![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Sitter her og teller på knappene... Har for øyeblikket CO Silver - og jada, jeg har kvalifisert på segmenter (30). Det klarer jeg neppe i år, med bosted Europa og USA turer på hhv poeng og Skyteam scheduled.
Issuet er at 90 % av mine flighter går CPH-OSL, som er en fryktelig kort strekning. I stor grad i V-klasse, muligvis en gang eller to i løpet av året i Y. V-klassen har gjort at jeg får et EQS - qualifying segment - hos CO, og det reddet meg i år. Jeg vet at 20 SAS-segmenter vil gi meg EBS. Jeg vil nok ha ca 16 SAS-segmenter (CPH-OSL) og et par andre Star-segmenter (LH intra-europeisk) i løpet av året. Selvsagt, er jeg "heldig" kommer jeg opp i 20 segmenter på SAS metal, men det er i såfall på håret. Har jeg noe håp i det hele tatt, eller skal jeg bare kjøre alt hos CO/UA, smile og innse at Star Silver uansett er en vits i Europa? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Mens *S i seg selv ikke verdt noe i Europa, er det jo aldri noen ulempe med sølvkort hos operating carrier. Riktignok er ikke fordelene enorme, men litt ekstra bagasje og business innsjekk eller bagdropp er jo ikke noen ulempe
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jada, det har jo noen poenger - men må vi enes om at jeg desverre neppe oppnår noe status at all, neste år?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er *S (eks. EB*S) verdt noe mer i USA?
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Jo, det er først og fremst der det er noe verdt, men det hjelper lite hvis vedkommende ikke har tenkt å fly noe særlig med *A-selskaper i USA
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
"Nytten" jeg har av mitt nåværende *S er jo nettopp i USA ift. bagasje og First Class check-in. Fordelene har jeg jo også når jeg flyr på miles - men det går på bekostning av fornyelsen. Nuvel. Får skynde meg å bli ferdig med studier og skaffe meg en jobb med noen flere jobbreiser i årene som kommer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Noen som kjapt kan oppsummere EB*S fordelene ved *A flighter i USA?
-Ekstra baggasje? -Biz check-in? -Noe mer, utenom det vanlige som ventelister etc?
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Priority Boarding. (og ''ekstra'' bagasje innebaerer ''bagasje'' all den tid det ikke lenger er included paa us domestic).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Det er ihvertfall mine erfaringer med *S i USA |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takk for svar!
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvor mange bonusturer tar du i år? | robertaas | Småprat | 16 | 18-06-2015 19:31 |
Imigration Newark. Hvor lang tid tar det ? | Tertit54 | Reiseforum | 12 | 20-05-2011 09:04 |
...nå kommer den og tar meg... | Harald Oanes | Bilder & foto | 10 | 02-10-2009 05:27 |
Tar meg litt frihet, og gratulerer med selv. | Roxman | Flyforum | 11 | 22-01-2009 22:35 |