Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 02-08-2011, 21:27   #1
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Default Flybilletter og bonusprogram

Hva velger folk her flybilletter ut ifra? Pris eller hvor mye miles dere kan oppnå for å nå neste status? Bare vil ha i gang en liten debatt om det her. Selv så er jeg nærmest status på (F)lying Blue og det er faktisk bare pga pris. Det hjelper å ha flydd langdistanse til Hawaii for 8k med Air France og Delta, t/r HNL-LAX i Delta på en billig F billett og hjem igjen med Delta og Air France. Samtidig fant jeg jo billetter hos Aeroflot til 4k til Kina som jeg synes var rimelig grei pris. Så hos meg er det både og. Jeg ser jo helt klart at de som har oppnådd status helst velger den alliansen de har status med fremfor pris for å opprettholde statusen. Yap hva gjør folk og hvorfor?

Hvordan ville feks verden sett ut uten bonusprogram? Her i Norge er vi jo priset lykkeligere med lavere priser, men muligens til irritasjon for folk som skulle ha sittet i en lounge.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 02-08-2011, 21:35   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default Re: Flybilletter og bonusprogram

Begge deler teller. Siden jeg har status hos Star betaler jeg gjerne endel ekstra å fly dem, pga alle fordelene det gir meg. Men selvsagt er det en grense, men erfaringsmessig er det ofte mindre forkjell mellom den. Og tid og tidpunkt er jo også en faktor
Old 02-08-2011, 22:30   #3
DCHalvorsen
ScanFlyer Silver

Default Re: Flybilletter og bonusprogram

Akkurat nå og de siste par årene flyr jeg såpass lite at miles og medlemsskap ikke har noe for seg. For noen år siden fløy jeg såpass mye med KLM til og fra Bergen at jeg hadde et medlemsskap i Flying Blue. Og en stund var jeg fanget av FB - bestilte bevisst både reiser, overnatting og annet for å heve status. Det ble nesten en mani - og faktisk en dyr en. Jeg klippet kortet til slutt.

For meg spiller pris en viktig rolle, selvsagt, men jeg går gladelig litt opp i pris for å unngå svært tidlige avganger (06-flyene fra Flesland), svært sene ankomster og ikke minst lange underveisopphold.

(Det koster penger å være en fire - fem timer på en eller annen stor flyplass hvis man er glad i mat og drikke og ellers finner noe man bare må ha i en flyplassbutikk).
DCHalvorsen is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules