![]() |
|
![]() |
#2 |
Deleted user
Join Date: Sep 2004
Posts: 865
|
![]()
Antagelig LN-TUD det er snakk om, som vi kom innpå i denne tråden
http://www.scanair-forum.net/forums/read.php?TID=6734 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Man skal kanskje være forsiktig med å kritisere folk for ting man ikke vet noe om, men...
Jeg forstår det slik at denne alarmen har to funksjoner - en som skal advare mot feil før avgang (på bakkenivå...?) og en som er knyttet til kabintrykk. Stemmer dette? Hvis dette er riktig så bør vel første respons fra pilotene når de hører denne alarmen, og de vet at de er i f.eks. 30.000 fot og ikke på bakken, være å sjekke kabintrykket? Nå vet jeg ikke hvor mye alarmer som kan gå av i cockpit på en 737, men kan man ikke legge inn en stemmealarm a la "pull up", "bank angle" o.l....? Sikkert ingen som har tenkt på dette før... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
Selvsagt kan en legge inn en anne alarm som gjør at en kan skille disse to hendelsene...noe man tydeligvis ikke antok kunne bli misforstått. Braathens gjorde det rette i dette tilfelle og meldte ifra om svakheten i systemet....hva som er gjort etterpå i saken må andre svare for. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
'Norwegian-pilot vant sak mot selskapet' | LN-MOW | Småprat | 2 | 29-04-2015 22:32 |
Braathens SAFE Pilot ving selges | fokkeren | Samlerhjørnet | 1 | 28-08-2013 16:40 |
F-16-pilot fyrte av mot bemannet kontrolltårn | Madman | Flyforum | 1 | 21-02-2010 15:04 |
Kapteinen advarte mot å gå ombord på dagens flytur | EB | Flyforum | 43 | 25-02-2007 03:52 |
SAS Braathens pilot dunstet alkohol | Hurum | Flyforum | 16 | 12-11-2006 13:33 |