![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Viser til Qatar-tråden.. Har noen vært her med info. Jeg snakker ikke om steingulvet på flyplassen
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Doodlebugger
|
![]()
Jeg var der for noen år siden og fant Doha/Qatar ekstremt kjedelig.
De hadde da ambisjoner om å bli et arabisk Disneyland som Dubai så det var en del byggeaktivitet der. MVH Knut Erik |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Qatar og Doha har ikke til nå bygget seg opp som turistmål - og trolig blir de aldri det heller. Men kombinasjonen av Qatar Airways og industrien i Qatar gjør flyplassen til en populær plass. Jeg vil tro at 3/4 reiser videre uten å entre landet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Tror nok minst 90-95% kommer til å reise videre. De som kommer til å entre landet er de som har mange timer til overs og som ønsker å se noe av Doha eller Qatar før ferden går videre med fly. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Been there, done that. Dog var det midt på natta - så da kunne man ikke se noe særlig heller. Ikke det at jeg tror at Doha er Midtøstens kulturelle hovedstad akkuratt.
De har jo ganske flott vei-infrastruktur da, og når man kjører langs havpromenaden (?) så minner det om enkelte andre, flotte, plasser i europa. Skylinen er veldig flott, og mange av bygningene har en fin arkitektonisk stil. Man kan jo gjøre det som man gjør i andre land selvfølgelig: Dra på ørkensafari med grombil, ri på kamel osv. Kan ikke si med sikkerhet, men jeg tror Qatar har en del Oryx, dyret som visstnok er opphavet til enhjørning. Nydelige dyr. Last edited by Egenes; 15-03-2011 at 06:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er vel den der er på halen af QR-flyene?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Taxfree i Doha. | Fred | Reiseforum | 21 | 17-08-2014 23:43 |
Doha airport | Piper | Reiseforum | 11 | 15-01-2011 15:24 |
Connection i Doha | A346 | Reiseforum | 6 | 09-04-2010 22:44 |
Doha | sk931 | Bilder & foto | 2 | 08-11-2009 22:58 |
Dubai-Doha-Guangzhou-Doha-Dubai med Qatar airways (aka smaabussene som ble store) | Chaos Controller | TripReports | 5 | 13-07-2008 00:04 |