![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Et lite spørsmål angående oppkjøp til economy extra (eller biz) hos SAS når man bestiller gjennom WIAS. Er det en kurrant sak når man bestiller billett der med SAS og bare ta kontakt med chatten rett etter man har bestilt og da få oppgradert billett til S eller B (eller hva nå de laveste eco extra klassen heter) på de del-strekningene man ønsker det?
Vurderer ta en USA tur neste sommer og ser da WIAS har et veldig godt alternativ med SAS til NYC og Swiss hjem fra LAX, og hvis det blir noe av vil det da være aktuelt å fly i extra på legget over til NYC med SAS |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ja, det er iallefall tidligere vært helt kurrant å skrive merknad i merknadskjemaet om at billett ikke skal tas ut, og at man ønsker oppkjøp til Y, S eller B. Ring eller ta en runde på chat'en. Nå tror jeg imidlertid ikke det er like enkelt å f.eks. bare ta CPH-ORD på Y,S eller B og OSL-CPH på en billig økonomiklasse, for det er vel noen regler/restriksjoner på hvilke klasser som er kombinerbare (vel & merke om du vil ha gjennomgående billett).
Nå har jeg ved et par anledninger møtt på noen på WIAS som ikke helt var klar over regelverket rundt slike billetter (bl.a. så ble det hevdet at økonomi ekstra ikke var flex billetter), men det ordnet seg til slutt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det er Egil som har helgevakt, saa det er bare aa plage ham ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
He he, blir ikke å bestille på denne siden av nyåret, men har bare begynt planleggingen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Jeg forsøkte dette med noen Swiss billetter jeg kjøpte på WIAS. Det gikk ikke. Fikk svar på chatten om at de ikke drev med slikt. Ei heller setereservasjon.
Så jeg ville kanskje forsikret meg på forhånd...
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
På Swiss må du normalt ha billetter kjøpt hos Swiss for å få kjøpt oppgradering på forhånd |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Har aldri fått til å bestille open-jaw på Swiss sine sider, så får ikke bestilt der
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Economy Extra - SAS | HS-TGA | Reiseforum | 3 | 12-04-2013 15:11 |
Bestilling av Economy Extra hos SK via WIAS | litt-amatør | Reiseforum | 4 | 11-09-2009 20:15 |
SAS Economy Extra langdistanse | jb1 | Flyforum | 8 | 15-04-2008 10:34 |
Hva er Economy Extra billettklasse hos SK? | Bizflyer | Flyforum | 3 | 24-04-2007 22:27 |
SAS Economy Extra | rhusberg | Flyforum | 2 | 05-02-2006 12:16 |