Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 08-07-2011, 16:26   #1
-Daniel92
ScanFlyer Blue

-Daniel92's Avatar

Norwegian Oslo Lufthavn Gardermoen - Kypros/Larnaca Airport

God dag!

Da har jeg vært på tur igjen, men ikke til et stort reisemål som store byer, men til Kypros og Protaras.
Har lyst å dele en tripreport med dere og jeg håper at noen leser den hvertfall ....

Uanzz, here we go!

Jeg og en kompis satte oss ned en dag i November for å se på sydenreiser i sommerferien. Vi valgte å bestille tidlig fordi prisene er veldig høye i sommerferien og da kan det lønne seg å bestille tidlig. Det stod mellom Mallorca og Malta. Valget falt på Malta pga pris og hotellet var ganske bra. Da vi skulle bestille dagen etter, så hadde prisen steget såpass mye, så vi satte oss ned igjen og så litt rundt. Denne gangen falt valget på Kypros og vi bestilte med en gang. Vi bestilte avreise 30 juni kl 21:55 fra OSL med Norwegian. Returen var på 8 juli kl 04:20 ( kyprotisk tid, 03:20 i norsk tid ).
Hotellet vi bestilte lå i Protaras på østkysten i Kypros og det var faktisk et bra sted. Jeg trodde det var litt sånt familiested, noe det også var, men det var mange ungdommer der som var livlige, og flesteparten av de var britiske.

Avreise fra Lillestrøm togstasjon klokken 18:49 til OSL, sjekket inn på Norwegian sine røde automater, gikk til bagdrop og sendte kofferten avgårde. Etter det satte vi oss på Caffè Ritazza, så gikk vi gjennom secturity. Den gikk selvfølgelig knirkefritt som vanlig, så henta jeg meg et gratis nettverkskort og surfa på nettet. Tiden gikk og gikk, tilslutt kom LN-NOQ til gate 48 der vi skulle dra fra. NOQ kom fra København og skulle rett til Larnaca. Flyreisen gikk fint og rolig for seg, men seriøst.. Norwegian MÅ bli bedre på å rydde flyene sine. Fant et gammelt eple i setelommen foran meg liksom. Måtte bare skrive en liten klage til dem på facebook!
Satt på sete 27D og flyreisen gikk ganske kjapt. Da vi kom til Larnaca Airport, så tok vi taxi til Protaras og til hotellet som heter Crown Resorts Elamaris. Der ble vi møtt av en GAMMEL resepsjonist som knapt kunne engelsk. Han krevde at vi betalte 60 euro for et rom vi skulle ha i ca 10 timer fordi noen andre hadde fått det rommet vi egentlig skulle ha. Vi betalte 60 euro ( 30 hver ) og fikk et annet rom enn det vi skulle hatt. Det må ha vært et av de største rommene hotellet har fordi det var et seksmannsrom. Har sendt inn klage til Travellink som vi bestilte reisen gjennom og de skulle ta dette opp med hotellet, så håper den saken ordner seg!
Resten av oppholdet gikk fint og det var et greit hotell, men bassenget var litt lite og det var ikke så dypt der. Frokosten var så som så, men drikken var god da.
Alle dagene lå vi stortsett ved bassenget i flere timer og bare slappet heeelt av. Har man ferie, så har man ferie.
Shoppet litt på den fjerde dagen. Kjøpte meg noen shotsglass til 0.85 cent og et askebeger ( lol ). Været var selvfølgelig fint alle dagene og temperaturen lå på 25-33 grader hver dag.

Avreisedagen dro vi til Larnaca Airport halv 8 fordi de setter opp taxiprisene etter kl halv 9 på kvelden, så vi valgte å spare 5 euro pr person ( 10 tilsammen ), så vi satt på flyplassen fra halv 9 til 04:20 da flyet gikk. Det er bedre å spare litt penger enn ingenting! Ventetiden var lang, men det gjør ikke så mye når man har gratis internett tilgang og gode venner i nærheten. Gikk inn på flightradar24 og så at det var LN-NOO som skulle fly oss hjem igjen. Flyet kom litt før rutetid og vi dro rett før rutetid. Flyvertinnene brukte litt tid med passasjerlista fordi de surra med den, men alt gikk fint og vi kom oss avgårde. På hjemveien satt vi på rad 2 og setene E og F. Vi fløy over Antalya og opp mot Warszawa i Polen og opp mot Gardermoen. Der landa vi 07:54, et minutt før rutetid.
Flyvertinnene var helt greie, men to av de virka litt sure. det var tre norske og en svenske i cabincrewet på denne flyvningen. En av de flyvertinnene var ganske søt og vi hadde en flyvert, men han har jeg egentlig ingen kommentar om fordi det vet jeg ikke hva jeg skal si på.. Han var veldig hyggelig hvertfall.
Verken jeg eller mitt reisefølge kjøpte noe fra serveringstrallen.

Alt i alt: Norwegian leverte en grei reise nedover ( minus det gamle eplet ) og en god reise oppover. Terningkast 4.
Protaras og hotellet gir jeg terningkast 3. Har hatt bedre hotell, mat og betjening, derfor blir dette en svak karakter for dem. Protaras kan anbefales, men det ville blitt til barnefamilier. det er ikke noe særlig ungdomssted.

