![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2006
Posts: 992
|
![]()
Kan ikke se at denne saken er nevnt noen plass, men saken er slett ikke bra...
http://www.adressa.no/nyheter/sortro...cle1614171.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,399
|
![]()
Nå står det ikke hvorfor maskinen hadde problemer, så hva som ikke er bra er vanskelig å si. Når det gjelder rusprøve er det standard prosedyre ved rapporterte hendelser. akkurat som det er hvis en ramp-gutt dulter borti en flyvemskin med en trapp eller beltloader.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
NorFlyer Front Row
Join Date: Jul 2006
Location: FL410
Posts: 1,205
|
![]()
Det som er litt mystisk, er at det er samme type fly, samme selskap og relativt kort tid i mellom denne "lyktepåkjørselen" og utkjøringen på OSL.
Uten at jeg kjenner noen detaljer, så kan vel begge strengt tatt kalles runway- eller taxiway excursion, all den tid lykta står på kanten av rullebanen, og det ikke er meningen å taxe over dem, evt. lande på dem. Er det noe i SOM hos North Flying eller særegenheter med Fairchild Metro som gjør dem mer utsatt for sånne hendelser, eller er det kun tilfeldigheter som råder i begge tilfellene? Flyet er jo ikke akkurat noen dinosaur, så å holde hovedhjula innenfor yttermarkeringene på rullebanene og taxeveiene burde jo gå relativt greit? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Måtte be SAS om unnskyldning | TCAS | Flyforum | 1 | 18-08-2010 23:59 |
Måtte bare - sorry - måtte. | ATC-flyradar | Flyforum | 9 | 13-03-2007 01:32 |
Måtte lande i blinde | Hurum | Flyforum | 3 | 11-06-2006 16:30 |
Helikopter måtte nødlande... | Twin Otter | Flyforum | 0 | 31-03-2005 18:23 |