![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,320
|
![]()
Tjena.
Igår blev Lufthansas 18.00 avgång ARN-MUC inställd. Anledningen var att en berusad passagerare började antasta en i LH kabinbesätningen under boarding. LH Kaptenen tog beslutet att därefter ställa in flygningen. Samtliga pax ombokades till MUC idag. Flygplanet, en Airbus A32X flög tom tillbaka till MUC med endast besättning ombord. Pax som orsakade detta blev gripen av polisen. Detta beteende är fullständigt oacceptabelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,308
|
![]()
Hvorfor kansellere?
Var det ikke bare å kaste av idioten og fly avsted?? BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,320
|
![]()
Den kvinnliga LH CC som blev antastad blev mycket upprörd. Det var tydligen grovt sexuellt tafsande. Kvinnan kunde inte fortsätta arbeta, Kaptenen tog därför beslut att cancellera flygningen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]()
Hun som ble antastet ble sikkert så opprørt at hun ikke kunne fly videre, altså unfit for flight. Om det da var kun minimum crew ombord, så har de ikke lov å fly med pax.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2009
Location: USM/BKK/CPH
Posts: 1,812
|
![]() Quote:
Er det teknisk muligt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,320
|
![]()
Det hände under själva boarding processen.
Jag tycker inte LH kaptenen gjorde något fel, besättningens säkerhet kommer först. En besättningsmedlem blev utsatt för ett fysiskt sexuellt övergrepp på flygplanet. Övriga kabin besättningen blev förmodligen chockade & upprörda av incidenten. Gärningsmannen blev gripen av polisen. LH kommer säkert ställa skadeståndskrav mot mannen för alla extra kostnader som uppstått pga av det inträffade. Detta är ovanligt. Jag skulle inte bli förvånad om kaptenen rådfrågade LH OP innan han fattade beslut. Last edited by L-1011; 04-11-2011 at 11:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]() Quote:
Videre så kan uniformer etc blit ødelagt, vet at jeg har et par ødelagte jakker hjemme. Så her har nok kapteinen etter en totalvurdering avgjort å fly tomme hjem, sikker pga flere ulike ellementer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]() Quote:
Men da er det jo også slik at de som er igjen skal være fit til å ta den ekstra belastningen. Noe de sikkert ikke var i denne saken. Men det er mulig, å kunne vært gjort her. Men de valgte da å ikke gjøre det. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]() Quote:
altsa 1 CC til 50 seats Hilsen ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,724
|
![]() Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]()
Det kan ju vara så att Lufthansa inte tillämpar den möjligheten även om det går bra att , under vissa omständigheter hos SAS , få dispans. Bolagsbestämmelser kan ju tillämpas hårdare än myndighetsbestämmelser.
Som SAS-steward säger så har säkert kaptenen gjort en totalbedömning av situationen och utifrån detta , i samråd med övriga besättningen , gjort bedömningen att ställa in flygningen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Nov 2009
Location: Trondheim
Posts: 202
|
![]()
Blir vel et lite innhugg i lønna til dustehuet da, i tillegg til krim-tiltale.
Noen som vet hva en slik kost kan komme på?
__________________
Ja til mer Heavy! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,565
|
![]()
Snakker man ikke normalt om noen hundre tusen (ca. 150.000 - 300.000?) når fulle normenn må kastes av flyet på vei til sydligere breddegrader? Jeg ser for meg at et tomt fly til MUC + ombooking (+ hotell og evt. erstattning) for alle de som egentlig skulle blitt med blir adskillig dyrere...
__________________
Mvh Gunnar |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2008
Location: Gardermoen
Posts: 342
|
![]()
Selv om SAS har mulighet til å få dispans er det ikke sikkett LH kan få det, tyske luftfartsmyndigheter kan være veldig rigide!
Men det er et dårlig alternativ å måtte ta av så mange passasjerer. Både så vil det være veldig sterke reaksjoner fra de som må stå igjen, og det vil også utløse EU kompensasjon for avist plass. Så det ville bli veldig dyrt, EU løsning er heller å kansellere avgangen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SunExpress opererer LH-rute MUC-OSL-MUC og OSL-FRA | raider66 | Flyforum | 6 | 12-11-2019 10:08 |
Transavia med nye ruter til ARN - MUC og EIN | Someone | Flyforum | 2 | 01-10-2016 11:48 |
SAS starter OSL-MUC/PMI/SPU og ARN-VCE | Someone | Flyforum | 32 | 12-03-2011 21:42 |
Air Berlin langrute: MUC-CUN-MUC | FlyHi | TripReports | 9 | 24-12-2009 15:28 |
Fighting Falcon | haakon/TCI/TF | Flyforum | 8 | 29-05-2006 14:20 |