![]() |
|
![]() |
#1 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Inspirert av de som holder på med booking av billige turer på first med både destinasjon og flere stopover, er det mulig å få til noe lignende på økonomi?
Tenkte spesielt på oss som kun slår til når det er tilbud på økonomi. Hadde vært greit å få med 2 destinasjoner på en tur. ![]()
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 24-08-2011 at 23:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nei, som regel ikke. Men du kan få 'open jaw' med de fleste selskaper. Selskapene som selger enveisreiser er selvfølgelig de enkleste i såmåte .. Og så kan du prøve å finne en billig billett mellom de to destinasjonene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er det ikke mulig å bestille multicity billetter på LH nettsider, mente det var en slik funksjon der... (er på mobil nå). Der en kunne sette forskjellige datoer ifra forskjellige byer... Eller husker jeg helt feil?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
WF har jo også multicity, det kommer ofte ut gunstig, men tror ikke at det kan kombineres med de beste tilbudene?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Om man kan ta en reise på first og komme innom 2 reisemål til samme pris som jeg må betale for 2 reiser med hver sin destinasjon på økonomi lurer jeg jo på om jeg egentlig er så rasjonell.
![]() |
![]() |
#6 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
OSL-PVG PVG-ICN ICN-OSL og det kom på 12280. 2 separate reiser til henholdsvis PVG og ICN var billigere. ![]()
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ja, slik er det gjerne. Jeg fant ut det ble billigere å ta en stopover og en destinasjon i 1.kl med kjøpte bonuspoeng, enn å bestille multicity i økonomiklasse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() Utfordringen er vel billige økonomibilletter ofte ikke lar seg kombinere med andre selskaper uten at det koster vesentlig mer. Det spesielle med bonusreiser er at de lar seg kombinere i hytt og pine. Vedr. stopover: I en del tilfeller tar eks. BA 500 kroner ekstra for stop-over i London, men billetene lar seg vanskelig kombinere med andre selskaper. Dog er det noe bedre nå som AA/IB/BA ligger i samme seng så mulig det funker med dem andre steder. LH har vel et par flighter som har mellomlanding - KUL-flighten er innom BKK og EZE-flighten innom GRU eller noe sånn? Da kan det være du får til en stop-over el.l.
![]() |
![]() |
#10 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Gjelder dette også med Eurobonuspoeng? Kan jeg med 100.000 Eurobonuspoeng få til samme type reise på Frist som folk nå booker med poeng kjøpt hos US Airways?
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Itillegg til at det koster mer enn 100.000 poeng for en reise i First, da man må bruke en annen uttakstabell.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Bonusreiser bookes med det selskap man har poeng/mil hos, det er også dette selskaps regler og priser som gjelder.
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Tenk deg om nå..
![]() Jeg vil fortsette å kjøpe miles siden vi ofte e ri Asia og prisene for økonomi nå om dagen er høyere enn First til mange destinasjoner som vi ønsker... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Joda, har over 12 dager der, men jeg teller veldig på knappene. Kan bytte ut noen enda dyrere planer jeg har for mai som jeg egentlig har mere lyst på eller så passer det ikke med reise før til neste høst.
Det er jo endel penger å tape om de legger om eller går konk.
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Turer kan du jo bestille med dem lang tid i forveien. Så det er ikke galt i å kjøpe miles nå for så å bruke dem til en reise i mai eller noe. Tror det er litt som skal til at US Airways går konk, de er kanskje de minste i USA av de store, men dog så har de sitt marked. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Vel, det er vel ingen risk US går konk..Dessuten endre uttaksgrensene til et høyere nivå er vel ikke rettferidiig for de som tjener poeng på vanlig/"rettferdig/ærlig" måte..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Til/fra/transfer/stopover i Doha | PH-BXA | Reiseforum | 122 | 01-12-2022 01:18 |
Icelandair Stopover Buddy Service | Blubird | Reiseforum | 0 | 17-02-2016 14:39 |
Stopover EB billett | LN-TIB | Reiseforum | 3 | 18-03-2014 15:32 |
innsjekket bagasje ved stopover | Klgn | Reiseforum | 6 | 09-03-2014 10:56 |
Flyselskaper og stopover | ILS2 | Reiseforum | 4 | 12-08-2010 23:33 |