![]() |
|
![]() |
#1 |
BA Concorde Sep 1998
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
|
![]()
Britene prøver seg på nytt og jeg må begynne å spare igjen: http://www.aftenposten.no/viten/article2237552.ece
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2006
Posts: 589
|
![]()
Hvis man setter av 2000 i året, så skulle man ha 50000 om 25 år + renter, kanskje det rekker til en enveisbillett?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
|
![]()
Med sine 143 meter er A2 på størrelse med en jumbojet.
- Hmm.. ..trodde ikke en 747 var SÅ stor! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,680
|
![]()
godt poeng , kanskje de bare skal sitte 2 i bredden da :P. Tipper den saken der vil trenge rimelig lang rullebane..
Gleder meg til neste passasjerfly med canard kommer!
__________________
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
BA Concorde Sep 1998
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
|
![]()
Fra Reaction Engines
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
|
![]()
Håper det blir virkelighet, men hvor langt ut på diverse taxiways stikker det flyet når det står på gate?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2007
Posts: 83
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]()
Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor noen gidder å tegne et så stort fly...
Det eksisterer jo ikke en flyplass i verden som er stor nok til å ha den tingen taksende omkring... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Den er for stor, og uten vinduer tror jeg folk fort slutter å bruke den faktisk. Dessuten kan den bare fly over hav eller poler og gjør bruksområdet mer begrenset.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2007
Location: Hobøl, Norway
Posts: 243
|
![]() Quote:
Og som de sier er dette snakk om 25 år til kan være operativt, og hvem vet hvordan regelverket er da...
__________________
McDonnell Douglas MD-90-30 <A HREF="http://www.flyspotter.no">NSFF Norsk Spotter og Flyentusiast Forening</A> <A HREF="http://www1.airpics.com/search/search.php?string=4075&si=0&st=12&count=10" TARGET=_blank>Mine bilder på Airpics.com</A> <A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=29892">Mine bilder på JetPhotos.net</A> |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,660
|
![]()
med den flyet må flyplasser ombygges.. taxebaner feks.. flyet er så langt at den må kjøre litt over gresset for å svinge inn i rullebanen .... og den er uten vindu.. så er den for langt.. dårlig ideer der....
britene må tilbake til tegnebrettet og tegne om det..
__________________
01.7.12 OSL-SVG DY544 B737 29.8.12 SVG-FRA LH875 B737-500 29.8.12 FRA-VIE LH1242 A320 01.9.12 VIE-FRA LH1243 B737-300 01.9.12 FRA-SVG LH878 CRJ700 07.9.12 SVG-OSL DY B738 09.9.12 OSL-SVG DY B733(?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2009
Location: Oslo
Posts: 396
|
![]()
Det overrasker meg litt om at dette ikke diskuteres mer her. Jeg er helt i fyr og flamme over det Reaction Engines driver med. Tittelen på deres siste presseslipp "The Biggest Breakthrough in Propulsion Since the Jet Engine" er ikke å overselge det. Det de har gjort der er en enorm ingeniørbragd.
Så kan man selvfølgelig henge seg opp i designen på flyet, men flyet er ikke det store poenget her. Det store poenget er hvordan man kan designe en jet-motor som brenner hydrogen og som både har en ekstremt effektiv luft-jetmodus, og en "medbrakt oksygen"-rakettmodus. Hvis dette flyet kommer seg på vingene, antar jeg at dette vil være fly som går mellom under 10 globale superhubber som typisk vil ha eget atomkraftverk for hydrogenproduksjon, det er få flyplasser det vil være nødvendig å tilpasse til et slikt fly. I mach 5 tror jeg nok man må se langt etter vinduene... Så får vi se hvordan det utvikler seg derfra, dette er så disruptivt at det er vanskelig å forutse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Det blir nok diskutert mer hvis/når ting begynner å materialisere seg. Fram til da så er det bare et prosjekt i rekken av prosjekter som skal revolusjonere reisen. Når ingeniørbragden kan likestilles en økonombragd, da tror jeg ting får fart på seg.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nytt - og helt nytt - Flynytt | Jumper G5 | Flyforum | 12 | 05-12-2008 11:28 |
Nytt tårn, nytt terminalbygg, nytt driftsbygg, nytt GA område og ny taksebane. | ENKB | Flyforum | 7 | 17-01-2007 07:53 |
Nytt tårn, nytt parkeringshus, nytt GA område og utbygging av dagens terminal. | enml | Flyforum | 9 | 16-01-2007 16:30 |
Nytt aar og nytt Airways! | LN-MOW | Flyforum | 1 | 01-01-2007 12:26 |
Nytt Airways, nytt Vi Menn... | EB | Flyforum | 5 | 26-10-2004 20:28 |