![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
Posts: 2,369
|
![]()
Ja nå er jeg bare så ##€€ forbannet. Er det mulig? Her har jeg bestilt premium-billetter, faktisk de dyreste som er å få kjøpt fra OSL, i og med de ikke tilbyr ren business herfra, allikevel tillater selskapet at jeg må sitte tre kvarter i en samtale med en eller annen nisse som knapt kan snakke engelsk og som etter å ha satt meg på vent tre ganger flere minutter, kommer frem til den geniale konklusjon at disse billettene ikke kan refunderes i penger, men derimot i vouchere til fremtidige reiser med AF.
Jeg svarte selvsagt at dette er helt uaktuelt, og etter nye endeløse minutter med venting fikk jeg beskjed om at han måtte utstede slike vouchere, men at han skulle sende dem til "department for refund" slik at de kunne utbetales meg. Finnes det ikke rutiner i AF på hvordan man behandler det når refunderbare billetter avbestilles og skal refunderes? Jeg trengte å komme til CDG tidligere på dagen fredag og måtte derfor bytte til SAS' 10.55-avgang. Er det mulig???? Edit: Og om ikke det var nok. Fem minutter etter dette ringer gjøken tilbake igjen og trenger IBAN-nummer, BIC-kode, Swift-nummer og kontonummer til banken min fordi AF ikke lenger setter direkte inn på kredittkort (!!). Meget upraktisk. Mildt sagt!! ![]() ![]() Og jammen tror ikke fyren at jeg har disse numrene i hodet. I så fall jeg ikke har får jeg beskjed om at jeg må ringe tilbake. Nå spøker det skikkelig for om jeg i det hele tatt gidder å bruke AF på denne turen og heller reiser hjem også med SK. Selv om jeg har lyst til å prøve AF (aldri gjort det før) og i tillegg også prøve embraeren deres som flyr på OSL. Men nå er tålmodigheten min strukket... Er dette noe alle må i gjennom som skal avbestille en billett med AF? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,589
|
![]()
Aldi hørt at man ikke refunderer tlbake til kredittkortet som ble brukt. Pga at det er en kjekk måte å svindle på å få billetter refundert annensteds hen, vil de fleste ikke refundere så mye som et øre andre steder enn tilbake til kortet. Dette hører meget meget rart ut .. Booket du på airfrance.com?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,727
|
![]()
Høres jo høyst merkelig ut - hvilken bookingklasse er det snakk om? Hvor kjøpte du billettene?
På klm.com står det for B-klasse (flex eco): Quote:
Quote:
Quote:
![]()
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
|
![]()
I de selskaper jeg har jobbet i og for med billettering, og det har jo blitt et par stykker etter hvert, så ville vi aldri ha refundert billetter tilbake til noe annet enn opprinnelig betalingsmåte, med andre ord kortet som ble brukt til betaling. Grunnen er den LN-MOW sier, pluss at det går både enklere og fortere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
Posts: 2,369
|
![]()
Nei, jeg er helt enig det dere sier og fikk noe i nærheten av bakoversveis når han ringte tilbake fra AF og bad om detaljene om banken min. Jeg har jo ikke slikt som IBAN-nr i hodet...
![]() Egentlig burde AF-billettene vært bestilt via www.wideroe.no, men AFs fleksible billetter er jo verken fugl eller fisk fra OSL. Ikke kommer det opp som business-billetter og ikke kommer det opp under economy. Jeg trodde dette skulle være den enkleste sak å tilbakebetale noen business-billetter (en vei). Får se om jeg prøver å kontakte noen norskspråklige i AF/KLM i morgen. Men å sitte tre kvarter i samtale i arbeidstiden med AF tærte på tålomodigheten helt i overkant.......... ![]()
__________________
Neste flyvning: 01.02.2025: OSL-LHR (SK) 04.02.2025: LHR-OSL (SK) 02.03.2025: OSL-AGP (DY) 05.03.2025: AGP-OSL (DY) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
Posts: 2,369
|
![]() Quote:
![]() Jeg ble sittende så lenge på hold at jeg la på og ringte opp igjen. Da kom jeg rett inn i samtalen min kundebehandler hadde med en annen om hva hun skulle gjøre. Hehe, tror jeg skal lage en liten rapport fra den ![]() Uansett; konklusjonen ble at jeg måtte oppgi IBAN/SWIFT/BIC og beløpet skulle settes inn om 7-10 dager. Jaja, fikk i hvert fall overbevist dem om at jeg ikke ville ta til takke med travel vouchers fra AF ![]() Kunne jeg tatt dette utenfor arbeidstiden? Tja, åpningstidene på telefon er vel man-fre 9-17.... Ikke imponerende.
__________________
Neste flyvning: 01.02.2025: OSL-LHR (SK) 04.02.2025: LHR-OSL (SK) 02.03.2025: OSL-AGP (DY) 05.03.2025: AGP-OSL (DY) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|