![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Kona var på SK834 fra CDG i dag og Janet Jackson med et følge på 12-15 personer var med denne flighten.
I følge kona okkuperte følget de 3 eller 4 første radene i flyet. Det som forundret henne var at de ikke var skjermet med gardin. Det virket heller ikke som de hadde noen form for spesialbehandling bortsett fra at gikk av før de andre. Hun var overrasket fordi hun hadde trodd at det å ha en kjendis av et slikt format ombord ville medføre et helt annet opplegg med skjerming, dedikert kabinpersonale og annen VIP-behandling. Men dette er kanskje ikke vanlig hos SAS? i følge tråder jeg har lest på flyertalk kan det å ha en kjendis ombord være en temmelig big deal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Vel, Jacksonfamilien er vel på budget... Tidligere hadde de kommet med private jet ?? MAn får vel ikke mer service enn en har betalt for ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Janet er kjæreste med Wissam Al Mana, en av Qatar's rikeste personer med en formue på flere milliarder dollar.
I tillegg har hun nok også til salt i maten selv, så tror nok at hun hadde hatt råd til private jet om hun hadde ønsket. Men Janet er vel kjent for å være noe mer jordnær enn sin eksentriske avdøde bror. Selv om man har penger på bok betyr ikke det nødvendigvis at man strør om seg med dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Fløy SAS sammen med svenskekongen en gang. Satt 2 rader bak ham. Ikke noe oppstuss rundt ham annet enn at han og madammen satt på første rad sammen med en annen fra følget. På raden bak satt 2 livvakter på vært sitt midtgangsete. Inngangen til toalettet var rett overfor raden til kungen. Og der var det trafikk, dog godt overvåket av livvaktene, hadde jeg inntrykk av.
Bortsett fra at de kom sist ombord, og at man ved ankomst opplyste om at alle måtte bli sittende til det kongelige følge var gått av flyet, var det ingen spesialbehandling der i gården. Så hvorfor skulle JJ ha annen behandling enn de kongelige? BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tror det er typisk norsk at alle skal ha den samme behandlingen.
Men jeg har vært med på det en gang, at Prinsesse Martha var på samme flight som meg. Da ble dette offentligjort på P.A. Men gardinet var trukket for.
![]() |
#6 |
Flyklapper
|
![]()
Ingen avskjerming for kjendiser, men mindre det er sikkerhetshensyn som påkrever det. På Business er du stort sett skjermet fra klengete fans uansett.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Nå er vel Jackson-familien det nærmeste en kongefamilie de kommer i USA
![]() Nei, jeg har ingen formening om hun burde hatt VIP behandling eller ikke. En slik service kunne hun kanskje ha betalt for om hun følte det var behov for det. Jeg leste på flyertalk for en stund siden om hvordan AA virkelig hadde lagt seg i selen på en flight som Oprah Winfrey hadde vært på. Bl.a hadde hun to "egne" kabinpersonal, et av toalettene var kun for henne, en helt annen servering enn de andre F-passasjerene osv. Mulig hun hadde betalt ekstra for denne servicen.. men amerikanerne er vel litt mer hysteriske mht. celebrities enn oss nordmenn. Det er vel mer akseptert at de får en annen behandling enn allmuen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
De aller fleste kjendiser, kongelige og andre VIP`er ønsker ikke at det skal være noe spesiell behandling annet en det som er påkrevet sikkerhetsmessig.
