![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
Join Date: Mar 2010
Location: Oslo
Posts: 10
|
![]()
Hei!
Jeg har et spørsmål angående reiseforsikringen, og nei, ikke et spørsmål angående askeskyen, men et annet værproblem som fikk følger for min reise fra Newcastle til Billund. Den 31. april skulle jeg ta Ryan Air FR6632 kl. 11.30 fra Edinburgh til Billund, men først skulle jeg med tog fra Newcastle til Edinburgh om morgenen kl. 07.41. Pga et jordskred på strekningen Newcastle - Edinburgh, så var alle tog instilt den morgenen. Veiene var også blokkert, så det gikk heller ingen busser til Edinburgh før senere på dagen. Dermed rakk jeg da ikke flyet. Siden det var viktig for meg å komme til Billund til den 1. april valgte jeg å sette meg på toget ned til Stansted Airport, ta en natt der, for så og fly med Ryan Air morgenen etter. Dette ble den helt klart billigste løsningen for meg, men det kostet meg likevel nesten 3000kr, dette inkludert et billig hotell i nærheten av Stansted. Så det jeg lurer på er om det er mulig å få noen av pengene tilbake gjennom forsikringen? Kan vel sikkert få refundert togbilletten Newcastle - Edinburgh, men den kostet bare 80kr, så er nesten ikke vits... Jeg har reiseforsikring via DnB NOR student. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,507
|
![]()
Kun ett svar paa et slikt spoersmaal:
Kontakt forsikringsselskapet ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Newcomer
Join Date: Mar 2010
Location: Oslo
Posts: 10
|
![]()
Betalte kun med kort fra DnB ja
![]() Sendte nesten tilsvarende mail til DnB, men har ikke fått noe svar ennå. Må vel prøve å få sendt et skademeldingskjema da. Da er det vel forsinkelsesskjemaet i denne oversikten som er det riktige? https://www.dnbnor.no/person/forsikring/melde_skade/ Men hva tror dere om mulighetene mine for å få penger tilbake? Noen som har erfaring med lignende saker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2008
Posts: 890
|
![]()
Det er vel dette avsnittet som er mest vesentlig for deg
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Newcomer
Join Date: Mar 2010
Location: Oslo
Posts: 10
|
![]()
Ja, det så ganske vesentlig ut. Takker. Hvor fant du de punktene?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2008
Posts: 890
|
![]()
https://www.dnbnor.no/portalfront/ne...vis_vilkar.pdf
Er litt kronglete å finne fra DnBnor sine sider... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,304
|
![]() Quote:
BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Newcomer
Join Date: Mar 2010
Location: Oslo
Posts: 10
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,325
|
![]()
Dokumentasjon og riktig dato er vesentlig...
Jeg er også nøye på å sende inn krav om erstatning (i henhold til vilkårene selvfølgelig), ikke spørre om hva jeg kan få.
__________________
Bare en passasjer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,982
|
![]() Quote:
Noen som vet om dette vil si at: Om man har to flighter på separate bookinger. Om den første blir re-routed pga vær eller forsinket drastisk av samme årsak. Så rekker man ikke den neste flighten som er på separat booking. Dekker da forsikringen inntil 20.000,- pr.person for re-routing? Gjelder det samme om flytoget sporer av eller det er en dramatisk ulykke foran deg på vei til flyplassen? Og hva med streik? Det er jo hot topic både i fht British Airways og Spanske flygeledere. Jeg sliter litt med å forstå sånne "legal terms" så jeg blir skikkelig glad om noen som har kunnskap kan utdype.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind Last edited by Fnate; 24-03-2011 at 14:47. Reason: Klarte ikke stave "legal" engang... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,325
|
![]()
Flytoget har reisegaranti, så der dekker flytoget ny billett hvis de er skyld i forsinkelse fram til flyplassen.
http://www.flytoget.no/Reiseinfo/Reisegaranti
__________________
Bare en passasjer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
Posts: 6,100
|
![]()
Ring skadeavdelingen (ikke kundeservice) og spørr. Glem å få slike svar på e-post fra dem, det vil de ikke gi fra seg:-) hvor mye tid du må ha mellom flighter varierer, Gjensidige sier 90 min, Europeiske mye mer. Spent på hva DnB\vital sier til deg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ikke helt t/r. men nesten og ikke min heller | krølle | TripReports | 4 | 03-10-2015 11:49 |
EB- poeng dersom man ikke flyr, men ikke har kansellert? | Gullmedlem | Reiseforum | 2 | 24-08-2012 00:03 |
Jeg er ikke samler og ikke gambler | Discus | Samlerhjørnet | 4 | 03-10-2009 12:14 |
Det er ikke gratis å drive et flyselskap, selv ikke for Norwegian | LN-KGL | Flyforum | 27 | 24-02-2009 11:22 |
Snø på GM? Det har vi ikke sett ... i-ikke sett. | atck | Bilder & foto | 15 | 07-11-2008 22:18 |