![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Detta blir min första TR och ge mig feedback.
------------------------------------------------------------------------------------- Den 14 augusti 06:50 bar det iväg ifrån byhålan invid Skavsta till Arlanda. Flyget gick 09:50 så man kan kalla det för gränsfall tidigt. I vartfall behövdes detta då jag skulle åka på en pappersbiljett som inte hade biljettnumret registrerat i Amadeus, men bokningen var. Dagen innan hade jag kontaktat SAS via Facebook och frågat om det skulle gå att checka in över nätet, vilket de påstod. SAS kundtjänst via telefon hade fräckheten att påstå att biljetterna som hade blivit skickade från SAS Staff Travel enhet inte var utställda. Så när man kom till T5 blev det så knäppt så att jag fick checka in hos SAS biljettförsäljningskontor. ![]() Det löste sig och jag gick till Airside och spenderade en halv förmögenhet på en Starbucks Cappuccino och 2 Marabou kakor till min vän i VIE som jag skulle besöka. Vid boardingen blev jag den som kom fram till disken först och fick ett personligt bemötande som han med pappersbiljetten. ![]() Hade fått restsäte långt bak, dvs 20F. Benutrymmet var bra för att vara coach. Tyckte inte heller att det var bullrigt i F100, ungefär som i en 737a. ![]() ![]() Det var en ganska så låg ljudnivå trotts att man satt bara någon meter framför motorerna. Serveringen var Snack enligt Star Alliance och var på Austrian vis naturligtvis en bakelse ifrån DO&CO. Fluffy Muffin kan jag hålla med om, det var också den godaste jag har ätit. Personalen var också trevliga och hjälpsamma. ![]() Jag hade knappt någån utsikt förens att vi passerade Peenemunde vid Rügen. Innan hade det varit regnfront hela vägen. Över Tyskland skymdes marken av dis och diverse moln, fram tills man kom till Leipzig. Därefter var det klart hela vägen till VIE. Flygningen tog ganska snart slut och vi landade tio minuter före utsatt tid och fix taxa in efter en AUA A319. ![]() Väl på marken fick man se i princip hela Austrians long-haul flotta. Inklusive de udda 767orna med bara en nödutgång över vingen. Taxningen tog endast 3-4 minuter, men på vägen fick man också se exempelvis en Transaero 737a och både EVA Air och China Airlines wide-bodies. Det mest ironiska var att China Airlines lineade upp på 16 såpass sent så att en Niki A321 gjorde en go-around. ![]() Sen tog det 10 minuter att få väskan och man blev uppmött av sin kompis med sin far som har HON Circle kort och stod på deras luxusparkering. 20 minuter senare överlämnades Maraboun till deras stora glädje.
![]() Last edited by Swedeline F28; 21-08-2011 at 15:18. Reason: Förlängning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Front section flyer
|
![]()
Kort, men du kunne tatt med flytype og litt mere om flygningen.
Dvs magler litt her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Om han satt i sete 20F var det en Fokker 100
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Bättre efter uppdateringen?
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
OT: Spørgsmål om Staff Travel hører ikke hjemme på hverken Facebook eller hos kundeservice. Iht. reglerne omkring denne type billetter, så skal al henvendelse ske til Staff Travel inden afrejse og da slet ikke på et offentligt forum som Facebook. Kundeservice er beregnet for betalende kunder og ikke Staff Travel.
Det er forøvrigt intet unormalt i at billetnummeret ikke er knyttet til listingen på denne billettype, hvorfor man ofte ikke har tilgang til de samme services som fuldt betalende pax. Mht. rapporten, så gerne endnu flere deltaljer om fly, plads, sæder, forplejning, lufthavne osv.
![]() |
#6 |
Front section flyer
|
![]()
Skjønner at dette er din første TR Swedeline F28 , men les igjennom endel av de andre så får du endel tips om hvordan en skikkelig TR skal se ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Takk for rapport! Kjente en del igjen fra OSL-VIE for to uker tilbake. Muffins er ok som "snack", men når den serveres som frokost kl 0700 om morgenen, synes jeg det blir litt feil (selv om jeg ikke er noen stor frokostelsker). På VIE-SOF, som er kortere, ble det derimot servert både ost, kjøtt, brød og tomat - og det midt på dagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Pene bilder. Kjekt og se noen fly med andre Europeiske selskaper
![]()
![]() |
|