![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dag Falk-Petersen ny konsernsjef i Avinor
Av Sindre Ånonsen 12. januar 2011 kl. 08:10 Konsern Styret i Avinor AS har tilsatt Dag Falk-Petersen (56) som konsernsjef. Falk-Petersen kommer fra stillingen som administrerende direktør i CHC Helikopter Service AS. Falk-Petersen har hatt flere lederstillinger i norsk luftfart og i Forsvaret. Som operativ direktør for SAS Norge hadde han blant annet ansvar for drift og flysikkerhet. Falk-Petersen er utdannet jagerflypilot i USA og ved Luftforsvarets krigsskole. CHC Helikopter Service er del av verdens største helikopterservice selskap, CHC Helicopter, og er med sine 31 helikoptre den største helikopteroperatøren på norsk kontinentalsokkel. - Med Dag Falk-Petersen har Avinor fått en konsernsjef med betydelig ledererfaring og god kjennskap til luftfarten. Avinor er inne i en tid med store operative og strukturelle utfordringer og muligheter. Styret er meget godt fornøyd med at Avinor har fått en leder med både solid strategisk kompetanse og praktisk erfaring, uttaler styret i Avinor. - Avinor har ansvar for både sikkerhet og infrastrukturen i flybransjen. For meg som har vært en del av luftfarten i hele min yrkeskarrière er dette en unik mulighet til å være med å påvirke de to forhold som ligger mitt hjerte nærmest. Jeg kommer til å ta med meg fantastisk gode minner og mye ny erfaring fra min tid i CHC Helikopter Service, sier Dag Falk-Petersen Falk-Petersen tiltrer som konsernsjef i Avinor etter nærmere avtale. Kontaktpersoner: Styreleder i Avinor, Ola Mørkved Rinnan, telefon 959 81 301 Påtroppende konsernsjef i Avinor, Dag Falk-Petersen, telefon 962 00 750 Kommunikasjonsdirektør Ove Narvesen, telefon 413 00 200 Kilde: Innsiden (Avinors intranett) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Jaggu en ex-jagerflypilot bak Avinorspakene. Får håpe han setter på afterburner`n og speeder opp tempoet med å bygge ut infrastrukturen så flere aktører finner det attraktivt å fly til Norge!
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg håper på nytt radarsystem!
:=) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Hvorfor sluttet Falk-Petersen "plutselig" i SAS?
Bedre jobb i CHC eller skjedde det "noe" i SAS? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
I den sammenhengen var det en del toppstillinger som forsvant i SAS i Norge.
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
OSL, en falk, og en smilende and :) | inger | Bilder & foto | 10 | 17-08-2012 08:07 |
Norwegian-direktør (Daniel Skjeldam) ny konsernsjef i Hurtigruten | Skipskatta | Småprat | 8 | 31-05-2012 23:29 |
AF Group sier opp sin konsernsjef | krølle | Flyforum | 4 | 20-10-2011 17:33 |
Ny konsernsjef i SAS 8. feb 2010? | STUER75 | Flyforum | 10 | 24-01-2010 18:35 |