![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]() Quote:
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10041365 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2009
Location: Møre
Posts: 112
|
![]()
For noen dager siden var det skriving her på forumet om lange innsjekk køer hos SAS i forbindelse med høstferien.
Kan dette tyde på at SAS har gått i den klassiske fellen med å kutte FOR mye i nedgangstider? Mange har begått den feilen før, og når oppgangen begynner sliter man med for lite kapasitet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 547
|
![]()
Har SAS vurdert å sette inn forsvaret, eller polske piloter?
;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,399
|
![]()
som julekvelden på kjerringa...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Hvad sådan en sag overhovedet laver i medierne er mig uforståeligt. Synes faktisk det er grænsende til illoyalt, hvis det er pilotforeningen der har lækket den. Det må klares internt...
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,879
|
![]()
Har ikke SAS akkurat vunnet en pris for kommunikasjon gjennom sosiale media....og det er jo ogsaa viktig aa kommunisere til oss som kunder av SAS...jeg er dypt bekymret over en liten gruppe i SAS sin ledelse som tydelig ikke kan lytte, pilotene har vel hatt rett hele tiden i denne sitausjonen....og paa meg som kunde ser det ut som om kun pilotene har tenkt paa selskapets evne til aa levere det vi some kunder er avhengige av....saa at traaden forsavnt er ille....smekk paa fingerene....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,919
|
![]()
Spørsmålet er; vil pilotene brette opp skjorteermene og ta i et tak under julerushet etter dette?
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈ |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,017
|
![]()
mod
Også ber vi om at folk diskuterer saken her. Innlegg som omhandler sletting og moderering er splittet fra tråden og til en egen trpd i Forum Feedback /mod |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2008
Location: Oslo
Posts: 646
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]() Quote:
Piloter har forresten ikke alltid rett, selv om de hadde det i denne saken ![]() Last edited by TCAS; 04-10-2010 at 19:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2010
Posts: 108
|
![]()
Tror ikke det er noe å forundre seg over at denne saken dukket opp i media når noen hadde en laaaaang og detaljert diskusjon her. Denne siden er åpen for alle, også media, for de som kanskje glemte det en liten stund.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,919
|
![]()
Gjentar spørsmålet nok en gang. Hva tror folket, vil SAS greie å håndtere juletrafikken utfra hva som er beskrevet i media?
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈ |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,703
|
![]() Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Oi oi, kanskje vi kan få en A333 på OSL-SVG
![]() ![]()
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2010
Posts: 185
|
![]()
Syns det er litt beleilig å skylde på software feil.
Er det slik at CoreSas medfører at man må si opp for mange, og la de andre pilotene jobbe ekstra.... men at man ikke kan si det direkte? Isåfall har man sikkert planlagt hvordan dette skal avvikles for lengst, og det vil ikke bli noe problem. Dette er bare en måte å få pilotene til å ta jobben til kollegaene som gikk. Ikke noe uvanlig det under nedbemanning, at de som er igjen får økt jobbmengde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,703
|
![]() Quote:
Uansett om man har regnet feil og mangler folk, eller ikke evner å utnytte arbeidskraften optimalt så vil jo SAS ha et problem på kort sikt - det er ikke lenge igjen av året.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]()
Jeg har nevnt mye om dette tidligere, og mitt oppriktige inntrykk er helt klart at dette har SAS kontroll på.
Der som Discus sier over her ting blir litt mer komplisert med overtidsregler osv, men dette ordner seg. Når det gjelder bruk av A340 på Europa så er dette stort sett på grunn av teknisk på maskiner, og ikke crew som mange her tror. Når en fullbooket A321 får snag, så blir det dyrt når neste maskin kun har 150 seter. Da er det bedre å sette inn en med 245 seter om det er tilgjengelig. Dette skjer med jevne mellomrom, eneste forskjell nå er vel at flere har fått dette på en minnebrikke i et kamera. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
Desuden vil SAS fra 10. dec til 11. feb. reducere trafikprogrammet bl.a. på Intra-Scan, dansk indenrigs og nogle få Europa-ruter pga. mindre efterspørgsel i den periode. Denne reduktion vil vel også kunne dække noget af den manko der er i Norge. Jeg er ret sikker på at pax ikke kommer til at mærke dette.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,771
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Adresseavisen: Måtte redde redningshelikopter | blazius | Flyforum | 0 | 12-09-2011 08:22 |
Tåkeproblem for juletrafikken. | Boeing | Flyforum | 114 | 23-12-2007 19:12 |
Dugnad i Widerøe for å redde høstferien | LN-BRK | Flyforum | 5 | 26-09-2007 18:20 |
Kjell Fredheim skal redde Coastair | LN-BRK | Flyforum | 2 | 05-01-2007 17:07 |