Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 07-10-2005, 05:22   #1
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default God fredag morgen...

En fredag med nok av møter gjorde at vekkerklokken ringte 05:15...Gjesp! Men om en del timer det helg - jippi! Ha en bedre fredag...
EB is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2005, 05:58   #2
LN-FHU
Superflyer

LN-FHU's Avatar

Default Re: God fredag morgen...

Mårn mårn fra Tromsø

Mørkt , men overraskende mildt imorges. Opphold også , men det varer vel ikke lenge skulle en tro.

Ha en flott fredag

Frode H.
LN-FHU is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2005, 07:04   #3
CK
ScanFlyer Mile High Club

CK's Avatar

vekkerklokken min ringte 05:00!! Men, jeg trenger tydeligvis lenger tid enn EB om morgenen for å komme på kontoret, og trillet inn i garasjen 06:35. Dagen startet godt med å sjekke nettbanken og se at kommune kassereren har satt inn noen tusenlapper på kontoen min. Det var hyggelig! Noe av de pengene blir vel spist og drukket opp på Ekebergrestauranten der jeg lovet å ta med min kone om jeg fikk igjen på skatten - men det var ikke såååå mye....

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2005, 07:25   #4
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Håper du har bestilt bord...alle fredager/lørdager resten av 2005 er visstnok fulle...
Old 07-10-2005, 09:14   #5
OJB
ScanFlyer Rusty

God morgen fra Jakarta,
Her på den andre siden ligger vi 5 timer foran lokal tid hjemme. 30 grader, fint vær i denne del av verden.
Dagen begynner med frokost i huset 06.00 og blir kjørt av "driver" til jobb. Dette kan ta alt fra 5min. til en time avhengig av trafikken. Med 12 mill. i denne byen så er trafikken et kapittel for seg selv. Foruresningen fra byen ligger som et teppe over et sentrums området der det er umulig å se lenger enn ca 15km.
Dette er fra 50ende etasje der jeg jobber.
Med utsikt til blant annet den gamle Halim Internasjonale flyplassen som nå brukes av charterselskaper og militæret , er det interessant å se gamle 727-200 kjerrer ta av i 30-35graders varme og nærmest "krype" over hustakene før de forsvinner i disen. Ca 15-20 km etter takeoff ligger de forsatt i ca 1500-2000ft.
Det er et mekka uten like med gamle klassiske kjerrer . Her det 737-200,DC-9,F28,727-100 og -200,F-27 og MD80's. Mange MD80's har tydeligvis vært i drift hos Continetal mens mange 727-200 kommer fra Delta.
På den internasjonale flyplassen er det fyllt opp med så mange userviceable kjerrer at de har begynt å parkere kjerrer uten motorer og andre komponenter helt opp på tarmac ved terminalen.
Her det 747-100,200 og 300 pluss SP'er ,DC10 og Tristar parkert i hopetall. En del av selskapene har jeg aldri hørt om før.
Søndag blir det spotting på Halim .
Har reist en del inneriks med Garuda. Bra service, rent og pent innendørs , men kjerrene er aldeles sotet ned av forurensning utvendig.
Service er bedre innenriks her en hos SASBraathens selv med den store konkuransen etterhvert
Var det noen som snakket om forurensing i fedrelandet? De burde ta seg en tur ned hit.
Skal innom SIN tidlig i neste uke og skal få tak i digitalt kamera slik at noen av kuriositetne kan legges ut på nettet. Jeg tar vanligvis bare slides.
Hjemturen går 18.10 med SQ på Raffle class.

OJB is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2005, 14:17   #6
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Nettopp tilbake fra 'Dads and Donuts' paa barneskolen .. masse unger (og voksne) veldig hoeye paa sukker!
Kjente ingen, men artig likevel.
Saa en fyr med Tandberg-skjoerte .. tenkte jeg skulle spoerre ham om han kjente noe til firmaets historie, men han ble borte foer jeg rakk det ..

Graatt, regntungt men fortsatt t-sjkortetemperatur.

Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2005, 14:31   #7
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

PUH! Da var møtemaratonen ferdig... Nå er det en tur innom Narvesen for innkjøp av bil og flyblader til helgen. Hjem til mat og god vin - nok av begge deler. God helg!!!
Old 07-10-2005, 14:33   #8
Thomas
ScanFlyer Rusty

Her skal skal kvelden tilbringes forran TV'en med pizza fra Peppes og Cola fra kjølern!

50% helgefri, må visst på'n igjen på Søndag kveld..

Posting Rules