Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 28-12-2010, 14:54   #1
Boeing_fan
ScanFlyer Molded

Boeing_fan's Avatar

BA BA vs SK vs DY til London - tilbud og sånn (splittet fra BA-salg)

Quote:
Originally Posted by Stian View Post
Når det gjelder economy er prisene fra 655 til 975 en vei.
Hvis det er tilbudene, saa er de ganske dyre. BAs tilbudspriser burde hvertfall ikke ligge paa mer enn snaue 1000 kr tur-retur LHR.

Men mange av de andre destinasjonene har jo bra tilbud.

Last edited by Boeing_fan; 28-12-2010 at 15:00.
Boeing_fan is offline   Reply With Quote
Old 28-12-2010, 15:01   #2
Stian
ScanFlyer Gold

Default Re: 1 million billige reiser

Quote:
Originally Posted by Boeing_fan View Post
Hvis det er tilbudene, saa er de ganske dyre. BAs tilbudspriser burde hvertfall ikke ligge paa mer enn snaue 1000 kr tur-retur.
975,- er på returen søndag kveld, enkelte søndager. Dersom du synes det er dyrt vil jeg si du er ganske kjip.
Ellers bør prisene ligge på det kundene er villige til å betale, ikke det prissensitive kunder synes er rimelig.
Stian is offline   Reply With Quote
Old 28-12-2010, 15:11   #3
OEH
ScanFlyer Gold

Default Re: 1 million billige reiser

Quote:
Originally Posted by Boeing_fan View Post
Hvis det er tilbudene, saa er de ganske dyre. BAs tilbudspriser burde hvertfall ikke ligge paa mer enn snaue 1000 kr tur-retur LHR.

Men mange av de andre destinasjonene har jo bra tilbud.
På en tilfeldig helg i april, skal SAS med sitt "fantastiske" salg ha NOK1952, mens BA forlanger 1630. Så jeg vet ikke helt hvorfor du mener BA skulle ligge tusen kroner under SAS?
Ellers ser prisene ut til å være mer eller mindre identiske, mellom 14 og 1500 t/r både hos SAS og BA.
OEH is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2010, 00:21   #4
flappflapp
ScanFlyer Blue

Default Re: BA salg i alle klasser...

Quote:
Originally Posted by flappflapp View Post
Jeg er kanskje ganske talentløs på ba.com, men på kampanjesiden får jeg kun London som utreisested og går jeg på ordinær booking med utreise fra OSL ligger prisene på mange tusen. BA på intra Europa frister uansett ikke etter turen med dem i fjor vår; ingen matservering og heller ingen mulighet til å kjøpe mat på økonomiklasse. Det går riktignok an å planlegge seg rundt om man vet det på forhånd, men jeg var ikke imponert.
Quote:
Originally Posted by OEH View Post
Ja, unnskyld at jeg sier det, men da må du være mer talentløs enn gjennomsnittet.
Websiden er grei og oversiktlig, og å bytte land fra UK til Norge gjøres med et klikk.
Var i et blindspor der jeg trodde BA kun hadde kampanjeprisene på UK kampanjesidene, iom at jeg fikk så dyre billetter på vanlig søk (se nedenfor for forklaring). Skifte land og språk klarer jeg heldigvis å få til fint på egenhånd.

Quote:
Originally Posted by Stian View Post
Det er de samme prisene som kommer opp om man bruker kampanjesiden eller den ordinære siden.
Hvordan du har fått opp priser på mer enn 4000NOK pr. person er ikke godt å si. Du må ha søkt på club europe.
Når det gjelder economy er prisene fra 655 til 975 en vei.
Det har kanskje ikke kommet helt tydelig frem, men vi kan dessverre ikke reise når som helst på fredagen, da vi har en konsert å rekke i London. Dermed blir det, som du kan se av vedlegget, ganske kostbart å reise med BA. Og ja, det er Euro Traveller.

For min egen del kan jeg konkludere med at BA er dyrt og/eller upassende OG - basert på tidligere erfaringer - dårlig bak i bussen. Og at de norske (skandinaviske) selskapene denne gangen var LANGT mer konkurransedyktige for meg. Særlig Norwegian er, gebyrene til tross, svært hyggelig priset på slike fritidsreiser.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	British Airways - Choose your flights - Windows Internet Explorer 29.12.2010 000751.jpg
Views:	199
Size:	107.1 KB
ID:	28736  
flappflapp is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2010, 15:14   #5
flappflapp
ScanFlyer Blue

BA BA vs SK vs DY til London - tilbud og sånn (splittet fra BA-salg)

Quote:
Originally Posted by OEH View Post
Årsaken til at du får opp de relativt høye prisene er selvsagt at flighten er i ferd med å bli utsolgt. Det er ingen selskaper som selger alle setene til lavpris, da ville de fort vært ute av business.
Det er jeg helt inneforstått med. Det vil si, det kan jo være at flight'en er rigget med svært få lavprisbilletter i bookingsystemet. Noe jeg tror er mer sannsynlig.

Quote:
Originally Posted by litt-amatør View Post
Dette er jo ekstremt uvanlige priser med BA til London så langt frem i tid, selv fredag-søndag. Og grunnen er selvsagt at dette er starten på påsken, palmehelgen, og denne fredagen er en av de aller travleste utfartsdagene i året.
Palmehelgen er nok en medvirkende årsak, ja. Uansett synes jeg det er rart at DY åpenbart har godt med ledige plasser igjen i sin maskin, og kan selge dem til under en tredjedel av hva BA gjør (og da med bedre servicenivå hos DY, imho). Enhver kunde med snev av prisbevissthet vil jo skygge unna BA inntil prisnivået hos DY har krabbet oppover, men det er kanskje det de satser på...
flappflapp is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2010, 15:30   #6
Stian
ScanFlyer Gold

Rart at DY har bra med plasser mens BA nesten er utsolgt...?
Vel, det kan muligens ha noe med at BA har et mye større hjemmemarked enn DY. Det er en god del briter som også reiser til Norge og de velger nok lettere sitt "eget" flyselskap.
Dessuten er BA et selskap med mye transfer-trafikk. Det er det de for en stor del lever av. En ganske stor del av de som reiser med BA fra OSL har ikke LHR som sin endelige destinasjon, mens alle som er ombord i DY sin LGW-maskin har London som sitt endelige mål, bortsett fra en og annen som muligens skal reise videre fra LGW med et annet selskap.
Det blir altså helt feil å sammenligne et nettverksselskap med en low cost carrier som kun selger point to point reiser.
Stian is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2010, 15:45   #7
Brandal
ScanFlyer Blue

Brandal's Avatar

Det er ikke bare nordmenn og briter som reiser med BA til/fra LHR, men en god del fra resten av verden som har connected fra en annen BA flight. Spesielt amerikanere.
Det er selvsagt mange flere som reiser med BA som er et globalt nettverksselskap som flyr fra hoved-huben sin. Det sier seg vel selv?
Det er heller ikke noe unormalt med at flighter i påskehelgen blir fort utsolgt. Det skjer hvert år.
Brandal is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2010, 18:51   #8
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Default Re: BA vs SK vs DY til London - tilbud og sånn (splittet fra BA-salg)

Quote:
Originally Posted by flappflapp View Post

Palmehelgen er nok en medvirkende årsak, ja. Uansett synes jeg det er rart at DY åpenbart har godt med ledige plasser igjen i sin maskin, og kan selge dem til under en tredjedel av hva BA gjør (og da med bedre servicenivå hos DY, imho). Enhver kunde med snev av prisbevissthet vil jo skygge unna BA inntil prisnivået hos DY har krabbet oppover, men det er kanskje det de satser på...
BA og SAS har fyllt opp maskinene sine, DY har ikke. Er egentlig ikke så vanskelig å skjønne?

Forbanna irriterende med slike tilbud fra flyselskapene klokka 5 på fredag og det samme søndag når JEG skal reise er jo ikke tilgjengelig for ei krone t/r

Og på toppen av det hele, klarer man å påstå at DY har bedre service enn BA.. News flash: DY har INGEN service opg du må betale for alt, inkludert bagasje og får å bruke kredittkort
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules