![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Snur litt på titlen fra DN , men det er altså GG som skal tilpasse produksjonen til muslimsk matskikk.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hmmm....sorry hvis noen føler seg litt støtt her, men jeg er veldig skeptisk igrunn.
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Hvis Gate Gourmet skal begynne med det bør SAS bytte leverandør. Denne formen for snikislamisering og religiøs tvang (uansett religion) vil ihvertfall jeg ha meg frabedt!
Last edited by Someone; 14-09-2010 at 12:24. |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Air Baltic skrev i sitt magasin at de pga flere ruter østover nå kuttet ut svinekjøtt om bord. Ikke det at jeg mener at man må ha svinekjøtt om bord, men hvis man har tradisjonelle retter man ønsker å servere om bord, er det synd at dette blir stoppet av slike hensyn.
|
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Av ren undring: Hvorfor det Sindre?
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Til lags åt alle kan ingen gjera. SAS bør være klar over at hinduer ikke kan spise rituelt slaktete dyr. Selv styrer jeg også unna halal så langt det er mulig.
|
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Høres artig ut, håper de er flinke til å gjør maten god.
|
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Syns det er flott at de vurderer andre måter å spare penger på, og i tillegg ta hensyn til Islam. (Dog ekskluderer de enkelte). |
|
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Dette var jo en litt mangelfull artikkel i VG, jeg leste den som stod på trykk i Financial Times sist fredag som VG har basert seg på her.
Det omhandlet at Gate Gourmet vurderer å gjøre om sitt hovedkjøkken på Heathrow til halalkjøkken. I dag har de et mindre halalkjøkken ved siden av, og de ønsker å gjøre det motatt og produsere hovedsaklig halal på Heathrow. Det er kostnadene som driver denne tankegangen, da det er dyrt å drive halal ved siden av. Det er f.eks ikke lov å benytte vaskemidler med alkohol. Industrivaskemaskinene de bruker må derfor tømmes og desinfiseres når de har vasket utstyr fra produksjon av vestlige måltider, som kan ta opp til 4 timer. Halal maten må også lagres seperat, og slik det er så har Heathrow en stadig økende andel halal måltider. Han avslutter: Gategroup’s Mr Dubois said: “Today, halal food is a special meal, but I can see a time where pork chops are the special meal and all the rest is common.” Er dette relevant for SAS da, får de catering på LHR? I alle tilfeller snakkes det kun on Heathrow, og det gjelder kun Gate Gourmet. Ikke LSG Skychefs eller andre leverandører. |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Men hadde ikke det enkleste vært å slutte å ta hensyn til all mulig tro og overtro? Vi lever tross alt i 2010.......eller så bør vi ateister også begynne å bli tatt (spesial-) hensyn til etter å ha levd undertrykt i tusenvis av år under diverse religiøse regimer?
|
![]() |
![]() |
#12 |
Free Luigi
|
![]()
Hvorfor skulle guten ikke være skeptisk? Jeg synes jeg så at de nedi core-islam-land hadde tilpasset seg like mye etter oss som vi gjør mot dem.
Mon tro om de har reinkjøtt på Ethiad. Tror dere de hadde innført det om jeg stod og bæste i media i Emiratene? Hehehe. Spesielt med bakgrunn som jente ![]() Lettlurt, er min første tanke. Om det realisme blir'e full boikott fra meg. |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
hvor er "LIKE" knappen
|
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hørte akkurat en uttalelse fra SAS ang. dette. De sier at halal blir uaktuelt på deres flyvninger og at de skal fortsette med "norsk kost" som før.
|
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Nå blir tilogmed luftfarten snikislamisert! Last edited by Boeing_fan; 14-09-2010 at 13:18. |
|
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hvis noe slikt vikrelig blir en realitet, vil dette bety en enorm innskrenkning i de indigriensene cateringfirmaene kan bruke. Uten tvil vil dette føre til et dårligere produkt.
|
![]() |
![]() |
#17 | ||||
Ute på tur
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
-A |
||||
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Hvis det er på LHR det er snakk om burde BA bytte cateringselskap umiddelbart. Hvorfor skal alltid vi tilpasse oss dem? Nå får nok være nok!
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Syntes idè'en var artig.. Det kan bli spennende med forandring. Var ikke negativt ladet
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hva slags mat serverer KLM ombord? | SQ 777 | Småprat | 7 | 17-06-2014 22:53 |
Best mat ombord | Bizflyer | Småprat | 7 | 20-01-2013 14:27 |
BA's mat ombord blir fornyet helt av Michelinkokk! | LN-AFG | Flyforum | 1 | 09-11-2011 01:27 |
Agurk: SAS kan bytte til bare halal-mat | DyRayBan | Flyforum | 0 | 14-09-2010 11:39 |
Mat ombord hos SAS | svgspotter | Flyforum | 14 | 02-09-2009 09:51 |