Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 06-04-2011, 01:56   #1
rampen
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 992
Default Pilot måtte avgi rusprøve..

Kan ikke se at denne saken er nevnt noen plass, men saken er slett ikke bra...

http://www.adressa.no/nyheter/sortro...cle1614171.ece
rampen is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2011, 02:28   #2
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,399
Default Re: Pilot måtte avgi rusprøve..

Nå står det ikke hvorfor maskinen hadde problemer, så hva som ikke er bra er vanskelig å si. Når det gjelder rusprøve er det standard prosedyre ved rapporterte hendelser. akkurat som det er hvis en ramp-gutt dulter borti en flyvemskin med en trapp eller beltloader.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2011, 14:29   #3
73H
NorFlyer Front Row
 
Join Date: Jul 2006
Location: FL410
Posts: 1,205
Default Re: Pilot måtte avgi rusprøve..

Det som er litt mystisk, er at det er samme type fly, samme selskap og relativt kort tid i mellom denne "lyktepåkjørselen" og utkjøringen på OSL.

Uten at jeg kjenner noen detaljer, så kan vel begge strengt tatt kalles runway- eller taxiway excursion, all den tid lykta står på kanten av rullebanen, og det ikke er meningen å taxe over dem, evt. lande på dem.

Er det noe i SOM hos North Flying eller særegenheter med Fairchild Metro som gjør dem mer utsatt for sånne hendelser, eller er det kun tilfeldigheter som råder i begge tilfellene? Flyet er jo ikke akkurat noen dinosaur, så å holde hovedhjula innenfor yttermarkeringene på rullebanene og taxeveiene burde jo gå relativt greit?
73H is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Måtte be SAS om unnskyldning TCAS Flyforum 1 18-08-2010 23:59
Måtte bare - sorry - måtte. ATC-flyradar Flyforum 9 13-03-2007 01:32
Måtte lande i blinde Hurum Flyforum 3 11-06-2006 16:30
Helikopter måtte nødlande... Twin Otter Flyforum 0 31-03-2005 18:23


All times are GMT +2. The time now is 20:50.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.