PS: Alle bilder er tatt med mobil, så ikke klag på kvaliteten.

Takk for meg! Kommenter da
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC00787.JPG
Views:	632
Size:	125.7 KB
ID:	29985   Click image for larger version

Name:	DSC00789.JPG
Views:	627
Size:	119.7 KB
ID:	29986   Click image for larger version

Name:	DSC00794.JPG
Views:	617
Size:	61.0 KB
ID:	29987   Click image for larger version

Name:	DSC00795.JPG
Views:	615
Size:	83.8 KB
ID:	29988   Click image for larger version

Name:	Hotellet.JPG
Views:	611
Size:	143.3 KB
ID:	29989  

Name:	LN-NOQ.JPG
Views:	110
Size:	77.7 KB
ID:	29990   Click image for larger version

Name:	LN-NOQ .JPG
Views:	103
Size:	90.2 KB
ID:	29991   Click image for larger version

Name:	Motor og winglet LN-NOO.JPG
Views:	89
Size:	52.1 KB
ID:	29992   Click image for larger version

Name:	Norwegian.com.JPG
Views:	69
Size:	70.5 KB
ID:	29993   Click image for larger version

Name:	Winglet LN-NOO .JPG
Views:	51
Size:	55.4 KB
ID:	29994  

Name:	Winglet LN-NOO   .JPG
Views:	57
Size:	50.8 KB
ID:	29995   Click image for larger version

Name:	Winglet LN-NOQ.JPG
Views:	62
Size:	37.0 KB
ID:	29996  

Last edited by -Daniel92; 08-07-2011 at 20:53.
-Daniel92 is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2011, 17:09   #2
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Default Re: Oslo Lufthavn Gardermoen - Kypros/Larnaca Airport

Grei rapport. Men du verden for en ukristelig tid å reise hjem på!
Old 08-07-2011, 17:59   #3
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Grei rapport, men jeg skjønte ikke helt det med hotellet og 10 timer.

Old 08-07-2011, 18:08   #4
T.A.K
ScanFlyer Blue

kjekk lesning det her. Men å sitte så lenge på en flyplass som Larnaca for å spare 5 euro hver? Var det ikke dette de 60 euroene skulle fikse slik at dere kunne bli på hotellet en stund lenger med tanke på ukristelig hjemreise tidspunkt? Kypros er forøvrig et flott ferieland!
Nov: 22/11 W6 BGO-GDN: 24/11 W6 GDN-BGO
Nov: 25/11 LH BGO-FRA: 27/11 LH FRA-BGO
Des: 12/12 SK BGO-ARN: 14/12 JZ ARN-BGO
Jan: 07/1 SK BGO-SSH: 14/1 SK SSH-BGO
T.A.K is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2011, 18:14   #5
-Daniel92
ScanFlyer Blue

-Daniel92's Avatar

Quote:
Originally Posted by T.A.K View Post
kjekk lesning det her. Men å sitte så lenge på en flyplass som Larnaca for å spare 5 euro hver? Var det ikke dette de 60 euroene skulle fikse slik at dere kunne bli på hotellet en stund lenger med tanke på ukristelig hjemreise tidspunkt? Kypros er forøvrig et flott ferieland!
Det gikk faktisk helt bra å sitte der. Det er en cafe som har ganske bra innredning, så det var ikke harde seter eller noe sånt. I tillegg var det air condition der! Digg.

de 60 euroene var for den første dagen da vi kom.
-Daniel92 is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2011, 18:14   #6
JoeW
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Grei rapport, men jeg skjønte ikke helt det med hotellet og 10 timer.
Ikke jeg heller? Og å dra ut til flyplassen så grusomt lenge før avgang for å spare 5 EUR?
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2011, 18:35   #7
Glenn
ScanFlyer Molded

Grei rapport, men kanskje litt rotete og dårlig skrevet.
Hva mener du med rommet dere hadde i 10 timer?
Glenn is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2011, 18:51   #8
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Da hørtes det ut som om enten:

1: Dere hadde booket et rom med innsjekking dagen etter at dere ankom (eller: samme dag, men jeg antar at dere landet ca. midt på natten). Da burde dere ha booket et rom med innsjekking dagen før, altså den dagen dere dro fra Gardermoen.

2: Hotellet hadde gitt rommet deres til noen andre, og da kan jeg ikke skjønne hvorfor dere skulle måtte betale for et annet rom, hvis hotellet hadde gjort en feil.

Så for meg høres det mest ut som alternativ 1.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2011, 02:30   #9
Hpkris
Front section flyer

Hpkris's Avatar

Litt vanskelig å bli klok på hva som skjedde med rommet. Men er man på ferie som du sier så bryr jeg meg ikke om å spare 10€ hvis jeg kan unngå å vente i så mange timer på flyplassen . Har selv vært i Protaras og hadde vel heller sittet på en bar/pub og slått ihjel de siste timene.
Hpkris is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2011, 15:28   #10
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

Hyggelig rapport
MountainDew is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules