Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 03-11-2011, 06:16   #1
ENGM 911
ScanFlyer Rusty

ENGM 911's Avatar

Default Goood torsdag morgen

På vei mot Gardermoen for nok en dag i luftfartens tjeneste. Kaffe har man ikke fått i seg men kjenner jeg kollegene rett står flere bøtter klare for å skylles ned i gullstrupen min.

Ha en strålende dag.
Old 03-11-2011, 06:34   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default Re: Goood torsdag morgen

Mornings fra Oslo. Opp tidlig for et kjøreoppdrag av madammen. Så regner med å få testet ut det nyeste kjørekaosmønstet i Bjørvika om ikke lenge. En tur innom Sats i kveld, ellers lite på programmet, selv om jeg kanskje bør rydde litt?
Old 03-11-2011, 06:36   #3
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

På vei mot Forus. Spent på om dagen blir like travel som i går. Man vet aldri. Kaffen står nok klar å venter på meg også.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 03-11-2011, 06:59   #4
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club

sirpjalle's Avatar

God morgen fra Forus.

Da var man Allerede på plass, og dagen er godt i gang.

En smule trøtt i trynet, ble noe sent i går, men det er jo snat helg, så da overlever man.

Kan forøvrig sende ut en advarsel; Var en tur på kino sammen med en kompis siden kjerringa hadde sånn "tatleforening" der det er x antall høner som ler og kakler i kjeften på hverandre. Endte dermed å gå på kino og se filmen Drive, siden det var en av de få filmene som ingen av hadde sett. Dom: Ikke se denne! Er ikke verdt pengene en millimeter

Nuvel, ha en forteffelig dag forumister.

T minus 5 dager til ferie
Old 03-11-2011, 07:21   #5
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Er noe trett her en sitter med New York Times og en lys Malabar kaffe. Det ble en sen kveld etter det triste møte med UDI. Dessverre må den Lille italienerinnen "hjem" for en periode og LH sine sider er ikke mye bedre enn SAS sine når det gjelder ombestilling, har nå start belte i feilmeldinger på tysk. For se om LH telefonsalg virker bedre. Ingen av alternativene fra UDI var spesiellt enkle, om vi skal "gjenforenes" som gift koster det mellom 3000 og 5000 kroner, tar 6-8 måneder og må evalueres årlig. De andre alternativene var alle preget av Catch 22 - stille en garanti på NOK 150000.00 på en norsk bankkonto - bare et lite problem hun må ha egen konto og til det trenger en et personnummer - rykk tilbake til start. Legge frem arbeidskontrakt - vel til det trenger man arbeidstillatelse ;-(
Old 03-11-2011, 09:00   #6
zico77
Developer

zico77's Avatar

God morgon frå Trondheim!

Då var dagens trening unnagjort, og reiserekning levert, så då er det bare å gi seg i kast med oppgåvene

Ha ein flott dag alle saman!

zico77 is offline   Reply With Quote
Old 03-11-2011, 09:17   #7
Ståle
Amatør

Ståle's Avatar

God morgen, her har man kommet godt i gang i tjeneste for en bransje som er i økende konkurranse mot luftfarten. En kortere dag enn vanlig på jobb blir det før kvelden tilbringes i Rakkestad for litt fixing hos besteforeldra som ikke klarer seg uten PC..

Kan forøvrig melde om at kredittkortet fikk svi igår da jeg gikk for å vrake NSB til fordel for å teste DAT RYG-SVG neste helg. Noen som har peiling på hva maskin de bruker på denne ruta?

Men ellers, ha en riktig så flott dag!

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Er noe trett her en sitter med New York Times og en lys Malabar kaffe. Det ble en sen kveld etter det triste møte med UDI. Dessverre må den Lille italienerinnen "hjem" for en periode og LH sine sider er ikke mye bedre enn SAS sine når det gjelder ombestilling, har nå start belte i feilmeldinger på tysk. For se om LH telefonsalg virker bedre. Ingen av alternativene fra UDI var spesiellt enkle, om vi skal "gjenforenes" som gift koster det mellom 3000 og 5000 kroner, tar 6-8 måneder og må evalueres årlig. De andre alternativene var alle preget av Catch 22 - stille en garanti på NOK 150000.00 på en norsk bankkonto - bare et lite problem hun må ha egen konto og til det trenger en et personnummer - rykk tilbake til start. Legge frem arbeidskontrakt - vel til det trenger man arbeidstillatelse ;-(
Tilføyer at jeg virkelig føler med deg dc-8-63, stå på! UDI eier ikke forståelse for hvordan ting skjer utenfor deres lokaler.

