke noe dårligere plass av den grunn. ![]() Fikk ikke vindussete som jeg egentlig skulle ha, pga ombookingen. Gjorde fint lite da det bare var skyet og dårlig vær hele turen. Mat ble servert da vi passerte 10000 fot av det dansk/svenske crewet. Gikk jo rimelig fort siden vi bare var 6 personer i business. ![]() Ikke noe store greier, men ble mett i det minste. Og de ny oppvarmede rundstykkene smaker alltid best ombord et fly en på bakken. Fikk gjort litt skriving på rapporten før vi begynte nedstigningen til en direct approach inn til bane 06. En litt hard landing men ellers bra. Å fly med en CRJ minner mye om å fly med DA-20, bare at det er 100 ganger mer komfortabel både støy og plassmessig. Den akselererer og stiger som en lite rakett! Stille er den også, men hvordan den er bak vet jeg ikke men kan ikke være så mye forskjell. ![]() Ble såklart stoppet i tollen, men hadde alt innenfor kvoten heldigvis ![]() Ble sittende å vente i 1 time på flybussen tilbake til UIA Grimstad. Da ble det tid til litt surfing og rapport skriving. Oppsumering: Poenget med denne turen var å bruke opp EB poeng som ellers ville gått ut på dato. SAS har fungert som de skulle i alle ledd hele veien. Dag 1 gikk alt smertefritt og servicen var upåklagelig. Stort sett bare hyggelige mennesker som møtte meg. Helsinki by kan anbefales på det varmeste. Det er en liten men koselig by som kan tilby det meste. Jeg likte meg og kommer til å dra tilbake, bare da ikke alene eller bare i en dag. Dag 2 ble ikke helt som planlagt. Når det startet med en halv time forsinkelse i HEL kunne jeg nesten regne med at Murphy hang over meg resten av turen. Det stemte godt. Men SAS viste da sin soleklare sterkeste side og ordnet opp på en god måte uten noen miner. Det er det jeg liker med SAS. Jeg personlig har aldri blitt sittende igjen uten hjelp strandet på en flyplass i SAS regi, selv ikke med ID billetter. Blue1 gjorde en god jobb i en fantastisk flymaskin. Det skal sies at denne B717 (MD-95…) så adskillig penere og nyere ut innvendig enn en Qantas maskin jeg fly med i Australia i 2008. Skal dere til Finland så vurder KF! Alt i alt så er jeg veldig fornøyd med turen som ble en natt lengere en planlagt. Nå håper jeg dette falt i smak for dere, og at dere ikke syns dette var for mye skriv og dårlige iphonebilder. Vet godt at jeg ikke er en profotograf. Gleder meg til tilbakemeldinger ☺
__________________
Hello I'm using internet explorer I hope this message sends in time. Happy new year 2006 -Fredrik Propell- |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]()
Fin rapport , og bra SAS fiksa sakene for deg på en hyggelig måte.
![]() Helt enig med deg at B 717 til Blue1 er en fin maskin ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2007
Location: Oslo
Posts: 2,540
|
![]()
Bra rapport dette
![]()
__________________
Hjemme bra - borte best / You'll Never Walk Alone |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
|
![]()
Flott rapport, men ikke minst strålende utnyttelse av poengene. Her fikk du seks flighter i Business/Economy Extra, samt en bonusnatt i CPH (m/gratis transport til/fra flyplass og et lite måltid).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,725
|
![]()
Må si du fikk uttelling for poengene. Flott rapport, Fredrik, skriv gjerne neste gang også.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2006
Posts: 898
|
![]()
Takk for hyggelige kommentarer. Da frister det å skrive flere TR etterhvert. Til de som ikke fikk med seg hvor mage poeng jeg måtte ut med, var det bare 10000 EB points.
__________________
Hello I'm using internet explorer I hope this message sends in time. Happy new year 2006 -Fredrik Propell- |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyglad
Join Date: Apr 2011
Location: Oslo
Posts: 53
|
![]()
Super rapport. Artig å følge hele reisen med sine kluss og løsninger.
