Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 27-04-2011, 10:44   #1
Futura
ScanFlyer Gold

Default Hvor er banken til AirBaltic??

Jeg bruker Handelsbanken, der har jeg mulighet til å sperre kortet for belastning fra forskjellige regioner. Normalt kan jeg bare bruke det i Nor, Sve, DK. I påsken skulle jeg fly fra Stockholm til Talinn, med 6 timer stop i Riga. Jeg åpnet da opp for belastning fra hele Europa. Først bestilte jeg ferge med TalinkSilja, så skulle jeg bestille flybiletten på 109€ Etter å ha kommet meg gjennom den elendige hjemmesiden til AirBaltic, skulle kortet belastes, men dette var ikke mulig, og jeg måte starte på nytt og gå igjennom hele prosedyre enda en gang, og så enda en gang. Til slutt måtte jeg gi opp, og kjøre avgårde til Stockholm, i Ørebro fikk jeg koblett meg på nettet og prøvde på nytt, men heller ikke denne gangen var det mulig. Fremme i Stockholm fikk jeg benyttet en PC i en hotell lobby. Jeg åpnet da kortet for belastning fra hele verden, både Afrika og Oseania, og fikk da endelig bestilt og betalt biletten. Er det noen som vet hvor i verden AirBaltics bankforbindelse holder til?
Forøvrig var det meste av opplevelsen med AirBaltic grei. litt trange seter, men Q400NG brukes vel sjelden på de lengste strekkene. Oppholdet i Riga var greit, informasjon fant man på engelsk de fleste steder, og de fleste pratet engelsk. Tok rutebussen til sentrum (0,70 Latt) tok så en sightseeing på 1,5 timer til 10Latt gikk etter det litt rundt i riga, spiste en grei middag på en uterestaurant og så bussen tilbake til flyplassen. Der var det masse folk, virket som alle fly til AirBaltic var innom samtidig, i alle fall begge 757 var der. I Tallinn var det som å komme til frankrike for 10 år siden, ingen info på engelsk, ingen info kontor av noe slag på flyplassen. På bussholdeplassen stod det en del folk og ventet, men var ingen info om noe, gikk på bussen som alle andre gikk på, sjåføren satt bak et forheng, så man kunne ikke se han, hvordan man betaler har jeg ingen anelse om. Ingen eller dårlig skilting på noe annet en estisk. Kartene jeg fant over byen var tegnet og vanskelig å finne fram etter. Tusenvis av turister, de fleste hotell var fulle, fin by, men det virker ikke som om de vil ha turister. Ikke rart landet heter Stonia
Futura is offline   Reply With Quote

Posting Rules