![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
befant jeg meg på praksis. Så jeg har bladd litt i arkivet og funnet fram noen bilder fra våren og sommeren 2010. Bildene er ikke i rekkefølge.
Kommentarer UNDER bildet! ![]() ![]() Thai a340 på gate er mektig ![]() Tårnet på Osl er et sted mange drømmer om. Jeg fikk den drømmen oppfylt våren 2010 ![]() Thomas Cook a330 ække værst! ![]() ![]() Turkish Airlines møter meg på 01 ![]() Måtte ta med en på rullebanen og da ![]() ![]() Klapp - LN-KKV Rotate BGO ![]() ![]() Got the Runway In sight ![]() Sas sett fra Tårnet ![]() ![]() 757 forfra slår aldri feil ![]() ![]() Europe Air Post kom innom ![]() Kjeller Air Show F-16 ![]() Pia får avslutte førstetråden. Stay Tuned. Resten kommer i morgen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Her var det mange godbiter! Likte best bildet av approach fra cockpit, og 757 er aldri feil forfra!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Her var det mye bra! Gleder meg til fortsettelsen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Dette må jeg si var overraskende bra Marius! Du har tydeligvis et flott arkiv
![]() ![]()
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Her var det mange fine bilder.
Du får komme med resten og! Vidar |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Vakre bilder-keep them up:-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Fine motiver, men merkelige farger på bildene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takker for hyggelige kommentarer
![]() Her kommer resten ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() North Flying med F metro 23 ![]() Dot ![]() Jaggu fant jeg ikke enda en 757 ![]() ![]() Kjeller Air show var en høydare. ![]() Air Berlin ![]() Alicante 2010 ![]() Får avslutte med høstens desiderte høydepunkt. A380 på Osl ![]() Håper dere likte bildene ![]() Last edited by baselutvann; 02-11-2010 at 19:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Pene bilder
![]()
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
En god del pent her, har selv en hel haug med bilder som venter på å publiseres - men jeg sier som så, at noe for sent er bedre enn ingenting!
![]() *Stay tuned* ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]()
mye fine motiver, men skal jeg være brutalt ærlig så syntes jeg endel av disse er fotoshoppa ihjel, det er greit at justeringer kan gjøres i etterbehandling, men her er det overdrevet noe så til de grader. Det er også en glorie runt endel av flyene som følge av uvettig bruk av "shadows and hightligt" funksjon.. , noe som ødelegger helhetsintrykket yttligere.
vil anbefale at du går igjennom bildene dine på nytt og prøver på en ny etterbehandlingsprosess, for dette var ikke helt bra.
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Det blir litt fravikende fra "originale" bilder på en måte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]()
for all del.. det er bilder der en overeksponering eller tilsvarende effekt kan være drittøft. Men ett takeoffbilde der gresset er grønnere hele Irland samlet og jeg får vont i øya av å se på flykroppen, det er i mine øyne ett tydelig tegn på at noen har vært litt vel ivrig
![]()
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Mye veldig fine motiver, men som flere påpeker: en del steder er det overdrevet litt i etterarbeidet. Dette er jo til en viss grad smak og behag, og blir jo også noe påvirket av hva slags skjerm man betrakter bildene på. Har du en skjerm med litt blasse farger er det fort gjort å ta i litt for mye, både på fargemetning og kontrast.
Tar du bildene i JPEG eller RAW? På mine kameraer (Canon) synes jeg JPEG-standardinnstillingene gir bilder med litt for lite "smell" i, så jeg skrur ofte opp fargemetning i kameraet. Jeg synes faktisk kameraet med mye bedre på å øke metningen i bildene enn hva du klarer når du etterbehandler JPEG-filer (ikke så rart, siden kameraet øker metningen FØR mye av fargeinformasjonen skrotes i forbindelse med lagring i JPEG). Dermed blir bildene "bedre" rett ut av kameraet, om enn kanskje ikke like naturtro som med standard innstillinger. Prøver man i etterbehandling å øke fargemetning i en JPEG-fil er min erfaring at det fort blir litt for mye av det gode. O.T. ift flyfotografering: Vær for all del forsiktig med for mye metning ved portrettbilder eller andre bilder med mye hud(toner), da er det fort gjort at man går fra å være litt rød i kinnene til å se ut som en kokt hummer... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Sommer og sol som en gang var | Halvorsn | Bilder & foto | 15 | 25-09-2011 20:42 |
Den som bare var pensjonist.. | jameson82 | Bilder & foto | 5 | 09-05-2011 00:49 |
Noen som var på Kjevik i kveld? | Northrider | Flyforum | 4 | 07-05-2008 22:07 |
Flyvertinnen var hvit som et laken | sirpjalle | Flyforum | 10 | 09-11-2007 12:59 |
Hva var det som fløy over her nå???? | GAAP | Flyforum | 3 | 05-05-2006 14:15 |