Since 01.02.2007
Ståle is offline   Reply With Quote
Old 03-11-2011, 09:42   #8
kekker
Onkel reisende kekker

kekker's Avatar

God formiddag fra Nesna, er nå på tur til utskarpen for en god dags arbeid.. :-D
Rica i Sandessjøen imponerte ikke stort, iallefall ikke resturenten..

Nordland viser seg fra sin smukke side og detta blir nok en grei dag!

Ha en fortreffelig dag godt folk. :-D
Old 03-11-2011, 09:44   #9
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Torsdag ja!
Forkjølelsen sitter i kroppen enda, og i dag har jeg hosta tykt slim til den store gullmedaljen. Ferdig med hovedmaleoppgavene i går. Nå gjenstår bare noen skap og lister. Overkommelig det. Nå gjenstår det å få skrudd sammen endel flatpakket inventar, og avtale med mannen som skal hjelpe meg med å sette opp kjøkkenet er gjort til lørdag. Overlevering av gammel bopæl om en uke, så nå må det bli litt sving på sakene!

Quote:
Velkommen i klubben!
Her har man fightet med UDI i 9 år, og nå har endelig madammen fått norsk pass. UDI er preget av laaaaaang ventetid. Sist jeg ringte deres "kundeservice" fikk jeg beskjed om at jeg var nr 156 i køen!
Ulike ansatte gir ulike beskjeder, gebyrene stiger fra år til år. Men det som tar kaka er at det meste av saksbehandlingen skjer på utlendingsenheten sitt kontor på politihuset. Her i Krsand har de nå begynt å ha åpent 4 dager i uka, mot bare 3 før. Åpningstid 10-14. Sist jeg kom der kl 1005 hadde de allerede stengt kølappmaskinen da det var så mange der at man ikke ville rekke å bli ekspedert. Om man har kølapp og ikke er blitt ekspedert til kl 1400, sorry mac. Neste dag kom jeg kl 9, og selv da var det nok av folk som ventet i kø. Jeg fikk da kølapp nr 14, og ble ekspedert "allerede" kl 12. Er det rart jeg drikker???

Så lykke til, DC! Du har noen koselige år foran deg!

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 03-11-2011, 10:50   #10
Edricson
ScanFlyer Blue

God morgen fra et forholdsvis lyst Tromsø. Ingen regn akkurat nå og heller ikker så kaldt. Satser på å revidere artikkelen ferdig, da får forhåpentligvis tante Cristin tre poeng til i boksen... Kaffe først. He en god dag.

Quote:
Legge frem arbeidskontrakt - vel til det trenger man arbeidstillatelse ;-(
Huff, det høres ikke bra ut. Virker som jeg var heldig som i sin tid fikk både arbeidstillatelsen og gjenforening for kona på ca 3 uker, hvorav 2 var tiden det tok å sende papirene fra Moskva til Oslo. Men hvis hun får et jobbtilbud kan vel arbeidsgiveren sponse arbeidstillatelsen, uten at jeg kjenner til detaljene. (Bakdelen er at man ikke får skifte jobb, men det kan jo være en midlertidig løsning mens dere venter på gjenforeningen. Gjenforeningen koster forresten "bare" litt over 1000 kr ved førnyelse, det er bare førstegangstillatelse som er så dyr. Min erfaring med saksbehandilngstider er heller ikke så drastisk, ca 2.5 måneder selv om sommeren, men kan godt tro at de har et mye mindre arbeidsvolum i Tromsø.)

Lykke til!
Nada...
</small>
Edricson is offline   Reply With Quote
Old 03-11-2011, 10:59   #11
ENGM 911
ScanFlyer Rusty

ENGM 911's Avatar

Mye hyss med UDI? Plankekjøring i 1992
Old 03-11-2011, 11:26   #12
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

God formiddag fra Narvik. Her "går no dagan", og jeg begynner å bli litt lei av å vente på prosesser utenfor min kontroll. Jaja, kanskje blir det bedre i neste uke...

Uansett, så er det avreise herfra om noen timer, og da er det cupfinalen som står i høysetet. En liiiten tur innom kontoret i morgen for å vise mitt blide åsyn, samt få levert litt reiseregninger, og så blir det øl for alle pengene. Gleder meg!! Heia Brann!
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 03-11-2011, 12:19   #13
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Quote:
Originally Posted by ENGM 911 View Post
Mye hyss med UDI? Plankekjøring i 1992
Du bytter ikke kone ofte nok, Cato!!

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 03-11-2011, 13:26   #14
JonF
ScanFlyer Blue

God formiddag fra Oslo.
Hektisk dag på jobb. Hodet er ellers såvidt i vater da det flyter over av tanker for tiden. Skal bli godt om et par ukers tid da ting begynner å falle på plass.

