![]() |
|
![]() |
#1 | |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]()
Enda en styrt i dag.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,171
|
![]()
Er snakk om en 737-200.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
|
![]()
Sitat: "Fire av disse var mannskap om bord."
Må det ikke minimum være et mannskap på fem i en 737-200?
__________________
Gunnar Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]()
Er det ikke en stk cc pr 50 pax? 732 tar maks 130.
Edit, hvis det da er 11 pax så bør det holde med 2 stk cc. Last edited by Hpkris; 20-08-2011 at 23:19. Reason: lagt til info |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,171
|
![]()
I og med at det var bare 11 passasjerer ombord så er det ikke sikkert at det var påkrevd med flere. I tillegg ryktes det at det er snakk om en combi-utgave som har krasjet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,494
|
![]()
Det var nok en combi. Det er ikke nødvendig med mer enn to c/a'er på disse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Ser den står oppført med 86.000h og 62.000 cycles. Hva er egentlig maks designlife for en B732? Dette høres ut som høye tall.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,901
|
![]()
Opprinnelig design mål for 737-200 var 75.000h og 51.000 cycles.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,273
|
![]()
Høye cycles lell, hva har Dash'ene til Widerøe til sammenlikning? Så vidt jeg forstår er det høyt respektabelt selskap på lik linje?
![]()
__________________
Spoiler mixer |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Dash8-100 er laget for 80.000 cycles, og det er nok noen WF utgaver som begynner å nærme seg grensen vil jeg tro. Dette utvides nå til 120.000 (2 år gammel artikkel).
http://www.flightglobal.com/articles...programme.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,710
|
![]()
Til sammenligning hadde Aloha Airlines flight 243 89.000 cycles når den ble "cabriolet"
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2010
Location: Copenhagen and Risskov, Aarhus
Posts: 266
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,710
|
![]()
Ja, det er pr. sete ikke pr. pax
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Langt ut på landet
Posts: 1,434
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2006
Location: Nannestad
Posts: 4,767
|
![]()
__________________
MVH Stein Olsen http://www.flickr.com/photos/56123975@N05/ Det finnes alltid en god grunn til å se på fly ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,591
|
![]()
Den har tydeligvis vært igjennom Lapjoint modifikasjonen ut fra bildede å dømme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,649
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,649
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2010
Posts: 142
|
![]()
Når det gjelder cycles, er det vel særlig på fly med trykkabin dette er begrensende med tanke på hvor mange ganger flykroppen tåler å bli trykksatt.
Finnnes helt sikkert mange andre komponenter som begrenses av cycles også. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Danmark: Minst 3 døde i helikopterstyrt | B738 | Flyforum | 0 | 05-09-2014 20:02 |
Flystyrt i Belgia - minst ti døde. | Stone | Flyforum | 1 | 19-10-2013 18:32 |
Gulfstream G650 styrtet 4 døde | LN-AFG | Flyforum | 4 | 30-12-2012 18:25 |
Fly styrtet i Peru - 7 døde | Newshunter | Flyforum | 0 | 26-02-2010 01:50 |
Tupolev styrtet i Iran - Samtlige passasjerer ombord fryktes døde | Herlov | Flyforum | 14 | 16-07-2009 00:42 |