![]() |
|
![]() |
#1 |
Onkel reisende kekker
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
|
![]()
Sitter nå på sk1877 på Sola, har nå snart en 20 minutters delay, grunnet noe datatrøbbel hos SAS på CPH..
Vi mangler ifølge vår Danske kaptein noen papirer for å kunne foreta flighten.. De har ikke kommet med så mye annen info enn akkuirat det, men det finnes værre steder å sitte enn i en CRJ900 med latterlig load factor.. Vil tippe på 40-5t0% forran gardinen og 25% bak... Noen som vet hva som foregår??
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Onkel reisende kekker
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
|
![]()
Liveupdate:
Problem én er løst, hva nå det var, men et nytt slags problem har finni veien til CPH.. Ellers er vannserveringa igang og nå triller de jaggu ut matvogna mens vi står her på gate... Jeg lar meg bestikke her jeg sitter og lider ingen nød, selv om jeg nok ikke er i målgruppa for CRJ900, med mine 194 cm og frisk BMI... Sånn ellers er jeg imponert over hvor høyt vinduene sitter i denna maskina, trenger ikke knekke nakken for å se på jungeljetten til KLM.. NÅ får jeg jaggu øl til maten, detta kommer til å bli vakkert!! :-D
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Onkel reisende kekker
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
|
![]()
Nå skal vi avgårde, med mat og øl på bordet!!! :-D
Flyvertinnene stresser verre her nå, midt i serveringen nærmer vi oss pushback! *logging off*
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
|
![]()
Hørrtes ut som flott service fra SAS.
![]() Men du klager på loadfaktoren. Men en mandag ettermiddag er ikke den beste dagen for å se på loadfaktorer. Mandag ettermiddag er så å si alltid tynn når det gjelder belegg ombord i fly.
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]()
Opplevde en liten groundhandlingskade på et SAS-fly med dertil hørende forsinkelse mens vi ventet på teknikker - og mener også å huske at vi fikk servering. Husker jeg også var imponert over at de tok ut pax med connection for ombooking (les: de fleste ble vel sendt med flyet scheduled med avgang 50 minutter senere til København - inkl. mitt reisefølge (og vi ankom ca likt..).
Men! Jeg trodde ikke de kunne servere alkohol på bakken i forhold til tollregelverk etc? Hvordan gjøres dette? (Slår meg også at de fleste får til predeparture drinks i penere klasser, og at det neppe kan være umulig å finne råd - men mener å ha fått høre tollbegrunnelser for at servering ikke kan foregå på bakken tidligere?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
Jeg er ikke helt med på om SVG er handlet af Central Loadcontrol i CPH, men er de det, så er der jo desværre kun 2 muligheder for loadsheet...
1. crew laver det selv...Det er de ikke så vilde med ved jeg af erfaring 2. at det faxes op fra CPH, også det kan være en langsommelig affære, idet SVG jo så ikke er den eneste station som skal have et loadsheet faxet. Ulempen, som jeg ser det, med centralt loadcontrol centre, er at der ikke er en eneste ude på stationerne som MÅ lave et loadsheet. Jeg er slet ikke i tvivl om at der, som her i AAR, er mange som KAN lave et loadsheet, men ikke må. Heldigvis hører det til sjældenthederne at der er problemer med CLC..men når det sker, så løber minutterne meget hurtigt.. Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]()
Er det virkelig ingen på handlingsiden på linjestasjonene som opprettholder loadkompetanse i SGH? Det må da være "kjekt å ha"...selvom crewet vel burde være i stand til å fikse det, de også...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]() Quote:
visom har lavet loadcontrol i mange mange år stadig kan gøre det, vi må bare ikke, desværre.... Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eurobonus Diamond
Join Date: Jun 2007
Location: Stavanger
Posts: 1,111
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,798
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS rykker HKG-ruten til CPH | EBGflyer | Flyforum | 73 | 18-11-2019 17:49 |
Hvordan er belegget til SAS fra CPH til BKK i februar | gardkarlsen | Reiseforum | 1 | 05-01-2009 15:21 |
ALLE FILER SLETTET!!! SERVEREN BRENNER!!! | Utflyttet | Flyforum | 11 | 07-08-2007 21:21 |