Det blir vår tur neste helg på samme tilbudet. Ser fram til 717 på mandag morgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2009
Location: Grimstad
Posts: 221
|
![]()
Artig med en uvant triprapport fra KRS! Alltid noen som ser rart på en når man knipser bilder av knær, knyttnever og mat
![]() ![]()
__________________
Bom viagem! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2009
Location: Røyken, Buskerud
Posts: 670
|
![]()
Godt dokumentert og skrevet rapport dette Fredrik
![]() Som nevnt av andre, ser det ut som om du har fått mye ut av nær utgående poeng...gjerne mer fra deg ved neste tur også! Takk skal du ha! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,934
|
![]()
Trivelig rapport
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2010
Location: Østfold
Posts: 261
|
![]()
Veldig bra rapport! :-) Var selv i Helsinki med en kompis i fjor sommer, og dersom man har litt mer tid der enn du hadde så kan virkelig Helsinki anbefales som utelivsby; et utrolig artig uteliv, med veldig hyggelige og imøtekommende folk i forhold til det man ofte kan møte her hjemme...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
SAS Customer
![]() Join Date: Dec 2010
Location: Stjørdal
Posts: 510
|
![]()
Dette var jammen artig å sitte her og lese! Må si du fikk mye ut av poengene. Med mine 110 utelandsdøgn i fjor burde jeg vel begynne å skrive rapporter jeg også, med bilder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Takker for en flott rapport med gode beskrivelser og bilder! Du fikk jammen mye ut av poengene dine - det er jo litt moro å farte rundt i Skandianavia på disse korte rutene når servicen er såpass bra! Hadde selv fire turer i Economy Extra i Skandinavia den uken du reiste, pluss en t/r med Blue1 i Economy. Effektivt og greit produkt, selv om jeg synes det er litt mye plastikk og avfall og litt lite mat i boksene.
Håper på flere rapporter! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2009
Posts: 100
|
![]()
Takk for fin rapport.
PS! Er det stor forskjell på loungene du var innom? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2006
Posts: 898
|
![]()
Takker igjen for hyggelige tilbakemeldinger.
Har ikke bestemt når neste gang blir, men det blir sammen med damen og over en lengre periode såklart. Ble fortalt av noen at Kaarle XII var et sted man måtte innom om man skulle undersøke nattelivet i Helsinki. Glemte forresten å fortelle om middagen den 8.sep på kvelden. Var veldig sulten etter mye reising så skulle slå på stortromma tenkte jeg. Jeg hadde lyst til å spise noe "lokalt", så spurte den finske resepsjonisten om noen gode tips. Han kom frem til et sted kalt Kosmos, som serverte tradisjonell finsk mat ++. Restauranten lå bare 10 min gange unna så saken var biff. Fikk meg et bord og litt å drikke samt menyen. Til forrett valgte jeg etter anbefalinger Borshch, en russisk suppe som smakte fortreffelig! Til hovedrett ble det "steak". Tror jeg var litt for sulten til å lese hele beskrivelsen av retten, noe jeg fikk betale for når maten ble servert. ![]() Servitøren kom med et fint stykke biff tartar... Blæh tenkte jeg, men prøvde meg på det allikevel. Siden jeg var sulten gikk omtrent alt ned. Smakte ok men frister ikke til gjentakelse. Ble også en stor dessert etterpå ![]() Ang. loungene så var det lik standard over hele fjøla, hvor HEL loungen var hakket kjipest. Er vel i Scandinavia loungene vinen flyter som vann, og ikke i Business loungene ![]()
__________________
Hello I'm using internet explorer I hope this message sends in time. Happy new year 2006 -Fredrik Propell- |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,285
|
![]()
Likte bildene godt jeg, spesielt de av skyene! Har en fascinasjon for slikt
![]()
__________________
Spoiler mixer |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Sichuan Airlines med Chengdu - København, nå via Helsinki | OttoL | Flyforum | 16 | 29-07-2019 09:32 |
Beijing Capital med Helsinki og København S18 | Someone | Flyforum | 13 | 09-04-2018 10:29 |
S7 med St. Petersburg - København og Stockholm | Someone | Flyforum | 1 | 15-11-2017 06:43 |
SAS starter Tallinn - Oslo/København/Stockholm | Trdfly | Flyforum | 33 | 02-02-2016 17:49 |
Blue1 med strålende business class-tilbud | FlightDeck | Reiseforum | 13 | 18-11-2010 20:05 |