![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,951
|
![]()
Nå spesifiseres det naturlignok (og dessverre) ingen tall, men Norwegian melder om mye feed fra andre steder i Europa inn til langrutene deres, såvel som at de klarer å få noe av trafikken mellom USA og Bangkok
http://www.dn.no/privat/privatokonom...-oslo-til-asia Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,198
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]()
Og i morgen skal Dag Falk-Petersen fortelle om hvordan de planlegger å få flere nye langruter fra OSL.
Jeg har litt tro på endringene og antydningen til proaktivitet som kommer fra Avinor kombinert med forenklet tollbehandling, så får vi se om de klarer å skape resultater på sikt. I tillegg er jeg spent på den nye vaffeloppskriften de har utviklet siste mnd. Den ryktes å være meget god........ ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,408
|
![]()
Det er jo ikke noe nytt forsåvidt .. SweFly baserte jo hele sin forretningsplan på å fly utlendinger (spesielt 'engelskmenn') via ARN.
Bare ta en rusletur gjennom 'non-Schengen' i FRA og se på blandingen av folk som går ombord i f.eks. USA-flyene. Ikke uvanlig at minst halvparten av paxen på 'min' flight til ATL er asiater. Dette er et enormt marked og burde vært både smør og pålegg for SAS hvis de hadde satset litt annerledes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,951
|
![]()
Litt tall om lowcost og viktigheten av feed: Grafen under viser andelen feed som AirAsiaX har til sine langruter, både de med gjennomgående billetter og de som tar sjansen på "hjemmelaget" opplegg. Uansett så viser det at selv lavprisselskapene er avhengig av feed, og de operasjonelt ligner mer og mer på nettverksselskapene på hvordan langrutene er organisert.
Skulle likt og se tilsvarende tall for Norwegian |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2010
Posts: 869
|
![]()
Flygtorget.se fik lov til at interviewe Ryanairs O'leary tidligere i dag og han siger, at samtalerne med Norwegian om feed går fremad:
http://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=11423 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian og Easyjet med feed-samarbeid på LGW | Someone | Flyforum | 4 | 20-02-2018 08:28 |
Rykte: Ryanair med feed til Norwegian Longhaul? | SQ321 | Flyforum | 54 | 19-09-2017 09:53 |
Norwegian og interline på longhaul? | oskarflekkefjord | Småprat | 5 | 12-08-2015 14:33 |
Oppgradering med Norwegian Longhaul? | SQ321 | Reiseforum | 7 | 21-08-2014 21:42 |
Mat på ruten Norwegian longhaul | gura75 | Småprat | 18 | 28-11-2012 17:09 |