Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 04-01-2024, 05:50   #1
Futura
ScanFlyer Gold

Default God morgen fra Kuwait

God morgen fra Kuwait. Dagens flighter går med Gulf Air, først en av deres 12 A321 til Bahrain kl22, De har 4ceo, 2 neo og 6LR, så det blir spennende å se hvilken type vi får, min første 321 Flight var på tirsdag, så det er håp om en variant vi ikke har prøvd enda. Fra Bahrain, B789kl 03:00 med ankomst i Dhaka kl 11.00. i morgen. Begge deler i economy. Jeg får se, når kona våkner, om vi slenger oss i bilen og kjører 5 min til stranda for et morgenbad. Vi hadde frokost i går på en SubWay på stranda og da kjentes det ut som 18-20 grader i vannet. Poolen på taket av hotellet er vinterstengt, som vi var klar over. I går kjørte vi rundt i Kuwait med leiebilen, en Nissan Sunny, som faktisk ikke er hvit, men sølvmetalic. Vi var innom en liten Mall ved sjøen Sharq Souk tror jeg den het, der vi handlet drikke, mat og iskrem, så kjørte vi over en bro på ca 4 mil, spiste isen og kjørte tilbake. Vi spiste middag på en Libanesisk restaurant på andre siden av gaten for hotellet. Dagens planer er Kuwait Towers og Kuwait Museum og sikkert en mall til. Vi får se, vi får se.
Konstaterer ellers at temperaturen er ca den samme som hjemme, 19, bare varmegrader isteden for minus grader. Det samme gjelder for Dhaka, 25 grader.
Ha en bevinget dag alle sammen.
Futura is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2024, 05:57   #2
Concorde98
ScanFlyer Silver

Default Re: God morgen fra Kuwait

God morgen fra Lillestrøm.
Straks avgårde på jobb etter Japan langhelga og julefeiring. Egentlig godt å komme i gang igjen. Fredag i morgen alt er jo helt innafor også. Ellers litt overgang fra Japan hvor det var 15 pluss og sol når vi gikk en tur til Omaehama beach 1 januar. Selv om det er kalde perioder i Norge slipper vi i hvertfall de verste jordskjelv. Vi har mye å sette pris på i dette landet.
Ha en super dag folkens!
Concorde98 is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2024, 06:18   #3
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Glad torsdag fra Ris. Stelvio`n skal pakkes og vi setter kursen mot utlandet - første stopp blir i Ørebro. Med tilvenning til arbeidslivet ble det to arbeidsdager denne uken…redd det kan bli for tøft å gå rett opp i 5 dagers uke - så vi får se hva vi kan finne på av andre tilvenninger og/eller håpe på en planleggingsdag… Nyt torsdagen fri eller ikke.
EB is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2024, 06:55   #4
Chriscross
ScanFlyer Rusty

God morgen fra fbu. Fortsatt bare 7 kalde ute, det er vel i morgen det blir vinter på ordentlig. Hjemmejobbing på morgenkvisten så får vi se om alle er friske nok til at han far kommer seg på kontoret etterhvert.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2024, 06:59   #5
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

God torsdag fra L1. Nesten ikke folk og i rute, som toget på denne tiden gjerne er. På kontoret for å slappe av og puste ut litt. Værvarslet fikk eldstemanns fotballtrening avlyst, så da blir det litt mindre logistikk. Da kan han heller få gå på nye sure tap i Stiga Hockeyspillet han fikk til jul……gamle kunster sitter fortsatt i fingrende etter forrige glansperiode på 90-tallet. Ha en fin dag.
Old 04-01-2024, 07:08   #6
Savipix
ScanFlyer Rusty

Savipix's Avatar

God Morgon från Landvetter och plats 5F på TF7

På väg mot Stockholm och en begravning. Första gången med FlygBRA och återseende med Bromma blir det. Ha en bättre torsdag.
Savipix is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2024, 07:49   #7
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

God morgen fra kontoret. Var her 07.15 i dag da det er fryktlig mye som skulle vært gjort - men i det jeg fyret opp kaffen så kom det melding fra Dragen om at arving #2 skal til skoletannlegen som ligger temmelig grisgrent til.

Helg allered i morgen? Det skal bli godt da man driver med lett blogger-fasting og har hatt hvit uke siden søndag (!)

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2024, 08:05   #8
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
God morgen fra kontoret. Var her 07.15 i dag da det er fryktlig mye som skulle vært gjort - men i det jeg fyret opp kaffen så kom det melding fra Dragen om at arving #2 skal til skoletannlegen som ligger temmelig grisgrent til.

Helg allered i morgen? Det skal bli godt da man driver med lett blogger-fasting og har hatt hvit uke siden søndag (!)
Det som er populært nå (også fra lederplass i Aftenposten) er minst 100 dager uten alkohol. Hvit måned er bare så 2022…
EB is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2024, 08:28   #9
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by EB View Post
Det som er populært nå (også fra lederplass i Aftenposten) er minst 100 dager uten alkohol. Hvit måned er bare så 2022…
100 dager uten et godt glass vin til maten høres ulevelig ut.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2024, 08:37   #10
SK384
ScanFlyer Dusty

SK384's Avatar

God morgen fra Kongsberg. Her er det rundt -10 grader og kaldere skal det blir også. Det blir en innedag i dag der jeg skal prøve å få gjort unna litt arbeid. I kveld blir det en tur i bridgeklubben for litt kortspilling.

