![]() |
|
![]() |
#1 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
....i den siste Jo Nesbø boken om Harry Hole - ankommer den godeste Harry direkte til OSL med SK459 - en A340 ! Ok at for oss med flightnummere permanent brennt inn hukommelsen var(er?) SK459 en avgang fra CPH-OSL men stokker vi litt om så får vi SK954 som ikke er i bruk i dag, og som vil være korrekt på en IC flight til Skandinavia (Oddetal fra / partall til Skandinavia). Handlingen er også lagt til September 2011 så det er tid ennå for SAS å få hjulene i sving (dog ikke med Kaptein Tord Schulz - da han nok ikke er tilgjengelig...
![]()
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
459 var OSL-CPH ved 10:30-tiden ... Ja, det finnes mange slike. Husker også Dan Cooper fløy 737 fra Stockholm til Bodø ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er flere ting som ikke helt stemmer i den boka. F.eks. at flyet lander på OSL like før midnatt og skal stå der over natta, samt at han drar videre til TRD, SVG eller BGO etterpå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Men nå er den OSL-CPH med 15:25 avgangen
![]() Ellers har man jo som forfatter av en roman lov til å leke seg litt og vri og vende på detaljer og fakta, da det blir jo litt kjedelig med en fortelling fra virkelighet.....med mindre man liker Knausgård da ![]() Som en som i likhet med Jo Nesbø (og Harry Hole også i grunn) nylig har bodd på Bislett er det morsomt å se hvordan har har såvidt forandret på små detaljer i beskrivelsen av nærmiljøet som gjør at man lett skjønner hva han snakker om uten at han direkte nevner det eller plasserer det litt annerledes (Eller har jeg enda mer tilfelles med Harry Hole. Vi er begge oppvokst på Oppsal og bodd på Bislett) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Var det ikke en gang i vinter det ble benyttet en 340 mellom CPH og OSL, eller husker jeg feil?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
evig optimist
|
![]() Quote:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=76508
![]() |
![]() |
#8 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Hole er en fin fyr å gå i sporene etter.. Jeg leste første boken "Flaggermusmannen" når jeg var i Bangkok og ble paff over at han var naboen min
![]() Jeg hadde på den tiden en liten ungkarsleilighet i Krumgata som ser ned på leiligheten "hans" som lå over matforretningen som het Niazi. Var også 3 dager i uken på Schrøder den tiden og var på fornavn med "Maja" (som faktisk heter Maj-Britt) Hong Kong for meg var noe mindre dystert og jeg drakk dog litt mindre enn han.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
[QUOTE=dc-8-63;644517 SK954 tilgjengelig...
![]() var da vist nok et ruter nummer i 1970èrne fra Sydamerika...955/956 hed en men synes at kunne husek en 953/954 også Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Free Luigi
|
![]()
Akkurat runda boka, trivdes godt med innslagene av luftfart.....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Noen som har tenkt seg på TRD i morgen, og vet om det er noe spotterverdig? | flyKSU | Flyforum | 5 | 24-06-2008 01:28 |
Noen som vet noe om dette? | flyKSU | Flyforum | 2 | 22-03-2008 16:43 |
Noen som vet noe om G4S Airlines ? | TigerBlack | Flyforum | 15 | 02-02-2008 22:28 |
Noen som vet noe om flyet på denne avgangen? | litt-amatør | Flyforum | 4 | 07-07-2007 23:20 |