![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Det er jo ofte en grunn til at de som sitter i styrehuset skrur på setebelte-skiltet, denne gangen lære desverre en del det av erfaring. Enkelte ganger lurer jeg på hva folk tenker om setebelteskiltet. Det virker på meg som folk tar det som et "veiledende råd" og ikke som en beskjed, de som står i do-kø forstetter med det osv. osv.
Så gjennstår det vel å se om setebeltelyset var på før dette skjedde, pt. påstår NW at det var det. Quote:
![]() |
![]() |
#2 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Har du opplevd slik kraftig turbulens kommer du nok ikke til å løsne setebeltet unødvendig de neste gangene du flyr!
Forøvrig glad for at jeg ikke har vært ute i så hard turbulens. Hørtes ikke mye hyggelig ut! De må jo ha vært vektløse et øyeblikk! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Problemet er at Amerikanske flyselskap overdriver bruken av Fasten Seatbelt lyset så mye at folk slutter å respektere det
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Men hva er problemet med å ha belte på så lenge man sitter i setet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Det spørsmålet har jeg også spurt meg selv flere ganger. Hva er det første du hører etter take-off og fasten seatbelt er av? Klikkelyder som høres fra setebeltene nedover hele kabinen. Ikke er det ubehagelig å ha på seg, jeg merker ikke engang at beltet er på!
![]() |
#7 |
Browncoat
|
![]()
De fleste selskaper jeg har fløyet med (hvis ikke alle) har sagt over PA at de anbefaler å ha setebeltet festet når man sitter i setet.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kan det være snakk om et nytt medisinsk fenomen? Setebelte-allergi
![]() Ellers tenker jeg stort sett som så at dersom de anbefaler å ha setebeltet på når du sitter i setet har de sikkert en grunn. Og jeg har vel sett litt for mange episoder av Air Crash Investigations til å begynne å gjette grunner... "Bedre føre var enn etter snar" mener nå jeg... ![]()
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har inntrykk er at folk fra Asia ikke er så nøye på å bruke beltet in flight ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har merket at det er ganske sløvt med beltebruk i USA, fløy Orlando-Chicago, og da var det ganske bra med turbulens. Småbarn løp i gangene mens fasten seatbelt lyste. Cabin Crew påpekte dette flere ganger, og fikk til svar av foreldrene at ungene "ikke ville" sitte stille... Turbulensen var såpass ille at Cabin Crew satt fastspent mesteparten av turen. Noen burde ikke få lov til å ha barn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Darwins teori bevist igjen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Lufthansa sier vel i sine annonseringer at det er påkrevet at du har på beltet så lenge du sitter i stolen... Godt råd!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Husk at i USA er det mange som heller ikke bruker setebelter i bil, eller hjelm på motorsykkel, fordi det er against their freedoms.
Indianerne i Az slo seg vrange når man påbød setebelter, slik at i AZ er det kun påkrevet by law i forsete - mens baksetet (og for indianernes del, lasteplanet på pick-up-trucken) er "beltet frivillig" - i den grad det finnes på lasteplanet da... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
Enkelte delstater har ikke påbudt hjelmbruk for motorsykler, men havner du i ulykke, lar forsikringsselskapet deg svi hvis du ikke har hjelm, så du ser ikke mange uten ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det er vel etterhvert fulgt ganske godt opp, men som sagt måtte AZ gi etter for indianernes krav om å kjøre med pax på lasteplanet - og dermed kun påby bruk av beltet i forsetet. Dog er det jo masse skilter med "buckle up"....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Ute på tur
|
![]()
Noen bilder jeg kom over ifbm med en link fra pprune, hvor man ser hva som skjer med paneler over passasjerer som ikke har beltet på når det har gått som minst ønskelig:
![]() ![]() -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Har du en link til tråden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
De burde inkludere i safetydemo at passasjerer som forårsaker slik vi ser på bildene vil bli saksøkt for repkostnader.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvorfor fasten seatbelt osv. 1 time før landing på IC | BårdK | Reiseforum | 5 | 29-10-2013 17:51 |
Fasten Seatbelt | ENZV-FLYOLE | Samlerhjørnet | 3 | 11-07-2011 01:45 |
"Fasten seatbelt sign" | magnus.boyle | Samlerhjørnet | 4 | 26-03-2009 14:29 |
Er det ikke det ene, så er det det andre (A380 nytt) | CK | Flyforum | 4 | 03-12-2008 18:51 |
Skal det først gå gale så kan man i det minste gjøre det skikkelig | Utflyttet | Flyforum | 19 | 23-02-2008 12:39 |