![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Da ble det litt kaos her på min Singapore tur, da jeg må dra en dag tidligere fra Singapore - direkte til Amsterdam.
![]() SAS sin fleksible billett var en spøk, så for 4.900 i gebyr kunne jeg havne i Oslo klokken 8.35 2 November og dra fra Oslo igjen til AMS. (der må jeg være klokken 09.00) Da ble det heller å ta et direkte fly (som jeg har booket nå) fra Singapore til Amsterdam (SQ 324) på Business class, men reiser til SIN på den opprinnelige SAS billetten. Da har jeg et par spørsmål: (original routing var 27 OCT OSL-CPH-BKK-SIN og 2 NOV SIN-BKK-CPH-OSL alt med SAS Biz) 1 - Hva gjør jeg med returbilletten til SAS fra SIN-OSL, det er bare å ikke sjekke inn? 2 - Får jeg poengene for denne ubenyttede turen? 3 - 777-200 på SIN-AMS, er det ny konfigurasjon på Business? 4 - Er det ankomst lounge på AMS for SQ Biz? 5 - Hvor mange EB poeng får jeg for SIN - AMS i SQ Biz? Takker... Gleder meg til å prøve Singapore Business Class (og SAS longhaul for første gang siden 80 tallet) ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Var ikke dette en Z-fare business? Altså ufleksibel biz?
Og kunne du ikke hoppe av flyet/reisen i CPH når du kommer fra BKK, og kjøpe en envei CPH-AMS? Men til spørsmålene 1. Ikke sjekk inn, men krev tilbake skatter og avgifter for ubenyttet del av billetten 2. Nei, du må ha rævva i setet for å få poeng (finnes unntak men det er ved snakk om kanselleringen og omrutninger, noe som ikke er tillfellet her) 3. Nei, det har fortsatt gamle Raffle SpaceBed 4. Vet ikke, men tror det ikke 5. 13.200 etter mine beregninger |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Takk for kjappe fine svar.
Quote:
![]() Jobben lot meg ikke sjanse på hoppe av i CPH. Da er jeg tidligst på AMS 9.30, HVIS jeg rekker utsjekk og innsjekk på tiden der. HRG mente man måtte holde av 3 timer til denne prosessen ?! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
1. Ikke sjekk inn, men krev tilbake skatter og avgifter for ubenyttet del av billetten - Det var lurt.. 2. Nei, du må ha rævva i setet for å få poeng (finnes unntak men det er ved snakk om kanselleringen og omrutninger, noe som ikke er tillfellet her) - Stygg språkbruk? Det er barn på nettet. 3. Nei, det har fortsatt gamle Raffle SpaceBed - Er dette OK? 4. Vet ikke, men tror det ikke 5. 13.200 etter mine beregninger - Er det "ekte" poeng? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
1. Ja, greit å få tilbake noe ihvertfall
2. Jeg er oppvokst på østkanten. Men for å si det på en annen måte: Ja, du må ha bakenden i setet ![]() 3. Ingen erfaring 5. Ja, basispoeng Last edited by Someone; 14-10-2010 at 15:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Z-klasse er jo (blitt) fleksibel, du kan endre billetten mot gebyr.
4900,- er vel tross alt langt billigere enn ny enveis biz-billett på SQ? At det ikke er lett å sette seg inn i alle betingelsene er imidlertid helt klart...
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Helt enig, men da rekker jeg ikke de møtene jeg skal være med på. Enveisbilletten ble relativt kostbar ja.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Kult med "book the cook" saken før avreise... Jeg har bestil lam til middag og vestlig frokost
![]() Sete 16A var eneste ledige vindu... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Og differanse ifht. ledig bookingklasse på ny flight. Så den er jo fleksibel, men du må betale for bookingklassen du reiser i, som man alltid må. Med mindre man kjøper fullpris Y, C el.l.
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Hva med å kjøpe en tur retur sin-ams-sin og booke om den returen du ikke får brukt nå til en avgang langt frem i tid som matcher med returen sin-ams. Om ikke arbeidsgiveren din er like kjip som min, er ikke nøedvenigvis dette så mye dyrerer enn en enveis sin-ams, og du får en ekstra tur på kjøpet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Ute på tur
|
![]() Quote:
Quote:
Om du vil ha fred og ro så velg D/E, midtsetene gjør at du aldri vil få noen som kravler over deg. -A |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Det oppmuntrer meg jo ikke til å fortelle SAS/Ebookers at det blir en ledig plass denne dagen. Rart man ikke får noe som helst tilbake? Dette er jo et verdifullt sete for SAS på et fullbooket fly - når jeg ikke dukker opp så vil vel dette setet fylles opp av en ID reisende eller en oppgradert tass? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Bare ta det i ettertid. SAS har sikkert overbooket uansett, siden alle normalt ikke dukker opp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Med refusjon av avgifter? Direkte med SAS eller ebookers da? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Stemmer dette, gidder jeg å krangle mer? (ca 1400 kroner) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
*A Gold/OW Emerald
|
![]()
Jeg vil si ubetinget ja. Du kan jo si til de at du vurderer chargeback på hele summen om de ikke ordner opp. Kan ikke la seg herse med av useriøse aktører på den måten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ha ha.... En krass mail til ebookers nå med litt "forbrukerråd" osv så ga de seg. 1340 NOK kommer på kontoen ASAP.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Singapore Airlines starter Stockholm - Singapore 30MAI17 | Bizflyer | Flyforum | 58 | 15-09-2020 14:58 |
SAS and Singapore Airlines to strengthen partnership | sail4fun | Flyforum | 82 | 16-07-2018 10:27 |
British Airways/Singapore Airlines sin Concorde-rute til Singapore | Chriscross | Flyhistorisk forum | 4 | 29-03-2012 12:11 |
Vektgrenser insjekket bagasje SAS/Singapore Airlines | JonF | Reiseforum | 5 | 05-02-2011 20:33 |
SAS og Singapore Airlines i code-share-samarbeid | FlightDeck | Flyforum | 4 | 24-11-2010 14:24 |