![]() |
|
![]() |
#1 |
Flysitter
|
![]()
BA CityFlyer har hatt veldig suksess med CPH-LCY og starter nå opp ARN-LCY . De vil de neste månedene annonsere enda flere ruter til LCY så da får man tro at OSL er den neste
![]() http://news.flightmapping.com/10/12/...city_2660.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Håpe de gjør det bedre en SAS på den ruta da.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Problemet til SAS var vel iallefall delvis at de ikke selv hadde egnet materiell og var avhengig av wet lease av Avro'ene. Jeg fløy ruta en del ganger. Mitt inntrykk var at flyene stort sett gikk relativt fulle, men jeg er usikker på prisnivået (men innbiller meg at det ikke var spesielt billig). Veldig synd at SAS ikke fortsatt flyr til LCY.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Hadde vært svært velkomment om BA startet opp til LCY fra OSL. Da kunne man også benyttet seg av BA1 til JFK. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Reiste man mot strømmen - ut på ettermiddag og hjem på formiddag, var det mulig å få relativt lave priser - ellers var prisnivået på OSL-LCY-ruten relativt høyt sammenliknet med LHR, som tross alt hadde en helt annen kapasitet. LCY ble jo operert med Avro RJ 70 - noe som selvsagt begrenser muligheten for lavprisbilletter, særlig kombinert med at maskinen var leid inn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg er ganske sikker på at såfremt BA CityFlyer ønsker at åbne LCY-OSL så bliver det tidligst fra W11. Det giver dem også mulighed for at se udviklingen på LCY-CPH/ARN og om de performer tilfredsstillende - i så fald vil jeg tro at OSL er en potential ny destination.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Tydligen förlorade SAS pengar på varje flygning, pga. leasekostnaderna.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Var det ikke også ofte Avro i 3+3 config som gikk der? Tror mamma sa at hun fikk det når hun slo til en gang. Skal man først selge litt dyrere biletter til litt mer krevende kunder burde det i alle fall være 3+2 config så det er levelig plass.
Tror ikke OSL-LCY er vanskelig å selge litt dyrt om kundene faktisk trives med ruten. Det er nok av folk som skal til London som har en timelønn som redferdiggjør relativt stor prisøkning i tansportkostnader for å spare en time eller 2. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Så jeg håper og tror at ikke leasekostnadene alene var avgjørende.
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
IAG vurderer E190-E2 eller A220-100 til BA Cityflyer | Someone | Flyforum | 0 | 04-06-2019 19:13 |
New York neste uke (22 januar)? Selger SAS Go - OSL - EWR og EWR - CPH - OSL | lutt | Reiseforum | 1 | 19-01-2016 21:56 |
OSL neste Tirsdag | BU767 | Bilder & foto | 3 | 16-10-2009 02:07 |
AN225 til OSL i neste uke? | Speedbird | Flyforum | 22 | 11-01-2008 20:30 |