![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Pleier normalt ikke lete rundt etter billetter, men i forbindelse med en tur OSL-ARN valgte jeg søke litt rundt for å teste ut et par ting. Oppdaget da at flybilletter med SAS (Det kan sikkert gjelde andre selskaper også, da jeg ikke har sjekket) virker være vesentlig dyrere når man søker direkte gjennom eBookers, Seat24 og Gotogate enn via sammenligningsportaler som f.eks finn.no
Prisen for billetter er 540-570, avhengig om bookinggebyr på 30kr er inkludert eller ikke, når man enten søker direkte hos SAS eller hos alle portalene finn.no fanger opp. Går jeg derimot kun inn på hvert "reisebyrå" så oppdager jeg at Seat24 og eBookers legger på ca 200kr, mens Gotogate legger på 100kr. Expedia derimot viser fortsatt det samme Noen andre som har opplevd det samme eller vet hvorfor det eventuelt er slik? Må da være bedre for byråene å få kundene til å gå rett til seg, istedet for via finn.no, da det neppe er gratis? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Reisebyrå er jo et fordyrende mellomledd, de tjener jo penger på noe de også. Overrasker meg ikke sånn sett at de legger på 100-200 kr på billettprisen. Et reisebyrå kan derimot gi rabatter på fly og hotell samlet osv og evt leiebil på destinasjonen. Som oftest bruker jeg dog å bestille biletter direkte på flyselskapene sine hjemmesider da det noen ganger viser seg å være krøll med setevalg osv om man har brukt et reisebyrå for så å oppdatere setevalg på flyselskapets side.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Husk at dersom noe skjærer seg med SUPERSAVER/SEAT24/GOTOGATE ( nøyaktig samme sjappa ) kommer du ikke gjennom på telefon ( vel jeg gav opp etter 40 min på 815 nummer ) , e-mail tok 17 dager for å få svar for meg nå i juli, ytterligere 10 dager senere hadde de ( ha ha ) fikset det.
Da hadde jeg fixet det for dem hos både CO/UA direkte og de leverte meg mitt resultat.... ![]() Edit: I går fikk jeg tlf fra et reseach firma i Sverige for å sjekke deres kvalitet. Men jeg måtte snakke med en computerstemme, og da gadd jeg ikke. Det forstår dere sikkert... Last edited by SQ 777; 28-07-2011 at 19:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Booking av BA fra TRD (eller andre steder med direkte fly til LHR) | jufix | Reiseforum | 4 | 22-01-2015 09:47 |
Andre enn Macy´s med turistrabbat? (USA) | Chriscross | Reiseforum | 3 | 15-11-2010 18:03 |
Seat24.no vesentlig billigere enn SAS.no og Wideroe.no(!) | blazius | Reiseforum | 5 | 04-10-2010 14:59 |
Vann dyrere enn øl.. | Martin | Flyforum | 24 | 02-09-2009 18:22 |
Economy dyrere enn Econ Extra...? | TOS | Flyforum | 3 | 30-05-2007 23:07 |