![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei
Jeg satt og så på Bangkok airport her en dag. Da så jeg en fra Australia som brukte morens poeng til å reise med. Han sa at moren har livstids gullkort. Finnes det og hvem egentlig får denne? og hvordan? Ble bare så nysgjerrig på det. Jeg har aldri hørt at det finnes noe sånt, men kanskje noen her vet mer om sånt.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ex Spært
|
![]()
Joda, det finnes. Stort sett alle selskap har dette med mange forskjellige regler, men som grunnprinsipp må du ha hatt høyt kort og høyt forbruk på dette selskapet i mange år for å få livstidskort.
SAS har f.eks. Livstids gullkort etter ti år med gull, men man får det ikke før man passerer 60 år. Hvis man har hatt Pandion etter samme regler får man livstids diamantkort. På SAS er det ikke noe offisielt å lese om dette, litt som Pandion-reglene... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
I USA er det f.eks. vanlig at man kan få dette etter å ha fløet en million miles e.l. reglene er strammet inn hos f.eks. United, det må skje på selskapets eget metall.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hos BA får man "Lifetime Gold" etter 35 000 tier points. Dersom man akkurat tilfredsstiller opptjeningsperiodens krav til Gold (1500 tier points), bruker man 23,3 opptjeningsperioder på å oppfylle krav til "Lifetime Gold".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
EBD
|
![]()
Og du får evig Flying Blue Plantnum etter bare 10 år med Platinum, eller "bare" 600 flights, siden de kan rullere ubrukte miles/segment flyttes tl neste periode
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Så om du har kvalifisert med antall legs eller på andre måter, teller dette ikke i denne sammenhengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
EBD
|
![]()
Det var nytt for meg og en åpenbar nedtur. Jeg har 111 flights så langt men rekker ikke på langt nær 90k poeng før perioden er over...
Man kan jo bli EBD uten å nå 30k poeng, så man kan da i utgangspunktet være EBD i 30 år og enda ikke kvalifisere til "seniorgull"...? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Ex Spært
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Quote:
![]() |
![]() |
#11 |
EBD
|
![]()
Så man trenger minst 45k poeng for å kvalifisere?
Finnes det pensjonist Diamond? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ingen diamant til pensjonister, ihvertfall ikke for øyeblikket.
![]() |
#13 |
EBD
|
![]()
Ok, men stemmer det at det kun er kvalifisert på poeng som teller?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Up in the air ✈
|
![]()
Kan jo si at jeg har 23.000 miles igjen å fly til å bli Million Miler på UNITED.
Da er jeg Star Gold med UA så lenge jeg lever. I tillegg så kan jeg gi damå mi et gullkort også. (må bare treffe ei først ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Jeg blir 60 i år, og tok derfor kontakt med SAS om dette. Har vært gull i snart 15 år, men fikk til svar at kun 9 av årene kvalifiserte for dette, dvs jeg manglet 1 år med tilstrekkelig poeng opptjening for å kunne få lifetime gold. Siden dette ikker er en del av det offisielle EB finner du heller ingen offisiell beskrivelse på dette som er alminnelig tilgjengelig |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Det må vel også være 10 sammenhengde år som gull. Modern ble nylig 60 og fikk beskjed om det, og må vente et år før life time gold er i boks da hun hadde et kortvarig nedrykk til sølv for ni år siden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Det med as EBG måtte komme på poeng hvert eneste år bryter da med alt de tidligere har signalisert. Det har da alltid vært Gulli 10 år gir Lifetime Gold ved fyllte 60. Jeg tror jeg er på 11 strake året som EBG nå, men jeg tror 2013 var på segments. Hvis dette stopper Lifetime sender jeg kråketær i posten til Lindhe altså. Uansett er det lenge til 60.
![]() |
![]() |
#19 |
EBD
|
![]()
Da ligger jeg dårligere an i løypa enn forventet..
Kanskje jeg må bruke OT en gang i blant for å komme opp i 45 k poeng. 90 reiser i billigklasse gir ikke mer enn 29250 poeng med statusbonus.. Forøvrig er det vel ikke 10 sammenhengende år men 10 år totalt som har vært kommunisert tidligere. Har forsåvidt gode 20 år igjen på å rekke resten, så kanskje man skal fylle på med 600 Skyteam flyvninger for evig FBP i tillegg for gøy.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |