![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,908
|
![]()
Sitter og overhører en kollega nå som fikk Norwegian litt i vrangstrupen. Han betalte 100 kroner for bagasje (det er han OK med) i helgen med DY til Trondheim og de rotet bort bagasjen som da kom 24 timer senere.
Så begynner det jeg ikke forstår - han mener at prinsipielt så skal ikke han betale 100 for bagasje når det ikke fungerer. Han ringer Norwegian og da MÅ de ha all original dokumentasjon i post (ikke PDF og mail) for å kunne ettergi denne enorme summen. Han gidder jo selvfølgelig ikke det, og det er prinsippet. Fatter ikke at de ikke har systemer som viser at dette har skjedd og kan bare ettergi denne hundrelappen og slippe en typisk "jeg skal aldri mer reise med XX selskap" Egentlig det jeg forbinder med typisk ”norsk” kundebehandling som er unødvendig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
Posts: 6,118
|
![]()
Si at han av prinsipp skal sende det inn. Kostnaden for Norwegian er mye høyere når de skal begynne å tukle med innsendte papirer. I tillegg bør han be om en skriftlig redgjørselse for hvorfor de ikke klarer å levere tjenesten de tar betalt for. Da har Norwegian kjapt fått en tusenlapp i adm kostnader.
Det skal koste å være gjerrig! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2008
Posts: 890
|
![]()
Jeg har en forståelse for at han ønsker å få tilbake de 100kr, når man faktisk betaler ekstra for å få utført en spesifik tjeneste så forventer man at det gjøres ordentlig også. Norwegian vet hvor mange kofferter de selger på en gitt flight, og dermed har de kontroll på vekten og burde slutte å selge bagasje til den flighten om f.eks. overvekt blir et problem.
På samme måte som jeg ville forvente å få pengene tilbake om jeg betaler for en kopp kaffe, og det viser seg at de serverte siste skvetten til passasjeren før meg. Om de da tillbyr meg en kopp kaffe når de har landet hjelper jo lite, jeg betalte for å drikke kaffen ombord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,614
|
![]()
Dette er aldri noe problem under normal operasjon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Legal Eagle
Join Date: Feb 2010
Location: Oslo
Posts: 1,560
|
![]()
Forstår jeg saken rett, krangler ikke Norwegian på at han har krav på 100 kr. De er altså enige om at når Norwegian ikke leverer varene, så skal man heller ikke betale. Norwegian mener altså at kameraten din har krav på refusjon.
Så neste problemstilling: Kan hvem som helst bare henvende seg til et flyselskap eller en annen som tilbyr varer eller tjenester og påstå at de ikke leverte og dermed kreve at punger ut med en hundrings? Eller skal selskapet ha anledning til å be en eller annen form for dokumentasjon på at du sendte bagasje og hva du betalte? Selvsagt må de kunne kreve dokumentasjon. Uansett beløp. Og det er helt vanlig at man krever originaldokumantasjon, hvis sånt finnes. Har man kasta den, blir man stort sett enige om noe annet som er bra nok. Det viktigste at den som vil ha penger kan dokumentere at han har et krav. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,614
|
![]()
All bagasje registreres. All tapt bagasje registreres. Begge registreres med samme tag-numre. Det er svært enkelt for DY å automatisk refundere all bagasjen som mistes, hvis de skulle ønske det. Det burde ikke være noe stort problem å automatisere det heller.
Men - det er bedre å gjøre det vanskelig .. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,908
|
![]()
Sir, det var det "vi" også regnet med.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Newcomer
Join Date: May 2011
Posts: 31
|
![]()
de to gangene DY har mistet bagasjen min og jeg i tillegg har måttet betale for bagasjetransporten fra flyplassen selv, har jeg sendt inn kvitteringer av prinsipp.. aldri fått noe igjen. Tipper addressen for refusjon er til en stor forbrenningsovn på Fornebu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
En litt flau sak for Norwegian ifbm. fuelstopp på ARN | Discus | Småprat | 34 | 05-03-2014 10:08 |
Norwegian pynter litt på historien | EB | Flyforum | 4 | 25-08-2007 17:51 |
Litt OT: En dag i Norwegian sitt tegn | EB | Flyforum | 7 | 21-07-2007 00:33 |
Litt mere Norwegian problemer | Fly me to the moon | Flyforum | 26 | 09-10-2006 20:34 |