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
100 dager uten et godt glass vin til maten høres ulevelig ut.
Det går fint det også. Jeg var totalt uten alkohol i 1 år etter levertrasplantasjonen. Etter et år fikk jeg lov å drikke igjen men i meget moderte mengder, så det ble noen glass med god drikke i julen. For ordens skyld så skyldes ikke mine leverproblemer alkoholforbruk. Jeg drakk heller nesten ingenting før jeg ble syk, men når de transplanterer så vil de gi leveren best mulig vilkår i starten og da blir det forbud mot alkohol første tiden. De som må transplantere på grunn av altfor høyt forbruk, de får forbud på livsstid.
Old 04-01-2024, 08:48   #11
Ezeiza
ScanFlyer Blue

God morgen fra kontoret i Parkveien. Friskt ute, varmt inne og mer enn nok å gjøre. Deilig med kort uke. Ha en fin torsdag.
Ezeiza is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2024, 09:16   #12
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Om man må transplantere en lever pga høyt alkoholforbruk så snakker vi et forbruk som er helt sinnsykt ekstremt, at ja et forbud mot alkohol på livstid nok er innafor. Da snakker man kanskje en flaske sprit over flere år daglig evt mer. Leveren er et organ som er ganske robust og klarer som regel greit å reparere seg bare man gir den litt pause fra alkohol fra tid til annen.

Jaja god dag fra Oslo ikke så veldig mye på agendaen i grunn. Må fiks et par småting i løpet av dagen, men det er det. Ha en fin dag!
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2024, 09:36   #13
SK384
ScanFlyer Dusty

SK384's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Om man må transplantere en lever pga høyt alkoholforbruk så snakker vi et forbruk som er helt sinnsykt ekstremt, at ja et forbud mot alkohol på livstid nok er innafor. Da snakker man kanskje en flaske sprit over flere år daglig evt mer. Leveren er et organ som er ganske robust og klarer som regel greit å reparere seg bare man gir den litt pause fra alkohol fra tid til annen.
Jeg har truffet flere pasienter på Riksen som har ødelagt leveren på grunn av overdrevet alkoholforbruk. De må vise en klar holdningsendring (dvs slutte med drikking og vise at de klarer det) før de blir operert. Men de fleste som blir transplantert er jo av andre grunner. Sykdommen jeg sliter med, PSC, er vanligste årsak.
Old 04-01-2024, 12:10   #14
Bacardi
Lurker

Bacardi's Avatar

God formiddag fra Oslo. For en times
tid siden fløy det som så ut som RnoAF C-130J over byen og «vinket» med vingene.
Bacardi is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2024, 13:54   #15
OJB
ScanFlyer Rusty

God ettermiddag fra Jåttå,
Travel dag og og aber pløtslich er det ettermiddag her i prosjektet.

Ingen hvite dager på bakken her over i sørvest , ei heller i glasset. Kun fargerike dager her over.
Kontrastene er store fra "klimahelvete" på Sørlandet og her i sørvest med bar bakke. Vi satser på at det forblir slik fremover vinteren.
I kveld styremøte i lokallaget.

Ha en fortsatt fin dag , med eller uten hvitt.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2024, 14:27   #16
FQTV
EBD

FQTV's Avatar

God dag fra ute-i-havet.

Siste nattevakt er gjort. Litt søvn er unnagjort.
Nå snart på vakt igjen og venting på hjemreise HKS’en.
Siden det ikke går fly videre i kveld blir det overnatting på Sola.

Det er vel på et flyforum som er stedet å si at jeg vurderer å fly SVG BGO via OSL for å samle poeng og legs istedenfor direkte. WF kan det hvertfall ikke flyges med for der får vi jo ingenting av poeng eller legs.
Må bli SK, så spm er direkte eller via OSL……..that’s the question.

Ellers kom det 20.000 status poeng inn på EB-kontoen.
Kan da vurdere å avlyse den ene mileagerun turen til USA. Tja….

FQTV

FQTV is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2024, 15:32   #17
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by FQTV View Post

Det er vel på et flyforum som er stedet å si at jeg vurderer å fly SVG BGO via OSL for å samle poeng og legs istedenfor direkte. WF kan det hvertfall ikke flyges med for der får vi jo ingenting av poeng eller legs.

FQTV
SVG-BGO er jo kjedelige 20 minutter i lufta. Hvis du har god tid så hvorfor ikke ta turen via OSL?
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2024, 15:54   #18
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by FQTV View Post
God dag fra ute-i-havet.

Siste nattevakt er gjort. Litt søvn er unnagjort.
Nå snart på vakt igjen og venting på hjemreise HKS’en.
Siden det ikke går fly videre i kveld blir det overnatting på Sola.

Ellers kom det 20.000 status poeng inn på EB-kontoen.
Kan da vurdere å avlyse den ene mileagerun turen til USA. Tja….

FQTV
Om du trenger poeng og legs er vel dette en nobrainer. Så kan du jo stikke innom loungen på OSL på veien og selv om det er lite spennende. Men en suppe kan man alltids få seg der.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2024, 16:08   #19
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Om du trenger poeng og legs er vel dette en nobrainer. Så kan du jo stikke innom loungen på OSL på veien og selv om det er lite spennende. Men en suppe kan man alltids få seg der.
Men hvis jeg måtte velge mellom en milagerun SVG-BGO-OSL eller til USA hadde jeg kanskje valgt den siste. Kanskje....
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2024, 16:10   #20
FQTV
EBD

FQTV's Avatar

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
Men hvis jeg måtte velge mellom en milagerun SVG-BGO-OSL eller til USA hadde jeg kanskje valgt den siste. Kanskje....

Skal eg sikre LTG så må eg ta de run eg kan ta…..

FQTV

FQTV is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules