![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvordan er Continental sin økonomiklasse i 777? Hadde tenkt meg over i september for å få med meg tiårs-markeringen av 9/11, og vil fokusere litt mer på maskin enn pris denne gangen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Hvorfor ikke reise over med et europeisk selskap? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nei, altså jeg er på et veldig tidlig stadie i planleggingen. Ønsker B744(med AVOD), A346, A388 eller B772/3. Noen forslag?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
BA flyr 744 til JFK og 772 til EWR. De tilbyr AVOD. Personlig ville jeg valgt de da jeg har gode erfaringer med BA. De har også desidert flest avganger til NY av alle. 7 daglige til JFK og 2 til EWR. Dette øker til 8 og 3 i sommerhalvåret, så du har gode valgmuligheter mht. til når på dagen du vil reise.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk for hjelpen. Da kan det se ut som det blir OSL-LHR-JFK til og EWR-LHR-OSL hjem. Altså Jumbo til og 777 hjem. Prisen havner på i underkant av 5000. Ikke så galt det. Burde jeg anskaffe meg bonuskort hos BA forresten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg har fløyet CO777 FRA-EWR men synes faktisk 752 fra OSL var mer behaglig. Var litt trangt med seteplass og synes maskinen begynte å bli relativt sliten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hva med lufthansa via Munchen. A340-600, med god mat, AVOD, men dog litt trangt.
Av amerikanske ville jeg valgt Delta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvilke av de overnevnte fly og flyselskap er mest behagelig etter deres mening da? Det være seg støynivå, sete comfort, mat og service.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Hadde definitivt valgt BA fremfor CO i økonomi over pytten ja. Har ikke fløyet 777'en deres men om det stemmer at 757'en er bedre, så er det ikke helt optimalt.
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Personlig synes jeg A380 er det mest behagelige flyet jeg noen gang har reist med.
skal du til New York er det pr. i dag kun AF som er et alternativ med A380. Jeg reiste med A380 economy (Lufthansa) til JNB nå i oktober, og det var like trangt som de andre flyene deres, men det er veldlig lite støy og luftkvaliteten ombord er også bedre enn i andre flytyper noe som bidrar til en behagelig tur. Til JFK, som ikke er så langt ville jeg muligens ikke lagt så stor vekt på de tingene, men heller valgt utifra pris og tidligere erfaringer. B747 er fremdeles en av mine favoritt flytyper og jeg foretrekker absolutt jumboen foran 777. Og jeg er ikke enig i at Delta eer bedre enn andre amerikanske selskaper. Min verste tur hadde jeg hos Delta, skal ikke gå i detalj men det førte til at jeg ikke benytter meg av det selskapet mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hso BA kan du reservere bulkhead/nødutgang-sete mot betaling. Vindussetet på rad 29 i 744 har ubegrenset benplass, så det er vel verdt noen ekstra pund.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
AF med sin 744 (hvis den fortsatt er på NYC ruter) er heller ikke noe dårlig valg.
Hvis du får en som er opgradert med AVOD (mulig alle individene er det nå) var det god plass med brede fine seter. OK+ mat og egentlig ganske trivelig. For meg var nok LH opplevelsen det nærmeste jeg har vært en perkeft intercont flight på mange mange år. Likte nå catering konseptet godt jeg. Var heller ikke trangere enn at midtsete på full maskin var helt OK. NW og Delta har også begge levert varene for meg. (mye bedre enn hva jeg forventet) CO var i så måte en stor skuffelse. Plass ombord på 767-400 var meget bra men der slutter også lovordene. KL helt greit det også men ikke noe aha oplevelse. Liker dem bedre på euro ruter |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() Lufthansa på IC er ikke akkurat noe jeg anbefaler, hvertfall ikke i ECO. Trangt, med dårlig underholdning og dårlig mat er stikkordene her. Delta kan duge dersom man får en 333, men dersom man får en 763, som er det mest sannsynlige, så er vel Delta ganske dårlige greier... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Synes at Hickok sitt forslagg er eksellent. Kjøper du LH på rett tid får du 795 t/r , men du må ha en overnatting før avreise derfra..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Det er i businessklasse LH henger etter med sine patetiske seter, og servering som bærer preg av å ha gjennomgått flere runder med kostnadskutt. Svært dårlig value i forhold til endel av konkurentene. Selv ville jeg gått for A380 og AF pga opplevelsen det er å fly A380. Iallefall hvis bonusprogram og alliansetilhørighet ikke er av betydning. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Styr unna økonomiklasse på Lufthansa sine B747. De eksemplarene jeg har flydd har fremstått som trange og med slitent interiør og ikke AVOD/PTV (kun i ett individ).
LH sin A340 var mye mer komfortabel og betraktelig bedre benplass på Economy. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Til New York med SAS (OSL-EWR) - et slags reisebrev | Millemor | TripReports | 8 | 02-08-2017 12:13 |
Med SK907 fra OSL til EWR (video) | EspenRR | Bilder & foto | 0 | 17-08-2016 17:56 |
EWR-MCO, EWR-OSL med Continental og SAS | SudCaravelle | TripReports | 12 | 08-08-2011 20:16 |
Tripreport: CPH-EWR-CUN-EWR-CPH med CO og SK | FlyHi | TripReports | 19 | 11-12-2010 16:56 |
CO 777 tailstrike på EWR | LN-SEK | Flyforum | 3 | 31-03-2005 12:46 |