![]() |
|
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,593
|
![]()
Ikke hyggelig at denslags kommer ut i media hvis det er en internundersøkelse. spesielt ikke når informasjonen tydeligvis kommer innenfra...
Som en forklaring før folk skriker "Ja men vi har krav på å vite alt" så har vi altså et rapporteringssystem som er anonymt for å unngå at hendelser som ikke er havarikommisjonsverdige skal bli fortiet. Hvis denslags lekkes til pressen undergraver man systemet og så holder folk kjeft. Havarikommisjonsrapporter skrives forøvrig avhengig av alvorlighetsgraden i hendelsen. Kyrre |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2004
Posts: 728
|
![]()
Jeg ser i artikkelen at de kan ta inn 4 fly i timen. Betyr det totalt 4 flybevegelser i timen eller 8 (altså avgang og landing)? For meg høres det lite ut selv med bare en flygeleder på vakt.
Begynner det dessuten ikke å bli på tide at samferdselsministeren tar seg en alvorsprat med ledelsen i Avinor når det stadig oftere viser seg at det er mangel på flygeledere rundt omkring i landet. Dette er ikke en holdbar situasjon for hverken flyselskapene eller passasjerene med tanke på sikkerhet og regularitet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,593
|
![]() Quote:
Ett fly inn. Ett fly ut. Ett fly inn. Ett fly ut... osv. Jobben vil derfor havne hos Bodø kontroll. Og de har jo litt annet å drive med også. Derfor slot-tider. Som sagt, bare en edjikeited gess. Kyrre |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Ikke helt bra at dette kommer ut i media for tidlig.
Som endel andre her er jeg ganske overraske at 1 flygeleder kun ta imot 4 fly i timen... Vil det si at om OSL skal klare 40 fly i times så må det være 10 flygeledere der? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 547
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
Beklager om det ble for provoserende.... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2004
Posts: 728
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 547
|
![]() Quote:
![]() Edit: Men for å være seriøs, hvis Oslo APP av en eller annen grunn ikke kan bemannes tror jeg nok rating blir 0, uansett hvor mange folk man putter i tårnet på Gardermoen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,593
|
![]() Quote:
Avvikle trafikk. Evaluere situasjonen. Innføre en og en prinsippet. Hvis man har en avtale om dette med overliggende kontrollsentral. Noe de fleste etter hvert vil få. Påkrevd prosedyrerating ble innført 1. januar. For å ha denne atorisasjonen må man drive med vedlikeholdtrening samt påkrevd PFO, Periodisk Faglig Oppdatering. Dette gjelder for alle "delsertifikater" man måtte ha. På de fleste flyplasser vil man droppe prosedyrerating fordi man i en kost-nytte evaluering ser at det stort sett vil være penger utav vinduet. Når det er sagt er alle flygeledere opplært til å ordne opp skulle radaren falle bort. Men det er ikke meningen at man lenger skal drive trafikken som normalt. Kyrre The ATC-ist formerly known to say "report altitude and crossing radial" ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
EU gransker Star-selskaper | OEH | Flyforum | 0 | 15-02-2011 14:01 |
EU gransker lån til Alitalia | sirpjalle | Flyforum | 3 | 01-07-2008 19:52 |
Gransker Norwegians lavprisløfter | CK | Flyforum | 1 | 19-11-2007 17:20 |
Gransker dødskrasj med helikopter | sirpjalle | Flyforum | 2 | 18-06-2007 22:18 |