Flyprat

Go Back   Flyprat > Bilder & foto
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 18-01-2011, 18:18   #1
gilera
Canonskytter

gilera's Avatar

Default Airliners.net og screening

Jeg skjønner ingenting. Lastet i forrige uke opp tre bilder og fikk svar i dag og ett bilde hadde gått gjennom. Det var selvfølgelig det bildet jeg hadde minst tro på...

Dette bildet ble ikke akseptert på grunn av at det var for mørkt og avstanden var for stor:
http://www.airliners.net/procphotos/...296-3_anet.jpg

Så var det dette bildet som ikke ble akseptert på grunn av for mye bildestøy, overskarpet, og for "distance":
http://www.airliners.net/procphotos/..._0946_anet.jpg

Men dette bildet ble visst godkjent... Jeg ville nå heller si at det var overskarpet. Optisk forvrengning er det og.:
http://www.airliners.net/photo/1851548/L/

Haha, jaja, det er jo litt morsomt og da. Er alltid like spennende å se grunnen til at bildene ikke ble godkjent...
Old 18-01-2011, 18:22   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default Re: Airliners.net og screening

På a.net gjelder det vel normalt å ha "mest mulig fly" og minst mulig av "det rundt"
Old 18-01-2011, 19:38   #3
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club

sirpjalle's Avatar

Kjenner igjen denne problemstillingen. Har hendt meg og titt og ofte at det er det bildet som jeg synes er dårligst som kommer seg igjennom screeningen.....

Men smaker er vel som baken, den er delt

Og ja, det er som oftest slik som Someone sier, bør være mest mulig fly på bildet og minst mulig luft på sidene.
Old 18-01-2011, 19:42   #4
Egenes
ScanFlyer Gold

De prøver vell kansje også å legge til bilder med vinkler som er litt sjeldnere. Vil tro det finnes mer av KLM F70 sideslengs, enn den vinkelen du har på SASen?
Egenes is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2011, 19:47   #5
Scanorama
Flying Norwegian(s)

Scanorama's Avatar

Ja, det som er morsomt med slike anerkjente forum, er hvilken "klovn" som liksom er bilde moderator akkurat den dagen.

Personlig kan ikke jeg se hva som er i veien med de 3 bildene her, men jeg har helt sikkert ikke greie på det...

Det som skjedde meg også på et anerkjent skipsforum var følgende. I noen år nå hr jeg lastet opp bilder der med høy oppløsning - opp til 1500 px bredde. Jeg har alltid hatt en vannmerke på bildene mine. De har ikke vært skjemmende for motivet og ei heller for de som skal se på bildet. Jeg har alltid fått godkjent bildene mine, de stiller nok ikke slike krav som Airliners oa gjør, men dog.

I fjor høst, var det mannskapskifte på dette forumet og det kom noen nye moderatorer. Fortsatt blir bildene vedtatt og godkjent - men, plutselig er det en moderator som begynner og slette mine bilder, selv om de er godkjent av en annen. Forklaringen var at vannmerke sto på feil plass. Da har det stått på samme plass hele tiden.

Fy flate, skulle tro det sto om livet for enkelte når det gjelder bilder. Men jeg gidder ikke bry meg mere om slike steder, når det skal være slik.

Dette var nå bare litt om hva som skjer på andre bildeforum og.
Scanorama is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2011, 20:02   #6
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

LOL - husker alt styret den gangen jeg var screener på Airpics ... Og vi var jo direkte snille! Noen av oss, ihvertfall ...

Og vi ble jo dynget ned - særlig av en tenåring fra Bergen som hadde satt seg som mål å fotografere hvert eneste småfly i Norge fra alle kanter! Og det var ramaskrik på forumet når screeningen tok over 10 minutter ..

På Airliners må vel hvert bilde godkjennes av to eller tre personer også ..
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 19-01-2011, 00:09   #7
Magnus
ScanFlyer Blue

Magnus's Avatar

Jeg må nok stille meg bak airliners her altså! det siste bilde er klart best!
Magnus is offline   Reply With Quote
Old 19-01-2011, 10:11   #8
Halvorsn
ScanFlyer Molded

Halvorsn's Avatar

Jeg mener ikke nødvendigvis at det siste er best fotografisk sett, men det har med luft rundt flyet å gjøre. Jeg var vil si jeg var SVÆRT heldig å få inn dette: http://www.airliners.net/photo/Eston...505/1837515/L/ , med tanke på at det ikke er plassert MIDT i bildet og at det er litt luft. Jeg har f.eks. ikke fått inn dette grunnet for mye luft: http://myaviation.net/?pid=01904173
Når et annet fly er med skjønner jeg virkelig ikke hva de tenker på, men sånn kan det nå en gang gå...

Posting Rules