![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Etter gjentatte tilbudsmailer gjennom et helt år fra selskapet, har jeg nå endelig fått testa Lufthansa Italia. Selskapet opererer et titalls ruter utfra Milano, ca halvparten innenriks/utenriks. ARN er eneste destinasjon i Norden så langt og blir operert med en daglig avgang med A319.
LH Italia reklamerer ukentlig med 999sek t/r og nedover. Jeg slo selv til på et 2 pers for 1500sek T/R-tilbud. Forventingene var svärt lave på forhånd, sikkert noe påvirket av de lave prisene og skepsisen til italienere og service/punktlighet. Mine forventninger slo overhodet ikke til. Smidig innsjekk på web et dögn för og baggasjelevering på ARN - alt inkludert i prisen på 750sek. Flyet kom noe sent inn, men gjorde en svärt rask turn around og vi tok av på tid. Ombord ble det servert middag akkompagnert med tysk öl og italiensk vin - alt gratis. 3 serveringer med drikke rakk de effektive tyske.. eh italienerne i löpet av turen. Mest overraskende var det at det italienske crewet oppförte seg som tyskere. Ordnung muss sein, punktlighet og god servcie hele veien! Man mistenker nesten Lufthansa for å plukke ut tysk-italienere... Alt i alt, en av de mest positive flyopplevelser jeg har hatt noen gang. Muligens påvirka av en del DY og FR-flighter til Italia de siste årene, men uansett påvirkning og lave forventninger, Lufthansa ITALIA har satt sammen et konsept som er MEGET sterkt og som bör väre en alvorlig trussel mot SAS, DY og FR på Norden-Italia.
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Vi får se. Hører stadigvekk mumling fra LH hold om at de vil legge ned LH Italia. Har en bekjent som skal ned og fly for dem nå. Han kommer som styrmann fra LH og skal fly i venstresetet hos LH Italia.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Det hadde i så fall värt synd. Konkurransen på italiensk innenriks er vel hard, så man kan jo ane at det er vanskelig å få lönnsomhet for LH.
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Flott og presis TR! Greit med info fra slike nye selskaper
![]() Jeg for min del har avbestilt (hvis man kan si det sånn) nyhetsbrevene fra LH Italia, det ble rett og slett alt for mange mailer, alt for ofte, til et alt for smalt marked - ble lei og følte at jeg ikke fikk noe ut av det på lik linje som nyhetsbrevene til feks KL og BA. (Nå blir jo det uansett litt anderledes, men det er vel også litt av poenget...) jaja, nok prat om nyhetsbrev. Hvordan er det med kabin, stoler osv? Er det likt som i LH intra Europa? Flott at LH Italia imponerer, kunne gjerne tenkt meg å prøvd dem om de ekspanderer til OSL feks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Bra skrevet, men savnet et par bilder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk! Ja, burde hatt et par bilder...
Hva gjelder benplass; Pga setevalg på web 24 timer för avreise, fikk jeg nödutgang begge veier. Men det virka väre standard LH, så ikke noe trangere ut enn "vanlig."
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
OSL, ARN, MXP, CPH og in-flight moments | Halvorsn | Bilder & foto | 8 | 07-08-2013 00:53 |
Easyjet MXP-ARN | PP | Flyforum | 6 | 05-01-2011 17:54 |
ARN-ORD-FRA-MXP-ARN med SK og LH i C | FT99 | TripReports | 5 | 16-11-2010 23:51 |
Lufthansa starter daglig ARN-MXP fra 28MAR | MD90 | Flyforum | 1 | 19-01-2010 10:00 |
Alitalia legger ned ARN-MXP fra 1. februar - men starter daglig ARN-FCO fra 30. mars | MD90 | Flyforum | 4 | 08-01-2008 17:33 |