![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2005
Posts: 66
|
![]() SAS-sjef Jørgen Lindegaard lover umiddelbart tre nye langdistanseruter fra Stockholm til Asia hvis kostnadene i langdistanse selskapet Scandinavian Airlines International reduseres med 20 prosent. Jørgen Lindegaard lover å be styret om penger til investering av tre nye langdistansefly som umiddelbart vil settes inn i nye ruter til Asia fra Stockholm, hvis de klarer å redusere kostnadene. SAS-ledelsen har i lang tid sittet og sett på at Finnair har tatt all veksten fra Norden til Asia. Lindegaard ser for seg en stabil utvikling i det norske markedet, og har ikke tro på noen tredje aktør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
Men hvilke fly er ledige umiddelbart? Finnes det 332 med RR (343) som de kan få tak i over natta, eller skal det flere modeller inn i flåten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Det jeg lurer litt på her, er hva som ryker dersom kostnadene skal reduseres med 20% - det er ganske mye. Tidligere erfaring gjør at jeg blir litt bekymret for at de kaster ut ungen med badevannet igjen og reduserer servicenivået til LCC-nivå.
![]()
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]()
Nu er det jo svært at se hvad der er kilden til ovenstående, men det er ikke helt hvad Hr. Lindegaard siger i de danske medier i dag.
Fra Takeoff.nu der refererer fra Børsen: Hvis det bliver tilfældet, er der basis for at indsætte endnu et eller to fly fra København og to fra Stockholm, men det skal gå hurtigt nu, ellers glipper chancen måske for altid. Hele historien fra takeoff.nu: Kommentar: Ny kamp med fagforeninger om SAS- langruter I dagens interview med Jørgen Lindegaard i Børsen udtrykker han i det hele taget tvivl om fremtiden for den interkontinentale del af SAS.
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Luftfartsanalytiker Brian Børsting i HSH Gudme har ikke fått med seg Lindegaards planer:
-SAS kutter langdistanse Hvorfor heter det Luftfartsanalytiker? Sånn som enkelte uttalelser (tenker ikke spesielt på denne) kommer ut burde det hett Luftfarsspekulant. ![]()
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2004
Posts: 640
|
![]()
"Luftfartssynser" hadde kanskje vært enda mer dekkende?
__________________
. Jeg har hørt om tennisalbue altså, men tennisballer har jeg ADRI hørt om...-o-O-o-
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,326
|
![]() Quote:
Friksjonskostnaden til meglerne i form av gebyrer er nok det mest lønnsomme ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
![]()
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
|
![]()
Syntes det er skuffende at SAS ikke kommer med noe som helst fra Oslo.Mener en direkterute fra Oslo til Bangkok er liv laga,med tanke på at det reiser mer enn70000 nordmenn til Thailand årlig+at Bangkok er en meget bra hub videre til sørøst Asia og Australia..Dette bekrefter vel mer og mer at SAS er et svenskt-dansk selskap,og ikke har så mye med Norge å gjøre,selvom det er SAS Braathens som tjener penger til bolaget..
Tror vel at vi kan se langt etter intercontinental produksjon ut fra Oslo med SAS noen gang,men heller satse på at utenlandske selskap med flytyper mer tilpasset et litt mindre marked,som CO kommer hit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,617
|
![]() Quote:
.. og saanne faar betalt for aa sitte og lese hva vi skriver!! urettferdig! :smokin Men SAS Sverige er jo et selvstendig selskap, saa da har man jo frie toeyler til aa handle inn et par 772ER'er ... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
![]()
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
MOW: Eventuelle inter-kontruter fra STO er det SAS International og ikke SAS Sverige (eller SAS Scandinavian Airlines Sverige AB som det kort og godt heter) som står for fly, så det blir nok noen A340'er - og på sikt 787-8/9 (noen har sett en 787-modell på Store-Jörgens kontor)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 238
|
![]()
hva med en SAS Airbus 380? Sikkert grunnlag for en slik fra CPH til New York og så får man passe positiv presse og en ny stolthet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
|
![]() Quote:
![]() Spøk til side, Var det ikke noe om at innkjøp av fly skulle gjøres "sentralt", eller husker jeg helt på trynet feil nå? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
redusere kostnader med 20%
Oi Oi Oi, det har jeg jo forståelse for, men det tror jeg aldri de klarer å få til. Men jeg må si meg litt lei av å høre REDUSERE kostnader som det eneste argumentet for SAS og deres langrute satsning. Hva med EN STØRRE INNTEKTSPLATTFORM å spre kostnadene på!!!!!!!!! Jeg tror de ville lettere tjent penger med daglige avganger til destinasjonene med tanke på crew utnyttelse.
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Lillestrøm
Posts: 4,403
|
![]()
Nok engang ser det ut til at SAS svikter OSL og Norge.......
![]() ![]() Airbus 330. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]() Se min tråd Airline Proposal ![]()
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Let's go to.. Hillbilly-land/Kentucky. SAS langt bak i kabinen | TigerBlack | TripReports | 20 | 09-06-2015 11:50 |
Langt, langt vekk med lang, tung ting | LCH | TripReports | 16 | 31-12-2013 11:14 |
DN: SAS for små til å fly langt | ghostern | Flyforum | 19 | 12-08-2012 11:35 |
Langt igjen for SAS | Gulboble | Flyforum | 15 | 19-08-2007 14:19 |
SAS tenker grønt og sier ja til høyere flypriser... | Tommy777 | Flyforum | 4 | 20-12-2006 23:28 |