Men at de får en litt mer spesiell behandling, og oppmerksomhet er åpenbart. Det er derimot enkelte kjendiser som ønsker og bestiller spesialbehandling i form av annen meny, blokkerte seter osv. Men som sagt, de fleste ønsker å gjøre seg selv så anonyme som mulig uten alt for mye oppstuss. Har hatt med Flere i Jackson familien tidligere på tur, og de er utrolig hyggelige folk, som ikke ønsker mer oppstyr en absolutt nødvendig. Også lillesøster jackson. Men når dette er sagt er det sikkert mange som mener, hvorfor skal de ha spesialbehandling??? Typisk skandinavisk oppførsel. Får de ikke åpenbar spesialbehandling er det galt, og får de noe ikke andre får er det krise ;-))) Last edited by SAS-Steward; 17-06-2011 at 11:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det er kjendiser stadig innom de selskapene vi handler, ingen har noen spesielle prosedyrer fordi en er kjent. Det finnes VIP men det gjelder stort sett statsoverhoder og viktig kongelige. På den andre siden så vil kjendiser få mer oppmerksomhet som følge av sin status, og noen av de som jobber er jo kanskje fan av disse og da kan det jo bli litt ekstra. Så tja...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Rettferdighetsprisnsippet står nok sterkt i Norge, men jeg tror de færreste ville reagert på at en internasjonal A-kjendis fikk en litt mer "spesialisert" behandling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvorfor skal noen få spesialbehandlng bare for at de er kjent. Vi har mer enn nok at programmer på tv, Se & Hør, VG osv. tar frem folk bare for at de har et navn. Ser ingen som helst grunn til at kjendiser skal få spesialbehandling på fly. Liker de ikke hva et rutefly kan tilby (evt. med tilleggsbehandling) får de chartre et eget fly.
USA får holde på med sitt, er ikke vanlig ellers i verden at man hyler bare for at de ser en de har sett på tv. Der borte har de et helt annen forhold til kjendiser, en holdning jeg aldri har bitt på. Det er heller ingen problem stort sett, de fleste vil jeg si er glade for å bli behandlet som vanlig mennesker. Problemet er kjendiser som sier, vet du ikke hvem jeg er! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg skulle tro at de fleste kjendiser ville være fornøyd med å være "vanlig menneske" en gang iblant, men noen er nok ikke slik.
Det er nok kulturelt at vi mener kjendiser skal behandles som alle andre. Det er nok kun i Norge hvor Lady Gaga må ha stå i kø som alle andre for å komme inn på et utested.
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Alle våre biz-pax blir behandlet som "superkjendiser" hos oss! Har fløyet mange kongelige og superstjerner i mine 26 år i SAS, og de blir behandlet som biz-pax. Og de kommer tilbake når det passer seg slik.
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Bra sagt FBU Forever!
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Litt usikker på hvordan spesialbehandlig de isåfall skulle få, med mindre de betaler ekstra for dette?
Det var forresten en ting som visste seg være et pr-stunt som ikke stemte |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Husker jeg leste at hun hadde spandert tur til Israel på hele staben sin på første klasse med AA engang. Oprah var/er nok en verdifull kunde for dem, både fordi hun sikkert stadig reiser med selskapet i premium-klasser, og ikke minst den reklame-effekten det at hun assosieres med AA har. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dette med VIP behandling er vel noen vi heldigvis slipper i Norden?
Min gamle sjef når jeg avtjente førstegansgtjenesten fortalte en episode fra når Shimon Peres reiste fra Fornebu til Arlanda etter at han hadde fått Nobels fredspris. Dete var vel i 1992. Da hadde livvaktene fra Shin Bet måtte legge igjen pistoler i cocbiten. SAS-kapteinen ville kaste dem ut om de ikke følgte han ordre! Tøff type denne kapteinen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Hverken tøff eller modig, han fulgte bare reglene.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvorfor billigere hos Travelink enn hos SAS? | hifiman | Småprat | 14 | 20-04-2013 08:58 |
Ingen Kims - ingen kos ELLER ingen Romjul ingen QUIZ | LN-KOG | Flyforum | 10 | 01-01-2012 23:10 |
Er vel ingen her som har tilgang til regs hos Aer Lingus? | Martin | Register- og ATC-Forum | 2 | 08-02-2009 17:19 |
Ingen løsning i sikte hos Boeing | LN-MOW | Flyforum | 5 | 14-09-2008 16:38 |