![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Thanksgiving står for turen og familien på to voksne og to jenter (8 og 10 år) vurderer å ta en ukes ferie i Mexico. Vi bor for tiden i San Diego og det hadde jo vært en fordel om vi slapp å reise via LA. Eneste jeg har fått med meg om Mexico er at Acapulco virker noe slitent. Alle tips mottas med takk.
![]() |
#2 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Hvor villige er dere til å krysse over til Tijuana og starte reisen der ? Tijuana har endel nonstop destinasjoner som kan være interessante. Deler av Mexico bør en vel holde seg unna i disse dager. Cabo San Lucas er vel både trygt og rimelig "up to date" - La Paz noe lengre nord er rolig - men kanskje litt for rolig. i den andre enden av skalaen er en togreise fra Topolobampo / Los Moschis til Chihuahua - en flott opplevelse gjennom Copper Canyon - som er større enn Grand Canyon med overnattingsmuligheter på toppen - en mulighet er også å reise Los Moschis - Copper Canyon tur / retur det er den flotteste delen av turen....
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Vi har været i Playa del Carmen 7 gange efterhånden og det kan jeg varmt anbefale som destination for en familietur. Godt nok ikke lige "om hjørnet" fra SAN, men et skønt sted.
I Playacar (resort-området i gåaftand fra PDC-by) ligger der nogle skønne All-inkl resort, som er særdeles velegnede for familier med børn. Med så store børn, så kig evt på Viva Wyndham Maya, RIU Tequila eller Sandos - evt Occidental Allegro (som er ok, men lidt mere slidt). Det er alle hoteller hvor der er mange børn og hvor standarden på barer og restaurenter er god også. Med Xelha og Xcaret i nærheden er der et par gode dagsudflugter for børnene også. Send gerne PM, hvis du vil vide mere om hoteller og området. Kan VARMT anbefale dette område.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Tusen takk for mange gode tips, de skal sjekkes ut nærmere.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg ville ikke reist ut av Tijuana. Risikabelt og ikke tilgjengelig med fornuftig transport.
Dersom du ønsker ferie ut av San Diego direkte vil jeg anbefale Hawaii. Flightene er rundt 5-6 timer. Er langt fra noen fan av Mexico, er ferdig med det landet. Har vært 4 ganger på Riviera Maya (Cancun og Playa Del Carmen) i tillegg til ett par turer til Cabos og Mexico City (jobbtur). Landet appelerer ikke til meg, dårlig hotellstandard, har forsøkt all inclusive en gang i Mexico fordi vi var i ett bryllup på dette "luksus" hotellet (RIU et eller annet het det) Elendig mat, ensidig mat, drikkene som er inkludert er søppel. Disse store resortene ligger også langt unna andre restauranter og sentrum av Playa Del Carmen, så det ble mye elendig mat, gitt... Rommene stanket fuktig mugg Leiebilerfaringer inkluderer dødstrusler for å få betalt for skader som var på bilen fra før, blanco kredittkort slipper må fylles ut for å få leiebil i alle tilfeller. Taxi i Cancun og Playa Del Carmen er dobbelt så dyrt som i USA og de er noen kjempe scumbags. Cabos var faktisk det stedet som var mest OK. HERLIG hotell reddet den ferien http://www.lasventanas.com/en/ Bodde også på Westin en av gangene i en flott suite. Standarden var OK, maten også OK. Last edited by Tommy777; 24-10-2011 at 19:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Er enig i Tommy's hovedkonklusjon - dra til Hawaii - koster det samme pr.natt - høyere standard over det hele
--- I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.856876,10.789347
![]() |
#7 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Må vel desverre også melde meg på Tommys hovedkonklusjon. Jeg kan ikke uttale meg om Hawaii, men jeg kan uttale meg om Mexico. Lureri, utrygghet, skitt og møkk, dop på stranda etc. Jeg har da mest vært i Puerto Vallarta, og kan egentlig ikke anbefale det som en familiedestinasjon.
Men FlyHi har jo tydeligvis andre opplevelser, så det er tydelig at det er ulike erfaringer.
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind Last edited by Fnate; 24-10-2011 at 22:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
All-incl resort er som de nu engang er. Det er sjældent her man får de mest fancy drinks, dyreste vine eller den fineste gourmet-mad, men langt de fleste af de steder vi har boet der har det været ganske fint. Til gengæld har vi sjældent betalt mere end 130 USD pr. rum pr. nat incl. mad/drikke/minibar osv. Men naturligvis er der forskel på srandarden hotellerne imellem. For os har sol, strand, pool, børneklub og kolde cervezaer på terassen været set mest væsentlige. Som en afslappet familieferie, hvor både børn og voksne trives og hvor det er vigtigere end fine a la carte restauranter, så kan jeg kun anbefale det, men det afhænger naturligvis af forventningerne og ønskerne. Vi har nu været der 7 gange og vores søn har været med siden han var 4 mdr. Her i november tager vi til en afveksling til Thailand, men kommer uden tvivl tilbage til Playa del Carmen næste år.
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Takk for svar alle sammen. Fant kun direktefly til Puerto Vallarta, men det var dårlig med ledige plasser og prisene var skrekkelig dyre. Det, i tillegg til tipsene over, gjør at vi utsetter/dropper Mexicoturen i denne omgang. Vi starter med en liten biltur til Palm Springs for fire-fem netter i første omgang, så får vi heller vurdere Hawaii ved en senere anledning. Har allerede vært i Honolulu, men en av de andre øyene kunne kanskje ha vært noe. Et år her borte går jo veldig fort, men en biltur til Rocky Mountains er vel et must. Lager en egen tråd om det.
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Dra til Hawaii siden dere er så nære...Punktum..
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Med Star Tour til Mexico | evenes | Reiseforum | 10 | 28-01-2014 12:54 |
Familieferie med RV i USA | hellbilly | Reiseforum | 2 | 10-02-2012 10:50 |
Baren er stengt på US til og fra New Mexico | Someone | Flyforum | 3 | 31-01-2007 17:32 |
Tony Ryan: No vil æ færra til Mexico | CK | Flyforum | 2 | 27-02-2006 07:45 |
GOL til Mexico | CK | Flyforum | 4 | 20-09-2005 10:50 |