Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 20-02-2006, 16:16   #1
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,568
Default 'Hvor ble det av kundeservicen?'

Quote:

Allen Crockett is a do-it-yourself flier.

Though he travels 100,000 miles a year, the telecommunications sales executive from Raleigh, N.C., rarely talks to an airline employee on the phone or at the airport.

He buys tickets online. He prints boarding passes at home. And he gets alerts from American Airlines on his cellphone if his flight has been delayed. If he doesn't have an exit-row or front-of-the-section seat, he checks in at a kiosk at the airport to see if he can get one at the last minute.
http://www.usatoday.com/travel/flights/2006-02-19-air-experience-usat_x.htm

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2006, 16:28   #2
Hurum
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
Default Replying to Topic ''Hvor ble det av kundeservicen?''

Likte denne best:
"Las Vegas' McCarran International Airport offers kiosks which are capable of processing check-in of passengers regardless of the airline. "

Innsjekkingsautomater som kan sjekke inn alle flyselskaper

Dette er nok ingen nyhet. Mer og mer vil vel bli automatisert. Ser en rundt om i landet så er vel behovet for innsjekkingspersonalet minket endel. Noen plasser bruker SAS Braathens kun automatinnsjekk.

Dette er nok en utvikling som f.eks innenfor banktjenester. Mer og mer blir automatisert. Trenger jo ikke gå fysisk til en bank for å betale regninger, søke lån etc.
I starten av PC utbredelsen og internett var vel handling av dagligvarer på internett noe man trodde ville bli stort. Så feil kan man ta.
Hurum is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2006, 16:53   #3
storg
ScanFlyer Molded
 
storg's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,621
Default Replying to Topic ''Hvor ble det av kundeservicen?''

Spm er jo egentlig hva man legger i kundeservice? Jeg opplever at mange oppfatter kundeservice som noe som betyr personlig kontakt, og gjerne øyeblikklig. Jeg vil påstå at god kundeservice er når du sørger for at kunden får gjort det han ønsker.

-stig
storg is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2006, 17:03   #4
Hurum
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
Default Replying to Topic ''Hvor ble det av kundeservicen?''

Enig med storg. Har ingen vansker med å sbestille flybilletter på nettet og lete opp beste pris selv. Betale dem med kredittkort, sjekke inn på automat og slippe lange køer med mas og stillstand. Med automat kan jeg velge sete selv. Drar kortet på flytoget og slipper stå i kø for å kjøpe billett, kvitteringen havner i innboksen min umiddelbart sammen med bekreftelsen fra Mastercard om at kredittkortet mitt har blitt brukt. Savner ikke å snakke med mennesker når det gjelder reiser, og alt fungerer som det skal. Av og til synes jeg det er greit å slippe det.
Hurum is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hvor ble det av fotokonkurransen Fly high Bilder & foto 2 18-08-2008 12:28
Hvor ble det av ham ? ENTO Flyforum 3 13-12-2007 02:28


All times are GMT +2. The time now is 15:41.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.