Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 20-02-2006, 16:16   #1
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Default 'Hvor ble det av kundeservicen?'

Quote:

Allen Crockett is a do-it-yourself flier.

Though he travels 100,000 miles a year, the telecommunications sales executive from Raleigh, N.C., rarely talks to an airline employee on the phone or at the airport.

He buys tickets online. He prints boarding passes at home. And he gets alerts from American Airlines on his cellphone if his flight has been delayed. If he doesn't have an exit-row or front-of-the-section seat, he checks in at a kiosk at the airport to see if he can get one at the last minute.
http://www.usatoday.com/travel/flights/2006-02-19-air-experience-usat_x.htm

Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2006, 16:28   #2
Hurum
ScanFlyer Molded

Default Replying to Topic ''Hvor ble det av kundeservicen?''

Likte denne best:
"Las Vegas' McCarran International Airport offers kiosks which are capable of processing check-in of passengers regardless of the airline. "

Innsjekkingsautomater som kan sjekke inn alle flyselskaper

Dette er nok ingen nyhet. Mer og mer vil vel bli automatisert. Ser en rundt om i landet så er vel behovet for innsjekkingspersonalet minket endel. Noen plasser bruker SAS Braathens kun automatinnsjekk.

Dette er nok en utvikling som f.eks innenfor banktjenester. Mer og mer blir automatisert. Trenger jo ikke gå fysisk til en bank for å betale regninger, søke lån etc.
I starten av PC utbredelsen og internett var vel handling av dagligvarer på internett noe man trodde ville bli stort. Så feil kan man ta.
Hurum is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2006, 16:53   #3
storg
ScanFlyer Molded

storg's Avatar

Spm er jo egentlig hva man legger i kundeservice? Jeg opplever at mange oppfatter kundeservice som noe som betyr personlig kontakt, og gjerne øyeblikklig. Jeg vil påstå at god kundeservice er når du sørger for at kunden får gjort det han ønsker.

-stig
storg is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2006, 17:03   #4
Hurum
ScanFlyer Molded

Enig med storg. Har ingen vansker med å sbestille flybilletter på nettet og lete opp beste pris selv. Betale dem med kredittkort, sjekke inn på automat og slippe lange køer med mas og stillstand. Med automat kan jeg velge sete selv. Drar kortet på flytoget og slipper stå i kø for å kjøpe billett, kvitteringen havner i innboksen min umiddelbart sammen med bekreftelsen fra Mastercard om at kredittkortet mitt har blitt brukt. Savner ikke å snakke med mennesker når det gjelder reiser, og alt fungerer som det skal. Av og til synes jeg det er greit å slippe det.
Hurum is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules