![]() |
|
![]() |
#1 |
BA Concorde Sep 1998
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
|
![]()
UA er første selskap med IPad som standard: http://mobil.aftenposten.no/a.mob?i=...&p=aftenposten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
EKCH
Join Date: Nov 2010
Location: ESML
Posts: 451
|
![]()
Her er en tråd hvor Ipads nyheder er kommet in
den seneste tid Ikke bare i cockpit also i Cabin ![]() http://forum.flightradar24.com/threa...Ipads-more-%29 Ulf Scanhorse |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,707
|
![]() Quote:
De har også iPad for en del pax i F-klasse oga. aldrende IFE-system. Ut over det så har jo mange, bl.a. SK og DY, kjørt med elektronisk flightbag lenge, selv om den kanskje ikke heter iPad og derfor ikke er fullt ![]()
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
EKCH
Join Date: Nov 2010
Location: ESML
Posts: 451
|
![]()
Tack Discus
så har vi strax samlet de hele ![]() Inflight og Cabin-Crew og Cockpit Ulf |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2010
Posts: 68
|
![]()
Håper at QRH FORTSATT er i papir dog...
Papir krasjer i allefall ikke, har vært skeptisk til å ha QRH'en elektronisk selv om det var Android eller Linux som er ganske så stabilt som lå igrunn på paden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2005
Posts: 317
|
![]()
Visste ikke at SK hadde EFB. Jeg vet Ama pola, eller hva det nå heter, svensk F50 operatør, har fått godkjent IPad som EFB.
Jeg ser at Knut Morten Johansen, informasjonssjef i SAS sier i Aftenposten at i SAS er papir byttet ut med PCer. Det er mulig at det er tillfelle i kontorene på bakken, men i flyene er det femdeles masse papir. Last edited by Kua; 02-09-2011 at 09:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
SK har vel ikke EFB ennå? Ikke WF heller for den saks skyld, men det er visst ting på trappene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,890
|
![]() Quote:
Nå er jo iOS bygget på Unix og en kan si hva en vil om Apples markedsførings taktikker, men jeg har ennå tilgode å høre at iPAD ikke er stabil og for mitt vedkommende faktisk mer stabil enn Papir som kan være "out of date".
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2010
Posts: 68
|
![]()
Du er fortsatt avhengig av strøm og at hardwaren holder, en QRH oppdateres jo ikke så veldig ofte heller.
Men med en iPad så har du alltid en risk at den ikke vil funke, slik er det med elektronikk og derfor håper jeg den fortsatt er i papir. Miljøvennlig er papir også, om de bruker Sitka gran i produksjonen, dette er en svartelistet treart som stort sett kun duger til papir og som i naturen fortrenger norsk flora og fauna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,890
|
![]() Quote:
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Infrequent traveller ;-)
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,384
|
![]()
iPad vil nok ha strøm lenger enn dagens fly har endurance... Også ved bruk av JeppTC eller JeppFD til dep/arr/approach.
Men ikke om de skal holde på med spill på de ![]() -men det er greit at man er konservativ i kravene til nye ting...
__________________
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
>>>>><<<<<
Join Date: Jan 2011
Location: Bodø
Posts: 311
|
![]()
Vi får også hver vår iPad i jobbøyenmed, med kobling til intranett, pluss div andre greier, slik at vi kan bruke den i jobbsammenheng. Sjåførhåndboka, samt skift o.l. blir lagt inn, samt mulighet til å laste ned nye versjoner av skiftene og turnusplaner. Strøm er jo et ankepunkt mtp at vi ikke har 12/24V strømuttak i bybussene, men de mener at det skal holde lenge med batterilevetiden på et skift, så vi får se.
Syns det virker interessant med slike løsninger i transportsammenheng, da det viser at det ikke bare er leketøy, slik mange benytter det til, men at man kan se nytten i det også. I tillegg er jo hver enkelt ansvarlig til å holde den oppdatert (i alle fall hos oss), men det skal jo ikke være noen vanskelig sak. ![]() Når det gjelder feil med elektronikk o.l. er det jo sikkert ordnet med en "serviceavtale" med selger, før man bestemmer seg for den løsningen. Slik har ihvertfall vi det. Så slike ting blir nok ordnet opp i med en gang. ![]() Bare mine tanker rundt dette.
__________________
Whisper Mode! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,460
|
![]()
Nå har dere vel en hver, så hvis den ene skulle feile, har dere jo backup ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,707
|
![]() Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,959
|
![]()
Ikke noe for Finnair med andre ord...
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kart til IPad | stoeckli | General Aviation og sjøfly | 18 | 25-08-2013 15:25 |
New York og Ipad | LN-SUV | Reiseforum | 8 | 29-09-2010 12:21 |