![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har ikke SAS gratis frokost ombord intraskandinaviske ruter før klokken XX:XX?
Og når sluttet de med gratis kaffe? 20 kroner er drøyt mye for en liten kopp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Gratis kaffe er det vel årevis siden de har hatt på økonomi på utlandsrutene, men hos SAS får du påfyll hvis de rekker det. En del andre selskaper har ferdige kopper med pulverkaffe så det er kun en runde. Kjøpe-produkter på alle økonomibilletter på utland (unntatt IC-rutene). Erfaringsmessig er det ofte fremme med gratis kaffe eller mineralvann hvis det er større forsinkelser.
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Da skjønner jeg hva folk mener med at avstanden mellom SAS og NAX ikke er så veldig stor som mange tror..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Jeg hadde tenkt å utdype litt, men det er ingen vits å dra i gang noen SAS vs DY debatt. Last edited by Dag Viking; 23-03-2011 at 23:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Der er jeg veldig enig med deg Dag, vil tro at forskjellen er veldig mye større når man sitter forran gardina
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Konseptet er noe forvirrende ja... Kun gratis frokost og kaffe når du flyr innenlands, frokost og kaffe er jo et behov man ikke har om man skal ut i verden. For å gjøre det litt mer forvirrende så er der servering om du flyr WF til utlandet, i alle fall var det sist jeg fløy CPH-TRD. Same, same, but different.
Noen som vet hvordan det er med aviser? Er det også kun en SAS-norge (som ikke lenger er SAS-Norge) ting, eller får vi det til utlandet også? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Til ytterligere sammenligning: Jeg fikk frokost hos Widerøe mellom SVG og KRS i august i fjor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Her står det klart og tydelig hva WF tilbyr: http://wideroe.no/servering Ikke et enhetlig enkelt servicekonsept i SAS-gruppen hvertfall
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Gratis aviser var det fra SVG, og når man skulle videre til LED, så var det enda flere aviser! BT (ikke Bergen), Aftonbladet, DN, og mange mange flere aviser. Var en veldig god blandig av svenske, danske og norske - og herald tribune - så på senga så ligger det DN og SA. Tror jeg grabbet med meg 8 aviser eller noe.. Måtte veie opp for de pengene de skulle ha for kaffe ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
8 aviser x 20kr. Dyr kaffe må jeg si. Regner med du spanderte kaffe på de som ikke fikk avis?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Gratis aviser på norsk innenlands ble reintrodusert sommeren 2010 med Dagbladet og Dagens Næringsliv. På utenlandsruter varierer det noe, men det er alltid Aftenposten og Dagens Næringsliv av norske aviser. Ofte også Dagbladet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
avsluttet
|
![]()
Aha! Var det DEG!? Tenk på alle de flex/bussiness pax'n som kommer tett før avgang og spør om å bli med tidligere? Også er det ikke aviser igjen!? De gadd rett og slett ikke å reise før!
Tenk deg om neste gang! ![]() Med slik misbruk er det ikke lenge før SK discontinuer avisene. Og tenk deg de ekstra minuttene cleaning bruker for å samle aviser. Er ikke rart man starter boarding sent... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Det er fint at man får kaffe/te, frokost og aviser - men når man må sette seg inn i hva man får når og til hvilken tid, og på hvilken strekning, så vil jeg si at tilbudet egentlig ikke er så bra som det kunne vært - rett og slett fordi det er så rotete. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Altså la oss oppsummere:
SAS har ingen gratis servering på utenlandsruter, ikke engang frokost, når ALLE andre europeiske nettverksselskap har det. Og de tar hele 20 kr for en kopp kaffe, som i utgangspunktet burde vært helt gratis! SK kan kan si hva de vil for min del, men noe full-service selskap er de hvertfall ikke... |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Trangsynt
|
![]()
Reiser mye innenlands med Wideroe. Så skulle jeg til Island med SAS...og kunne knapt tro mine egne ører når de skulle ha 20 kroner for en kopp kaffe...dårlige greier!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Servicekonsept SAS shorthaul | econ | Reiseforum | 120 | 13-02-2025 16:34 |
Gratis frokost Radisson i København? | Chriscross | Reiseforum | 7 | 09-05-2012 09:22 |
Ny SAS-frokost? | Chriscross | Reiseforum | 4 | 18-10-2010 11:46 |
SAS harmoniserer servicekonsept | CK | Flyforum | 28 | 14-08-2009 13:21 |
Gratis frokost på CoastAir | EB | Flyforum | 5 | 16-05-2007 16:43 |