![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Lufthansa flyr tre daglige avganger mellom Oslo og München - og på formiddagsavgangen har de stort sett fløyet med CRJ900 og dels A319. Denne vil fra høsten av erstattes av Augsburg Airways, som er en del av Lufthansa Regional, med Embraer 195-maskiner. Dermed blir floraen av flyselskaper og flytyper ytterligere forbedret på Gardermoen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,261
|
![]()
Med splitter nye maskiner med andre ord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,344
|
![]()
Stilig... Selv skal jeg fly Air Dolomiti sin E195 i sommer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]()
Ja, synes E195 er en stilig maskin!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Nannestad
Posts: 984
|
![]()
Nydelig nyhet. Da blir det enda en ny maskin i mitt arkiv.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,033
|
![]()
Blir det da en blanding av 319, CR9 og E95 på MUC-OSL fremover? 737ene skulle vel slik jeg har forstått det forsvinne fra MUC-basen, hvilken ikke gjør meg noe da LH sine 319 er langt mer behaglige å fly med
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Det blir ikke noe mer CRJ900. Morgen- og kveldsavgangen vil gå med A319, formiddagsavgangen - som tidligere har blitt fløyet av Cityline med CRJ900 - erstattes med Augsburg Airways' E195.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,033
|
![]()
Har LH satt inn 320 på morgenavgangen/kveldsankomsten nå over sommeren? Må en tur til München igjen og ser at begge flys med 320.
Også konstaterer jeg at LH(/SK) fremdeles tar relativt stive prisen til Tyskland når man bestiller <2 uker før.......USA turen min er billigere for å si det slik ![]() Last edited by Someone; 14-05-2009 at 10:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
LH gir ikke lavere priser før du har hatt en helgeovernatting + bare t/r-reiser selvsagt. Det er vel hovedårsaken til at jeg fremdeles ikke har flydd med Lufthansa. Skal i august til Hamburg, men LH var ikke et opsjon pga. dette siden flyturen går videre til London.
PS Men så blir det en flight med en Embraer 195 et par dager senere enn Hamburg da ![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Ved sommerprogrammets start 28. mars erstattes Augsburg Airways' Embraer 195-maskinene med Lufthansas egne Airbus-maskiner. Det blir fortsatt tre daglige rundturer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
Posts: 6,088
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
3 på sommeren og 4 på vinteren har vært normalen.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Nå kommer Embraer 195 tilbake på 11.55-avgangen fra Oslo til München
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]() Quote:
![]() Selvom E195 er et vakkert fly, så er passasjerkomforten i A319 mye bedre. Men dette er muligens en konsekvens av at SAS også kommer inn på ruten? Nå blir det vel 2 x A320 og 1 x E195 på OSL-MUC, i tillegg til 1 x 736 operert av SK. Last edited by Boeing_fan; 16-01-2011 at 15:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2009
Posts: 157
|
![]()
Det ble brukt E195 på 15.15 avgangen fra MUC når jeg fløy denne ruten i begynnelsen av desember. Fløy både LH A321 og E195 på den turen og syntes ikke det var storforskjell i passasjerkomforten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]() Quote:
E195 er kanskje bra for spotternes del, men ikke nødvendigvis for passasjerene. Last edited by Boeing_fan; 16-01-2011 at 15:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Hvordan kan du si at E195 er klaustrofobisk? Hadde du snakket om CRJ, så skulle jeg kanskje vært enig, men ikke med E195. Tvert i mot synes jeg det er god komfort i disse flyene, i hvert fall i LH konfigurasjon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Skjønner heller ikke helt det argumentet med klaustrofobisk kabin, selv om jeg debuterer som passasjer i en Embraer først til sommeren. For selv om A32X og 737 i og for seg er større i kabinen så blir dette brukt opp av 6 kontra 4 seter i bredden. Har flydd liten maskin som f.eks. Do328 uten at den føles mer klaustrofobisk enn 737 gjør.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2009
Posts: 157
|
![]()
Er veldig enig med TOS, Hickok og Trety her. Absolutt ikke noe klaustrofobisk over E195. Nesten tvert i mot, 2+2 konfig + de store vinduene gjør kabinen romsilg og lys.
Jeg fløy på den omtalte turen min først CRJ-900 så A321 så B737 og så 2x E195 før jeg avsluttet med B737. CRJ hadde småflyfølelse, særlig p.g.a. den lave takhøyden. A321 er selvfølgelig større enn de andre, men er ikke mye forskjell å merke fra insiden. Fløy E195 med Air dolomiti og Lufthansa, samt B737 med Lufthansa og SAS. Syntes begge E195 hadde bedre komfort enn begge B737. Tenker både støy, plass og generelt "kabinfølelsen". Hadde minst like gjerne tilbrakt 1,5++ timer i en E195 som i en B737/A32X. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Lufthansa bestiller flere A380, samt A330, A320 og E-195 | Someone | Flyforum | 2 | 29-09-2011 22:17 |
Embraer ERJ-195 På gater eller blir hentet med buss? | ENZV-FLYOLE | Flyforum | 16 | 18-06-2011 13:34 |
Lufthansa setter inn Boeing 737 på Stavanger | airbus340 | Flyforum | 2 | 28-08-2009 21:05 |
Første flybe Embraer 195 | LN-KGL | Flyforum | 1 | 01-07-2006 16:23 |
Embraer 195 | Superhai | Flyforum | 0 | 08-12-2004 23:59 |