Har selv mye å gjøre med UDI for tiden, da min forlovede har søknad inne om gjenforening med meg. Søknad ble levert i Hanoi i Juni mnd, og ser ut til å gå mot innvilgelse nå om et par ukers tid. Dermed ser UDI ut til å holde "løftet" om saksbehandling innen 6 mnd.
Intervju hos Politi slipper jeg heldigvis også. I tillegg har samtlige veiledere jeg har snakket med hos UDI vært imøtekommende, hyggelige og informative og ventetiden på tlf vært maks 30 min hver gang.

Så da har jeg enten flaks, eller så er søknaden såpass godt dokumentert at den er uproblematisk å behandle. Så lenge man følger regelverket slavisk og oppfyller alle krav, så går det normalt greit hos UDI..
JonF is offline   Reply With Quote
Old 03-11-2011, 14:33   #15
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

God morgen fra AA394

Daarlig vaer paa morran i Chicago, men kom oss avgaarde saann nogenlunde paa rute.

Saa spoers det om La Garbage er snill paa hjemturen i ettermiddag.

Hyggelig aa lese om norsk byraakrati. Det aa faa groentkort her i US and A gikk som en kuk i kram sny paa god norsk Harstaddialekt.

Fra soeknaden var inne til alt var paa G, tok det hele 6 uker. Innom 3 kontorer, foerst registrering der jeg hadde avtale kl 0900, hadde med meg bok, PC etc etc, var ute derfra etter bilder og fingeravtrykk kl 0915. Neste runde var intervju med fruen. Avtale kl 1500, ute derfra 1520. Saa etter man var godkjent var det en tur innom for aa faa personnummer. Ingen koe der.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 03-11-2011, 17:03   #16
Henshaw
ScanFlyer Dusty

Henshaw's Avatar

God kveld fra Bodø, avdeling Luftforsvaret. Triveligste dagen her hittil, grunnet mangel på latterlige mengder nedbør. Imorgen så skal man stå litt utenfor en kirke å se skikkelig ut, i forbindelse med minnemarkering for falne norske soldater.
Tjohei, neste uke begynner man i det minste å få innføring i det man faktisk sal gjøre her, blir deilig å komme igang med den egentlige jobben etter å ha susa rundt i 3 mnd nå.
Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 03-11-2011, 18:56   #17
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
.

Hyggelig aa lese om norsk byraakrati. Det aa faa groentkort her i US and A gikk som en kuk i kram sny paa god norsk Harstaddialekt.

Fra soeknaden var inne til alt var paa G, tok det hele 6 uker. Innom 3 kontorer, foerst registrering der jeg hadde avtale kl 0900, hadde med meg bok, PC etc etc, var ute derfra etter bilder og fingeravtrykk kl 0915. Neste runde var intervju med fruen. Avtale kl 1500, ute derfra 1520. Saa etter man var godkjent var det en tur innom for aa faa personnummer. Ingen koe der.
Ja, det gikk som smurt for meg også - giftet oss i Norge - på ambassaden to dager etterpå - fikk en stabel papirer og etter runden hos lege, politi etc var pakka klar til avhenting et par uker senere. Droppet av pakka på Newark ved første grensepassering, inn på et bakrom, opp med høyrelabben og jeg var ved karusellen før kofferten min.
Litt flere meksikanere i Atlanta enn Chicago, så det tok et par timer å få personnummer, men i det store og hele gikk det utrolig glatt!

Lykke til F-E .. tankekors at det er lettere for beagler enn mennesker ..
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 03-11-2011, 19:17   #18
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

God kveld frs Lillestrøm...æsj, lykke til Finn Erik...føler med deg så... Sjelden jeg bruker sterke ord som ikke nevnes her...men "Henger ikke på greip" passer godt.

Nå forstår jeg godt hvor heldig vi var i 1987, gift i Manila og rett inn i Norge 2 mnd senere.

Statsborger , antar 4 år senere. Permanent etter 2 år... If my memory serves me right....
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 03-11-2011, 23:01   #19
Glenn
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by Ståle View Post
Kan forøvrig melde om at kredittkortet fikk svi igår da jeg gikk for å vrake NSB til fordel for å teste DAT RYG-SVG neste helg. Noen som har peiling på hva maskin de bruker på denne ruta?
Hehe, tenkte jeg det ikke.
Skal teste den i nærmeste fremtid jeg også - men har liksom ikke noe å gjøre i Stavanger.

De bruker SAAB 340 på ruta.
Glenn is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules